تداوم میزبانی کیش از رویداد حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی

تداوم میزبانی کیش از رویداد حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی
کدخبر : 14848

اولین نشست کارگروه هماهنگی و سیاست گذاری دبیرخانه دائمی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی برگزار شد

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی و  امور بین الملل  سازمان منطقه آزاد کیش ، با هدف تحقق فعالیت های صنعتی و دانش بنیان در حوزه های  نفت  و صنایع وابسته و بکارگیری سرمایه در فعالیت های اقتصادی توسط  سرمایه  داران داخلی و خارجی با هدف  رشد و توسعه  تولید و صادرات با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و نمایندگان معاونت  علمی و فناوری  ریاست جمهوری، شرکت صنایع پتروشیمی  خلیج فارس  و انجمن سازندگان تجهیزات  صنعت نفت  ایران در تهران برگزار شد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این جلسه با ابراز خرسندی از برگزاری موفقیت آمیز نخستین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت  پتروشیمی  که در جزیره کیش برگزار شد، گفت: کیش، بستر مناسبی برای آغاز یک تحول در این زمینه بود و امروز خوشحالیم که در امتداد رویداد برگزار شده، ارتباط بخش  صنعت  با شرکت های دانش بنیان به نتایج موثری در تقویت توانمندی های ملی در این حوزه راهبردی و مهم منجر شده است.

غلامحسین مظفری افزود: بنا بر گزارش دبیرخانه دائمی، بیش از 30 تفاهم نامه میان صنایع پتروشیمی کشور با شرکت های صنعتی داخلی و شرکت های دانش بنیان در رویداد سال گذشته منعقد شد و شماری از تفاهم نامه ها، پس از اجرایی شدن به مرحله تحویل کالا یا خدمت مورد نظر رسیده و این برای کشور نوید بخش و امیدوار کننده است.

وی در ادامه گفت:  معاونت علمی و  فناوری  ریاست جمهوری  و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در کنار انجمن استصنا و بانک صادرات در این زمینه تلاش های فراوانی داشتند و امیدواریم با اخذ کمک های مشاوره ای از دبیرخانه دائمی، رویداد بعد از تاثیر گذاری بیشتری برخوردار باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، در ادامه اظهار داشت: کیش با همکاری معاونت علمی و فناوری و همکاری با دانشگاه های اصلی و مطرح کشور، مسیر خوبی را در زمینه نوآوری و تامین نیازها برداشته و این حرکت با قدرت بیشتری ادامه خواهد یافت.

مهرشاد جواهر دشتی، نماینده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برگزاری نخستین نمایشگاه توانمندی های ساخت داخل در صنعت پتروشیمی در بهمن ماه سال گذشته را اقدامی تاثیر گذار دانست و گفت: در این رویداد، شاهد جمع گرایی و مشارکت موثر ذینفعان اکوسیستم نوآوری و  اقتصاد  دانش بنیان حوزه پتروشیمی بودیم و خوشحالیم که شرکت های دانش بنیان در این حوزه به صنایع بزرگ پتروشیمی متصل شده و موجبات بازاریابی و توسعه بازار آنها فراهم گردید.

وی افزود: معاونت علمی و فناوری  ریاست جمهوری  در راستای ماموریت های کلان خود، در رویدادهای نمایشگاهی که علاوه بر جنبه های ترویجی و دانشی، به بازار سازی محصولات و خدمات دانش بنیان توجه کنند، همراهی فعالانه دارد.

مهرشاد جواهر دشتی در ادامه گفت: برای توسعه دستاوردهای حاصله، سعی خواهیم کرد زمینه مشارکت بیشتر شرکت های دانش بنیان در این زمینه فراهم شود تا علاوه بر رفع نیازمندی های فناورانه صنایع بزرگ و کاهش وابستگی های خارجی و ارزبری، بازار محصولات و خدمات شرکت های دانش بنیان این حوزه رونق یابد.

جواد گلی مشاور مدیرعامل و  مدیر روابط عمومی  شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در این جلسه با ارائه گزارشی از دشواری ها و موانع موجود در شکل گیری رویداد نخست، گفت: موضوع ساخت داخل برای شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس بسیار مهم است و این هلدینگ در این زمینه تلاش زیادی کرده است که خوشبختانه با نتایج بسیار دلگرم کننده همراه بوده است.

وی افزود: اجرایی شدن تفاهم نامه ها و رسیدن برخی به مرحله تحویل کار، این پیام را با خود دارد که می توان با دلگرمی بیشتری کار را ادامه داد . اتفاق بهمن سال گذشته نیز که در کیش رقم خورد، مشعوف کننده بود و امسال قصد داریم با تداوم کار و مشارکت سایر بخش های مرتبط، توان ساخت داخل در کشور را افزایش دهیم.

محمدرضا سلیمان زاده مدیر تولید هلدینگ خلیج فارس در این جلسه گفت: با وجود حضور در اغلب رویدادهای مهم این حوزه در دنیا، باید اذعان کرد که نمایشگاه و همایش تقویت توانمندی های ساخت داخل از جهات متعددی موفق تر از همایش های بین المللی در کشورهای توسعه یافته بود.

وی افزود: بر اساس نظرسنجی های صورت گرفته، برگزاری همایش ها و کارگاه های تخصصی جانبی برای اهالی صنعت بسیار مفید و کارساز بود و این موضوع نشانگر آن است که باید تجربه بدست آمده را بسط و توسعه داد. جزیره کیش هم به لحاظ ایجاد امکان برای تمرکز بر موضوع تخصصی از سایر مناطق مناسب تر به نظر می رسد.

علی پناهی دبیر انجمن استصنا نیز گفت: برآورد انجمن از رویداد سال گذشته، برآورد مثبتی است و اعضا نیز بر آن صحه گذاشته اند. چنین اتفاق هایی حتی درون یک انجمن بزرگ هم موجب شناخت بیشتر از یکدیگر شده و بر موفقیت کار می افزاید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه