پتروشیمی مهر با ثبت رکورد تولید در مسیر جهش تولید

پتروشیمی مهر با ثبت رکورد تولید در مسیر جهش تولید
کدخبر : 10441

با اهتمام و تلاش خستگی ناپذیر تیم مدیریت و کارکنان خدوم شرکت پتروشیمی مهر در سال جهش تولید، رکورد جدید تولید محصول پلی اتیلن سنگین در این مجتمع تولیدی رقم خورد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی هلدینگ خلیج فارس: با اهتمام و تلاش خستگی ناپذیر تیم مدیریت و کارکنان خدوم شرکت پتروشیمی مهر در سال جهش تولید، رکورد جدید تولید محصول پلی اتیلن سنگین در این مجتمع تولیدی رقم خورد، کسب این موفقیت که با تلاش بی وقفه متخصصین پتروشیمی مهر در روزهایی که تحریم ناجوانمردانه بر اقتصاد کشور سایه افکنده حاصل شده است، به عنوان برگ زرینی دیگر در تاریخ صنعت پتروشیمی ایران ثبت شد و این مهم به شایستگی از سوی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی مورد تقدیر ویژه قرار گرفت.

شرکت پتروشیمی مهر با وجود محدودیت های ناشی از تحریم های ناعادلانه و همچنین فقدان حضور متخصصان خارجی و مرتبط (کارشناسان تایلندی و ژاپن مرتبط با لیسانس خط تولید) با اتکا به توانمندی های داخلی و همت والای کارکنان با دانش و پرتلاش و تفکرات تیم مدیریتی جدید، نه تنها بر بخش اعظم تحریم های مرتبط با این شرکت فائق آمده ، بلکه در اجابت بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، رکورد تولید از ابتدای دوران بهره برداری مجتمع تاکنون را افزایش داده و جهش معناداری بر تولید محصولات این شرکت بوجود آمده است.   

شرکت پتروشیمی مهر با هدف تولید محصول پلی اتیلن سنگین در سال 1384 با سرمایه‌گذاری مشترک پتروشیمی بین‌الملل ایران و شرکت‌ اتحاد سرمایه‌گذاری پتروشیمی سنگاپور و با چشم‌انداز «سرآمد در تولید پایدار پلی اتیلن سنگین در ایران»  تاسیس و در سال 1388 در منطقه اقتصادی عسلویه با ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن محصول پلی اتیلن سنگین به بهره‌برداری رسید.  

با تلاش کارکنان پتروشیمی مهر رکورد بیشترین میزان تولید محصول پلی اتیلن سنگین با تناژ 190 هزار تن در شش ماهه اول سال جاری در مقایسه با مقادیر تولیدی از ابتدای بهره برداری مجتمع تاکنون به ثبت رسیده است. ( بالاترین رکورد تولید شش ماهه مربوط به سال 1396 با تناژ 161 هزار تن است). 

همچنین  در شش ماهه گذشته پتروشیمی مهر به رکورد پایین ترین ضریب مصرف اتیلن(1.022) از زمان بهره برداری مجتمع تاکنون دست یافته است که این امر منجر به تولید کمترین تناژ محصول جانبی ( بر اساس لیسانس پتروشیمی مهر مصرف خوراک برابر تولید یک تن پلی‌اتیلن از 1.025 تن اتیلن طراحی شده) طی سال های اخیر شده است. 

شایان ذکر است که مجتمع پتروشیمی مهر طی دهه گذشته از سوی مدیران ژاپنی هدایت می شد لیکن بنا به دلایل مختلف، در حال حاضر این مجتمع با مدیریت مدیران جوان و انقلابی کشور در مسیر توسعه و افزایش بهره وری بوده و در سال رونق و جهش تولید، بخش اعظمی از دستاوردهای این شرکت، مرهون تلاش های شبانه روزی مهندسین جوان و عملیاتی این شرکت بوده که با بکارگیری روش های موثر بهینه سازی در فرایندهای تولیدی رکورد تولید در منطقه را به نام ایران و صنعت پتروشیمی ثبت کرده اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه