قیمت نفت در بازار جهانی شنبه 7 دی

قیمت نفت در بازار جهانی شنبه 7 دی
کدخبر : 1895

قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با ۲۴ سنت افزایش به ۶۸ دلار و ۱۶ سنت رسید که بالاترین رقم از اواسط ماه سپتامبر تاکنون بود.

به گزارش رصداقتصادی به نقل از رویترز، پس از آنکه آمارهای جدید نشان داد که میزان ذخایر نفت خام آمریکا بسیار بیش از حد انتظار کاهش داشته و در حالی که آمارهای مثبت اقتصادی و خوش بینی به توافق تجاری موجب تقویت شاخص ها در بازارهای بورس شده است، قیمت نفت روز جمعه چهارمین رشد هفتگی متوالی خود را به ثبت رساند و در سطح بالاترین رقم 3 ماه گذشته باقی ماند.

 

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با 24 سنت افزایش به 68 دلار و 16 سنت رسید که بالاترین رقم از اواسط ماه سپتامبر تاکنون بود. قیمت این شاخص نفتی از ابتدای سال 2019 تاکنون حدود 27 درصد رشد داشته است.

 

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم در پایان معاملات روز جمعه با 4 سنت افزایش به 61 دلار و 72 سنت رسید که بالاترین رقم در طی 3 ماه گذشته بود. قیمت نفت خام آمریکا در سال جاری میلادی 36 درصد رشد داشته است.

 

بر اساس آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا، میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به 20 دسامبر با 5.5 میلیون بشکه کاهش به 441.4 میلیون بشکه رسیده که بسیار بیشتر از پیش بینی تحلیلگران مبنی بر کاهش 1.7 میلیون بشکه ای بوده است.

 

رشد شاخص های بورس در معاملات پایان سال نیز به افزایش قیمت نفت کمک کرده است. به گفته جاش گریوز، تحلیلگر موسسه آر جی او، در روزهای پایانی سال میزان خریدها از سوی مصرف کنندگان بیشتر می شود و این به صورت غیرمستقیم تاثیر مثبتی بر قیمت نفت می گذارد.

 

در همین حال، شرکت ها انرژی آمریکا در این هفته 8 سکوی حفاری را تعطیل کردند که اولین کاهش هفتگی تعداد سکوها در طی 3 هفته گذشته به شمار می رود. حجم معاملات نفتی در این هفته پایین بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه