بررسی مداوم سناریوهای مختلف برای حفاظت از ابرپالایشگاه جهان

بررسی مداوم سناریوهای مختلف برای حفاظت از ابرپالایشگاه جهان
کدخبر : 14850

بررسی مداوم سناریوهای مختلف برای حفاظت از ابرپالایشگاه جهان

به گزارش رصد اقتصادی ، «مهرداد دهداری» ضمن گرامی‌داشت هفته‌ی پدافند غیرعامل، بیان داشت: این هفته فرصتی برای برجسته سازی تمهیدات و تدابیری است که در برابر تهدیدات به منظور مصونیت‌بخشی، تاب‌آوری و ایمن‌سازی زیرساخت های حیاتی، حساس و مهم کشور استفاده می‌شود.

وی ضمن اشاره به توفیق اخیر شرکت  نفت  ستاره  خلیج فارس  در انتخاب به عنوان دستگاه برتر کشور در حوزه‌ی پدافند غیرعامل، تاکید کرد: با مشارکت و آگاهی همکاران سخت‌کوش و با بهره‌گیری از روحیه جهادی، انجام اقدامات زیرساختی، مدیریت کارآمد و استفاده از توانمندی و ظرفیت‌های نیروهای جوان و باتجربه توانسته‌ایم به‌خوبی مبانی پدافند غیرعامل را در عمل به اجرا درآوریم.

مدیر HSED شرکت نفت ستاره خلیج فارس افزود: اجرای برنامه‌های هدفمند، متنوع و فراگیر در حوزه‌های عمومی، سایبری و مدیریت شرایط اضطراری در مواجهه با تهدیدات و خطرات احتمالی را در دستور کار قرار داده‌ایم و امیدواریم با ایجاد آمادگی حداکثری بتوانیم پاسدار زیرساخت‌ها و گنجینه‌ی ارزشمند  نیروی انسانی  شرکت نفت ستاره خلیج فارس باشیم.

وی افزود: به تازگی روش اجرایی مدیریت شرایط اضطراری را بر اساس آخرین مستندات وزارت نفت، سازمان پدافند غیرعامل و NFPA به عنوان یکی از کامل‌ترین روش های اجرایی تدوین شده در صنایع پالایشگاهی کشور تهیه، تدوین و بومی‌سازی کرده‌ایم.

دهداری به طراحی بروزترین و کامل‌ترین «برنامه عمل در شرایط اضطراری» بر اساس بیش از ۸۰ سناریو معتبر در پالایشگاه ستاره خلیج فارس اشاره کرد و گفت: برگزاری ۱۹۵ مورد کارگاه آموزشی و طراحی و اجرای مانورهای مختلف در حوزه های بهداشت، ایمن،  محیط زیست  و سایبری از دیگر اقدامات حوزه پدافند غیرعامل در یک سال گذشته بوده است.

وی ضمن بیان این‌که ارزیابی، نیازسنجی، خرید، جانمایی و تعبیه تجهیزات شرایط اضطراری در شرکت نفت ستاره خلیج فارس بر اساس اصول پدافندغیرعامل صورت پذیرفته است، گفت: استفاده از تجهیزات بروز و افراد کارآزموده در واحد آتش‌نشانی، انجام مطالعات مفهومی در حوزه پدافند غیرعامل، تهیه کتاب راهنمای مدیریت شرایط اضطراری، ارتقا سطح امنیت در حوزه حراست، حفاظت فیزیکی و حفاظت الکترونیکی و تهیه خط مشی کلان  امنیت اطلاعات  سازمان و مصونیت بخشی در برابر تهدیدات سایبری نیز از دیگر اقدامات مهم در این برهه بوده است.

دهداری در پایان از برگزاری بیش از ۲۲ هزار و ۷۲۹ نفر-ساعت دوره آموزشی در حوزه پدافند غیرعامل طی یک سال اخیر خبر داد و گفت: چنان‌چه توقعات  مردم ایران  اسلامی از ابرپالایشگاه ستاره خلیج فارس را در نظر داشته باشیم، توجه به اصول پدافند غیرعامل بسیار برجسته‌تر خواهد شد و امیدواریم بتوانیم در حد توان خود در راستای حفاظت از زیرساخت‌ها و گنجینه‌های ارزشمند نیروی انسانی گام برداریم.

روابط عمومی شرکت نفت ستاره خلیج فارس

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه