‪طرح آموزشی محیط یار استان بوشهر

‪طرح آموزشی محیط یار استان بوشهر
کدخبر : 13261

به منظور آموزش همگانی دانش آموزان و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست در بین کودکان جامعه ، ادره کل حفاظت از محیط زیست استان بوشهر طرح جامع آموزش محیط یاران دانش آموز را به منظور آموزش ۵.۰۰۰ دانش آموز مقاطع تحصیلی سوم تا ششم دبستان، تهیه و تدوین نمود.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی پارس ، بعنوان یکی از شرکتهای صنعتی مستقر در استان بوشهر و حامی همیشگی محیط زیست ، در راستای مسیٔولیت های اجتماعی خود در گسترش فرهنگ حفاظت از محیط زیست استان، مسیٔولیت پشتیبانی مالی و حمایت مادی و معنوی طرح مذکور را بر عهده گرفت.
پس از انعقاد تفاهمنامه بین اداره کل محیط زیست استان و شرکت پتروشیمی پارس ، موسسه آموزشی گاما به عنوان مجری طرح انتخاب و وظیفه اجرای کامل آموزش دانش آموزان جامعه هدف را با همکاری انجمن های محیط زیستی استان بر عهده گرفت.
سازمان آموزش و پرورش استان بوشهر در ادامه فرآیند اجرای پروژه، تعداد ۳۵ مدرسه را بعنوان مدارس منتخب با پراکندگی در تمامی شهرستان ها و بخش های استان، به مجری طرح معرفی نمود.
در مرحله اول، تمامی مربیان و مدیران مدارس با شرکت در جلسات توجیهی ، با نحوه اجرای کار آشنایی پیدا کردند و پس از آن با هماهنکی های صورت گرفته با آموزش و پرورش ، مربیان کار آموزش دانش آموزان را در ۴ جلسه آموزشی آغاز نمودند تا تمامی دانش آموزان مدارس جامعه هدف با کلیات و مبانی حفاظت از محیط زیست آشنایی پیدا کنند.
در مرحله دوم، با همکاری مدیران و مربیان مدارس و نیز مربیان انجمن های محیط زیستی ، ۱۰ درصد از دانش آموزان آموزش دیده به عنوان محیط یار انتخاب و در مجموع با گزینش ۵۰۰ محیط یار در سراسر استان ، با تهیه لباس فرم و اقلام آموزشی دیگر، کار آموزش های تخصصی محیط یاران و خانواده آنها به انجام رسید.
هم اکنون دانش آموزان محیط یار آموزش دیده در سطح خانوده و محله خود با توزیع کیسه های متقال نان و کیسه های پارچه ای خرید در بین مردم و کسبه محل ، به گسترش فرهنگ محیط زیستی در جامعه خود احتمام دارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه