مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی پردیس برگزار شد

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی پردیس برگزار شد
کدخبر : 15932

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی پردیس با حضور حدود ۸۲ درصد از سهامداران در سالن ابوریحان بیرونی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی ، مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس در این جلسه با ارائه گزارش عملکرد مجتمع در سال مالی منتهی به ۳۱ شهریورماه ۱۳۹۹ گفت: پتروشیمی پردیس بزرگ ترین مجتمع تولید کننده آمونیاک و اوره در خاورمیانه و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان این محصولات در سطح جهان با تولید بیش از ۵ میلیون تن محصول است که در راستای تولید غذای کافی برای مردم دنیا گام های بلندی برداشته است.

مهندس حسن ذوالفقاری شفافیت و قانون مداری، رعایت اصول و استانداردهای HSE، مسئولیت پذیری و صداقت و خلاقیت و نوآوری را از ارزش های بنیادین پتروشیمی پردیس دانست و درخصوص چشم انداز این شرکت گفت: شرکت پتروشیمی پردیس در نظر دارد در سال ۱۴۰۵ با در دست داشتن ۷ درصد تجارت اوره دنیا، در بازارهای هدف خود جزو ۳ برند برتر باشد و یک درصد درآمد خود را از طریق فروش خدمات فنی و بازرگانی به دست آورد.

وی مجموع میزان تولید محصولات اوره و آمونیاک پتروشیمی پردیس در سال مالی ۹۹-۹۸ را  ۴.۵۴۱.۰۰۰ تن عنوان کرد و ادامه داد: ما در این سال ۳.۰۵۴.۰۰۰ تن محصول به مبلغ ۷۸.۳۴۰ میلیارد ریال فروخته ایم که سود خالص شرکت از این میزان فروش ۵۷.۴۸۴ میلیارد ریال است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس متوسط قیمت فروش صادراتی اوره را ۱۹۸ دلار در هر تن ذکر کرد و اذعان نمود: سود به ازای هر سهم پتروشیمی پردیس در این سال ۹.۵۸۱ ریال است که نسبت به سال مالی گذشته ۵.۶۶۳ ریال افزایش داشته است.

مهندس ذوالفقاری بزرگترین بازارهای صادراتی پتروشیمی پردیس را اروپا، آمریکای جنوبی، آسیا و آفریقا عنوان نمود که به ترتیب شامل ۴۳ درصد، ۲۶ درصد، ۱۷ درصد و ۱۴ درصد از صادرات محصول اوره پردیس هستند.

عضو هیئت مدیره شرکت پتروشیمی پردیس ادامه داد: براساس شاخص ها و شرایط موجود پیش بینی می کنیم در سال آینده ۲۹۰۰ هزار تن اوره و ۱۸۰۰ هزار تن آمونیاک در سه فاز پتروشیمی پردیس تولید شود.

مدیرعامل پتروشیمی پردیس بخشی از اهداف و برنامه های آینده پتروشیمی پردیس را استمرار تولید و رشد بهره وری، رشد سهم و تنوع در بازار با توسعه محصولات coated urea و Urea Black، توسعه قابلیت ها و ایجاد مزیت رقابتی با خرید کشتی آمونیاک و اوره و تولید اوره متمایز، ارتقا مسئولیت های اجتماعی شرکت با محویت شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه پارس، توسعه مهارت و توانمندی ها و دانش کارکنان و تقویت و توسعه HSE ذکر کرد.

با توجه به ابلاغیه های ستاد ملی کرونا و سازمان بورس اوراق بهادار این مجمع با حضور حداکثر ۱۵ نفر از سهامداران در سالن برگزار شد و بیشتر سهامداران شرکت، مجمع را از طریق سامانه سهام و صفحه اینستاگرام پتروشیمی پردیس دنبال کردند.

مصوبات مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی پردیس به شرح زیر است:

۱. مجمع ضمن تصویب هزینه های انجام شده در سال قبل بابت انجام مسئولیت های اجتماعی، مقرر نمود مبلغ ۱۰،۰۰۰ میلیون ریال بابت انجام مسئولیت های اجتماعی در اختیار مدیرعامل شرکت قرار گیرد و هزینه کرد مبلغ مزبور با نظارت و تایید هیات مدیره صورت پذیرد.

۲. مجمع تصویب نمود از محل سود قابل تخصیص مبلغ ۴۰،۸۰۰ میلیارد ریال (به ازای هر سهم ۶،۸۰۰ ریال) به عنوان سود نقدی بین سهامداران تقسیم و مابقی به حساب سود و زیان انباشته منظور گردد.

۳. روزنامه های کثیر الانتشار ایران و دنیای اقتصاد جهت نشر آگهی های شرکت انتخاب گردید.

۴. موسسه حسابرسی تدوین و همکاران به عنوان بازرس اصلی و موسسه حسابرسی دش و همکاران به عنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه