حرکت معکوس قیمت نفت‌های شاخص در بازار

حرکت معکوس قیمت نفت‌های شاخص در بازار
کدخبر : 11069

اگرچه قیمت نفت برنت در معاملات امروز با توجه به کاهش ذخیره‌سازی‌ها بالا رفت، اما قیمت نفت شاخص آمریکا به دلیل گسترش کرونا و نگرانی نسبت به کاهش تقاضا در این کشور با افت همراه شد.

قیمت نفت‌های شاخص در معاملات جهانی در اغلب موارد همسو با هم حرکت می کنند. به این معنا که یا همگی گران می‌شوند و یا دسته جمعی سقوط قیمت را تجربه می‌کنند.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از ایرنا، با این حال افزایش متغیرهای تاثیرگذار بر قیمت نفت در این روزها، ‌باعث برهم خوردن این نظم در بازار طلای سیاه شده است.

از یک سو، کاهش ذخیره‌سازی‌ها زمینه رشد قیمت‌ها را فراهم کرده اما از سوی دیگر نگرانی نسبت به گسترش دوباره کرونا، تقاضا برای نفت را تحت تاثیر قرار داده است.

همین موضوع باعث شده تا اگرچه قیمت نفت برنت و سبد نفتی اوپک با افزایش همراه باشد اما نفت آمریکا کاهش قیمت را تجربه کند.

مهمترین دلیل برای کاهش قیمت نفت آمریکا این است که مخازن ذخیره‌سازی این کشور تقریبا پر است و اگر تکانه دیگری برای کاهش تقاضا در بازار احساس شود، ‌ ممکن است دوباره نفت آمریکا بی‌مشتری بماند و قیمت آن پایین بیاید.

با این حال سایر نفت‌ها در بازار روند مثبت خود را طی می‌کنند زیرا توافق کاهش عرضه نفت اوپک و غیر اوپک به قوت در حال جریان است و نگرانی‌ها نسبت به مازاد عرضه در بازارهای اروپا و آسیا را کاهش داده است.

بر این اساس نفت برنت با رشدی ۰.۷ درصدی به بالای ۴۳ دلار در هر بشکه صعود کرد و ۴۳ دلار و ۱۱ سنت قیمت خورد.

نفت شاخص آمریکا اما با کاهشی ۰.۳ درصدی ۴۰ دلار و ۵۲ سنت در هر بشکه معامله شد.

شیوع کرونا و نگرانی نسبت به کاهش تقاضا برای نفت در جهان، ‌بازار طلای سیاه را شکننده کرده و اگرچه شیب قیمت‌ها صعودی ارزیابی می‌شود اما با نوسان همراه است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه