با هدف تامین و تخصیص خوراک گاز؛

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی گاز ایران از ظرفیت های نیروگاهی، پالایشگاهی و پتروشیمی قشم بازدید کرد

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی گاز ایران از ظرفیت های نیروگاهی، پالایشگاهی و پتروشیمی قشم بازدید کرد
کدخبر : 18157

محمد رضا صدیقی مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی گاز ایران با هدف تامین و تخصیص خوراک گاز نیروگاه ها، پالایشگاه ها و صنایع پتروشیمی در سفر یک روزه به قشم از چند واحد صنعتی واقع در حوزه نفت، گاز و انرژی این جزیره بازدید و از نزدیک نیازها و ظرفیت های این واحدها را بررسی کرد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از  روابط عمومی سازمان منطقه آزاد مهدی نصیری، رئیس واحد نفت، گاز و پتروشیمی مدیریت نفت و انرژی سازمان منطقه آزاد قشم هدف از این بازدیدها را تامین و تخصیص خوراک گاز نیروگاه ها و صنایع پتروشیمی هاب نفت، گاز و  پتروشیمی قشم و همچنین صنایع ال ان جی اعلام کرد و گفت: مضاف بر اینکه در این بازدیدها میزان ظرفیت مخاذن ذخیره سازی فرآورده های گازی در جزیره قشم نیز بررسی و برآورد شد.

وی بخشی از واحدهای مورد بازدید مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی گاز ایران را شامل نیروگاه گازی سیکل ترکیبی 500مگاواتی قشم مولد، اسکله نفتی حرا و سایت پالایشگاه گورزین اعلام کرد و افزود: همچنین مسیر انتقال گاز از طریق لوله های گازی 30 اینچ خط سراسری بندرعباس به قشم، بانکرینگ و محل اجرای هاب پتروشیمی سلخ و ذخیره سازی فرآورده های نفت و گاز دیرستان  توسط محمد رضا صدیقی بازدید شد.

نصیری با بیان این مطلب که این بازدید ها تاثیر عمیقی بر تصمیم گیری های کلان در سطح ملی و به نفع جزیره قشم خواهد گذاشت به نقل از مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی گاز ایران برای احداث هرچه سریع تر خطوط تامین خوراک گاز صنایع انرژی بر قشم تاکید کرد.

به گفته وی بازسازی خطوط گازی فعلی، خصوصا دو کیلومتر دریایی مسیر پهل و لافت  در جزیره قشم و گازرسانی به مناطق مسکونی شهری و روستایی این جزیره از دیگر موارد تصمیم گیری در سطح کلان است که مورد تاکید محمد رضا صدیقی مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی گاز ایران در این سفر قرار گرفته است.



 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه