مدیرکل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور:

پتروشیمی بندرامام سرآمد مجموعه های صنعتی در حوزه اقدامات زیست محیطی است

پتروشیمی بندرامام سرآمد مجموعه های صنعتی در حوزه اقدامات زیست محیطی است
کدخبر : 20101

مدیرکل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور به همراه هیاتی از مجتمع پتروشیمی بندرامام بازدید کردند.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی پتروشیمی بندرامام روز یکشنبه نهم خرداد ماه محمود رضایی مدیرکل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور به همراه ایرج سلیمانی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ماهشهر و هیات همراه در مجتمع پتروشیمی بندرامام حاضر شدند و ضمن بازدید از واحد تولیدی و پروژه های زیست محیطی ، جلسه ای راهبردی با حمیدرضا رستمی مدیرعامل پتروشیمی بندرامام و‌دیگر مدیران شرکت برگزار کردند.

طی این جلسه حمیدرضا رستمی مدیرعامل پتروشیمی بندرامام ضمن خیر مقدم به مهمانان و حاضرین در جلسه ، گزارش کاملی از اقدامات زیست محیطی و مسئولیت های اجتماعی پتروشیمی بندرامام را تشریح کرد.

حمیدرضا رستمی خاطرنشان کرد : پتروشیمی بندرامام از ابتدا با اهداف زیست محیطی احداث شد و ماهیت کاری و اصلی این مجتمع صیانت از محیط زیست است. به گونه ای که دریافت کننده اصلی گازهای همراه با نفت NGL ها پتروشیمی بندرامام است و اگر این مجتمع پتروشیمیایی نبود ، تنها راهی که وجود داشت سوزاندن این گازها بود که خود آسیب جدی به محیط زیست وارد می کرد. در ادامه این فرآیند ، تامین مالی پالایشگاه گاز یادآوران (NGL3200) نیز ایضاً در همین راستا در حال انجام می باشد.

مدیرعامل پتروشیمی بندرامام افزود: فضای ارتباطی سازمان محیط زیست و مجتمع های صنعتی می بایست بر پایه هم‌افزایی باشد به عنوان مثال مجتمعی مانند پتروشیمی بندرامام که اقدامات گسترده زیست محیطی همچون احداث تصفیه خانه مرکزی (بزرگ ترین پروژه زیست محیطی در سطح وزارت نفت) و دارا بودن تنها مرکز دفن بهداشتی پسماندهای صنعتی (لندفیل) در کشور و بستن واحد کلرآلکالی با تکنولوژی جیوه و پیگیری و احداث واحد جدید با تکنولوژی روز و همچنین اقدامات موثر در ایجاد فضای سبز را در کارنامه خود دارد . سازمان محیط زیست می بایست حرفه ای عمل نموده و از سیاست زدگی بپرهیزد و از طرفی این سازمان و شرکت های صنعتی هر دو حافظان محیط زیست از جمله هوا ، آب و خاک هستند و جهت تداوم این اقدام نیاز به هم افزایی و حمایت دوجانبه طرفین دارد. در این خصوص سازمان محیط زیست می بایست چتر حمایتی از شرکت های فعال در زمینه حفاظت محیط زیست داشته باشد .

در ادامه جلسه محمود رضایی مدیرکل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور اظهار داشت : در مواقعی که یک صنعت در حال استقرار می باشد مبحث مکان یابی و دسترسی های محیطی و همچنین در زمان بهره برداری اثرات آن به محیط زیست مورد بررسی قرار می گیرد. در همین راستا همجواری صنعت پتروشیمی در شهرستان ماهشهر با خلیج فارس مزیت هایی برای این صنعت دارد. اما از آنجاییکه خلیج فارس یکی از زیستگاه های ویژه محسوب می شود حساسیت کار را بالا می برد و توجه بیشتر به حوزه محیط زیست را می طلبد.

رضایی در ادامه گفت: نظم سازمانی و رعایت حقوق کارکنان از ویژگی هایی است که در پتروشیمی بندرامام قابل لمس است و همین موارد باعث می شود که به این مجموعه در تمامی حوزه ها به ویژه محیط زیست در آینده بسیار خوشبین شد.

وی در پایان با تشکر از اقدامات پتروشیمی بندرامام در راستای صیانت از محیط زیست اظهار داشت: اخیرا اقدامات زیست محیطی بسیار موثری توسط پتروشیمی بندرامام صورت گرفته است. همچنین طرح دفن بهداشتی پسماندهای صنعتی در دیگر نقاط صنعتی کشور مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت اما هیچگاه اجرایی نشد ولی پتروشیمی بندرامام به خوبی این پروژه را اجرایی و به بهره برداری رساند و این مجموعه اقدامات زیست محیطی این شرکت را در حوزه محیط زیست سرآمد کرده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه