بهره‌مندی سهامداران نمادهای نوری، پارس، مبین و شگویا از بیمه‌نامه سهام

بهره‌مندی سهامداران نمادهای نوری، پارس، مبین و شگویا از بیمه‌نامه سهام
کدخبر : 19005

اوراق اختیار فروش تبعی نمادهای نوری، پارس و مبین از امروز منتشر خواهد شد و برای خرید در دسترس سهامداران این شرکت‌ها قرار خواهد گرفت.

  به گزارش رصد اقتصادی  و به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سهامداران این نمادها برای اطمینان از سرمایه‌گذاری خود در بازار سرمایه، می‌توانند این اوراق را که حکم بیمه سهام با سود ۲۲ درصد به مدت یکسال دارد، خریداری کنند.

 مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مدبران اقتصاد درباره انتشار این اوراق اظهار کرد:این روزها صحبت از روش‌های مختلف حمایت از بازار سرمایه است؛ یکی از ابزارهایی که در جهان کاربرد زیادی دارد و از سال گذشته در بازار سرمایه ایران هم شروع شد،اوراق اختیار فروش تبعی است. 

جواد عشقی‌نژاد اعلام کرد:با استفاده از اوراق اختیار فروش تبعی که به بیمه سهام معروف است، سهامداران حقیقی می‌توانند به کمک این ابزار نگرانی خود از پایین آمدن بیش از حد قیمت سهام را کاهش دهند. همچنین می‌توان با این ابزار در طول سال حداقل سودی را برای سرمایه‌گذاری متصور بود. 

وی خاطر نشان کرد:هر سرمایه گذار می‌تواند هر نمادی که در پرتفوی خود دارد، چنانچه ناشر اقدام به انتشار اوراق تبعی فروش کرده باشد،سهامدار از همان مکانیزم‌های عادی خرید سهام خود اقدام به خرید این بیمه نامه‌ها کند و با داشتن آن متناسب با طول مدت یکساله‌ای که برای آن در نظر گرفته شده است به شرط نگهداری سهام در طول این مدت می‌تواند حداقل سودی را که ناشر در قرارداد خود منتشر کرده است را مشمول شود. 

گفتنی است، از امروز هفتم اردیبهشت ماه به شرط آمادگی زیر ساختی فناوری بورس، اوراق اختیار فروش تبعی برای سهم‌های مبین، پارس و نوری در تابلو معاملاتی بورس از زیرمجموعه‌های هلدینگ خلیج فارس امروز منتشر می‌شود. همچنین برای نماد شگویا در تابلو معاملاتی فرابورس نیز از دو روز آینده اوراق فروش تبعی منتشر خواهد شد.

8f7f7469-3e80-4624-b87d-ded6751a81eb

2

3

 
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه