اخرین قیمت نفت در بازار جهانی سه شنبه 26 اذر | 98/9/26

اخرین قیمت نفت در بازار جهانی سه شنبه 26 اذر | 98/9/26
کدخبر : 1308

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۳ سنت کاهش به ۶۵ دلار و ۳۱ سنت رسید.

به گزارش رصداقتصادی به نقل از تسنیم ، در پی توافق تجاری میان آمریکا و چین و امیدواری نسبت به افزایش تقاضا برای انرژی، قیمت نفت روز سه شنبه قیمت نفت علیرغم افت اندک همچنان در نزدیکی بالاترین رقم 3 ماه گذشته باقی ماند.

 

 

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 3 سنت کاهش به 65 دلار و 31 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم امروز 4 سنت افت داشت و به 60 دلار و 17 سنت رسید.

 

بر اساس توافق تجاری ای که هفته گذشته اعلام شد، واشنگتن بخشی از تعرفه ها علیه کالاهای چینی را کاهش خواهد داد و در مقابل چین نیز خرید محصولات کشاورزی، تولیدی و فرآورده های نفتی از آمریکا را در طی 2 سال آینده حدود 200 میلیارد دلار افزایش می دهد.

 

تحلیلگران بانک ای ان زد در یادداشتی نوشتند: «هرچند بر اساس توافق تجاری به دست آمده بخش عمده تعرفه ها پابرجا باقی می ماند، اما می تواند نقطه عطفی برای اختلافات تجاری طرفین محسوب شود.»

 

لری کودلوف، مشاور ارشد کاخ سفید دیروز گفت، توافق تجاری موسوم به «فاز نخست» بین آمریکا و چین «قطعا تکمیل شده است.» وی افزود صادرات محصولات آمریکایی به چین بر اساس این توافق دو برابر خواهد شد.

 

این توافق هنوز امضا نشده و چند مقام چینی گفته اند متن توافق همچنان یک موضوع حساسیت برانگیز است و باید اصطلاحات در متن به گونه ای به کار رود که موجب افزایش مجدد تنش و تشدید اختلافات نشود.

 

در همین حال، دو بانک آمریکایی گلدمن ساکس و جی پی مورگان در پیش بینی های خود از قیمت نفت برای سال آینده تجدید نظر کرده و آن را افزایش داده اند. توافق تجاری آمریکا و چین و توافق اوپک و متحدانش برای کاهش بیشتر تولید نفت از عوامل تقویت کننده چشم انداز تقاضا برای نفت در سال آینده میلادی به شمار می رود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه