همزمان با برگزاری نمایشگاه ساخت داخل صنعت پتروشیمی؛

گام اول ساخت پتروشیمی «الماس ماهشهر» برداشته می‌شود

گام اول ساخت پتروشیمی «الماس ماهشهر» برداشته می‌شود
کدخبر : 17165

همزمان با برگزاری دومین رویداد تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، تفاهم نامه استفاده حداکثری از توانمندی شرکت ها و سازندگان داخلی در احداث مگاپروژه پتروشیمی «الماس ماهشهر» بین شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران امضا می شود.

 به گزارش رصد اقتصادی ،  تفاهم نامه استفاده حداکثری از توانمندی شرکت ها و سازندگان داخلی در احداث مگا پروژه پتروشیمی «الماس ماهشهر» به‌عنوان یکی از طرح‌های جدید خوراک ترکیبی صنعت نفت، بین شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران «استصنا» در حاشیه برگزاری دومین رویداد تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی امضا خواهد شد.

بر این اساس، در راستای سیاست‌های متنوع‌سازی سبد تولید محصولات پتروشیمی و پلیمری کشور، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، برنامه ریزی استراتژیک ساخت پتروشیمی «الماس ماهشهر» با هدف استفاده از خوراک مازاد اتان، پروپان و بوتان پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس، یادآوران خلیج فارس و پتروشیمی پارس «عسلویه» را آغاز کرده است.

مجوز ساخت این مگا پروژه دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری از سوی هیات مدیره شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس اخذ شده و هم اکنون آخرین مراحل تامین زمین، اخذ دانش فنی و لایسنس در حال انجام است که پیش بینی می‌شود ؛به زودی کلنگ ساخت این طرح عظیم و اشتغال آفرین صنعت پتروشیمی در منطقه ویزه اقتصادی پتروشیمی «ماهشهر» به زمین زده شود.

در این راستا، با هدف اشتغال آفرینی پایدار و حمایت از شرکت های ایرانی سازنده تجهیزات و قطعات، تفاهم نامه‌ای بین شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت هفته آینده امضاء خواهد شد ؛که با امضای این سند همکاری زمینه استفاده حداکثری از توان و پتانسیل شرکت‌های سازنده و دانش بنیان ایرانی فراهم شود.

گفتنی است، دومین رویداد تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی بیست و هفتم تا بیست و نهم بهمن ماه سال جهش تولید برگزار می‌شود.

مهمترین محورهای این رویداد روش های تأمین مالی در راه اندازی و تکمیل پروژه های صنعت پتروشیمی؛ انتقال دانش فنی، انجام خدمات مهندسی، تولید مواد شیمیایی، کاتالیست‌ها، قطعات و تجهیزات صنعت پتروشیمی،حمایت و استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان، حمایت از صنایع پایین دستی، توجه به نقش پژوهش و فناوری در افزایش تولید و صادرات محصولات پتروشیمی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه