نرخ خرید تضمینی برق خورشیدی افزایش یافت/توسعه نیروگاه های خورشیدی در اصفهان

 نرخ خرید تضمینی برق خورشیدی افزایش یافت/توسعه نیروگاه های خورشیدی در اصفهان
کدخبر : 19688

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: نرخ خرید تضمینی برق خورشیدی و بادی در اصفهان افزایش یافت و فرصت سرمایه گذاری جدید در این بخش فراهم شده است.

به گزارش رصد اقتصادی ، سید حسن قاضی عسگر  با اعلام افزایش نرخ خرید تضمینی انرژی های پاک اظهار کرد: توسعه نیروگاه های خورشیدی و بادی دراصفهان در دستور کار قرار گرفته است و سرمایه گذاران می توانند در این بخش ورود کنند.

وی افزود: برق تولیدی از نیروگاه های خورشیدی و بادی به مصرف صنایع و به ویژه مراکز استخراج رمز ارز می رسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تصریح کرد: در گذشته به علت افزایش قیمت تمام شده نیروگاه های خورشیدی و عدم افزایش نرخ خرید تضمینی برق شاهد رکود و توقف این بخش بودیم و سرمایه گذاران این بازار را ترک کرده بودند.

وی اضافه کرد: با افزایش نرخ ارز و تورم قیمت تمام شده سامانه های خورشیدی افزایش یافته بود که امروز نرخ خرید تضمینی برق برای هرکیلووات معادل قیمت بین المللی، ۱۶۰۰ تومان، در نظر گرفته شده است که فرصت جذابی برای سرمایه گذاری در این بخش است.

قاضی عسگر توضیح داد: با صرفه اقتصادی بالا امکان سرمایه گذاری در توسعه نیروگاه هایی با انرژی پاک فراهم شده است و سرمایه گذاران طی انعقاد قرارداد با اداره برق منطقه ای می توانند برق تولیدی خود را تحویل می دهند و امیدواریم صادرات انرژی های پاک هم در آینده نزدیک فراهم شود.

 

ایراسین

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه