رکورد تولید در پتروشیمی پارس شکست

رکورد تولید در پتروشیمی پارس شکست
کدخبر : 16987

رئیس بهره برداری شرکت پتروشیمی پارس از ثبت شکست رکورد ۱۵ ساله در تولید خبر داد و گفت: طبق آمار‌های جهانی، متوسط ظرفیت اسمی تولید صنایع شیمیایی در جهان، ۸۳ درصد و در آمریکا ۷۸ درصد است و ما توانستیم برای اولین بار این رکورد را به نام پتروشیمی پارس با دستیابی به صد درصد ظرفیت اسمی به ثبت برسانیم.

به گزارش رصد اقتصادی ، داوود حیاتی از ثبت رکورد تولید بی وقفه استایرن منومر با بیش از ۶۸۵ روز تولید مستمر خبر داد و گفت: این مهم باتوان مهندسی ایرانی و خودکفایی در تولید این محصول منومری، برای اولین بار در جهان رخ داده که در نوع خود بی سابقه است.

وی افزود: پتروشیمی‌پارس قصد دارد در آینده نزدیک با راه اندازی یک واحداستحصال دیگر از خام فروشی ال پی جی جلوگیری و با تولید محصولات باارزشی، چون پروپیلن و پلی پروپیلن سالانه ۲۲۰ میلیون دلار سود خالص آینده کشور کند.

رئیس بهره برداری شرکت پتروشیمی پارس گفت:این دو طرح که مطالعات آن‌ها به پایان رسیده از سال ۱۴۰۰ اجرایی می‌شود.

حیاتی افزود: مجتمع پتروشیمی پارس علاوه بر تولید اتان، محصولات با ارزش دیگری، چون پروپان بوتان و گسولین برای خوراک دیگر مجتمع‌ها تولید می‌کند.

مجتمع پتروشیمی پارس در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس دی ۱۳۷۷ در عسلویه تاسیس و فعالیت‌های اجرایی آن از سال ۱۳۷۸ آغاز شد. کل سرمایه‌گذاری ارزی انجام شده برای اجرای این طرح صنعتی، ۷۲۰ میلیون دلار و سرمایه‌گذاری ریالی انجام شده ۲۸۳۵ میلیارد ریال بوده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه