​طرح توسعه «نیروگاه شهید منتظری» در اصفهان/برنامه ریزی تامین برق صنایع در اصفهان انجام شده است

​طرح توسعه «نیروگاه شهید منتظری» در اصفهان/برنامه ریزی تامین برق صنایع در اصفهان انجام شده است
کدخبر : 19734

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: برنامه ریزی برای تامین برق صنایع در استان اصفهان انجام شده است و امیدواریم با طرح توسعه نیروگاه شهید منتظری ۸۰۰ مگاوات برق به مدار وارد شود.

سید حسن قاضی عسگر  اظهار کرد: جیره بندی برق در استان اصفهان به صورت دیسپاچینگ سراسری اعمال می شود و برای تامین برق صنایع تاکنون چندین جلسه برگزار شده است.

وی افزود: آنچه مسلم است اگر در تمام بخش ها، صرفه جویی انجام نشود در بخش صنعت با مشکلاتی در تولید مواجه خواهیم شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تصریح کرد: امیدواریم با اصلاح یارانه کور در برق، مصرف بهینه در تمام بخش های خانگی، صنعت و کشاورزی به سرانجام برسد.

وی اضافه کرد: البته یکی از علل افزایش مصرف در بخش صنعت را می توان به راه اندازی واحدهای راکد صنعتی و تولیدی در اصفهان جستجو کرد که نکته مثبت ماجراست.

قاضی عسگر گفت: تمام نیروگاه های برق در استان اصفهان با حداکثر ظرفیت موجود به تولید برق اقدام می کنند و با برطرف کردن مشکلات به تولید برق ادامه خواهند داد. 

وی بر توسعه نیروگاه های خورشیدی در استان اصفهان تاکید کرد و افزود: سیاست های تغییر شیفت بندی و اورهال صنایع هم در دستور کار قرار گرفته است و از سرمایه گذاران در بخش نیروگاه های خورشیدی و بادی حمایت می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تصریح کرد: طرح توسعه نیروگاه شهید منتظری در دست اجراست و در این طرح توسعه قرار است، بدون مصرف سوخت و با افزایش راندمان ۸۰۰ مگاوات برق اضافه تولید شود.

وی اضافه کرد: نیروگاه های کوچک استان اصفهان هم با فروش برق به تعرفه بین المللی می توانند مشکلات نقدینگی و بدهی را رفع کنند و با پیگیری های انجام شده بخش اعظم مشکلات حل شده است.  

 ایراسین

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه