خریدهای شرکت فجر انرژی خلیج فارس به صورت مکانیزه و سیستمی و از طریق مراجعه تامین کنندگان به وب‌سایت این شرکت انجام می‌شود

خریدهای شرکت فجر انرژی خلیج فارس به صورت مکانیزه و سیستمی و از طریق مراجعه تامین کنندگان به وب‌سایت این شرکت انجام می‌شود
کدخبر : 20104

در دومین روز از «اولین نمایشگاه توانمندسازی و حمایت از شرکت‌های پتروشیمی ماهشهر» شرکت‌های پتروشیمی بندر امام، کارون، اروند، شهید تندگویان، خوزستان، بوعلی سینا، شرکت فجر انرژی خلیج فارس و عملیات غیرصنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی مستقر در منطقه ماهشهر و واحدهای بومی منطقه با حضور مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی منطقه ماهشهر ۶۶ تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

 

به گزارش  رصد اقتصادی و به نقل از ستاد خبری نمایشگاه، شرکت پتروشیمی بندرامام، به عنوان بزرگترین شرکت پتروشیمی منطقه، ۱۱ تفاهم‌نامه همکاری با واحدهای تولیدی بخش خصوصی در منطقه امضاء کرد. این تفاهم‌نامه ها در موضوعات مختلفی مانند تهیه انواع مبدل‌های حرارتی، تهیه رول شیرینگ، تهیه انواع گازهای صنعتی، تهیه کیسه‌های پلاستیکی بود. هدف از این قراردادها داخلی‌سازی و بومی‌سازی دانش فنی و به کارگرفتن توان داخلی و منطقه است. مجموع ریالی این تفاهم نامه‌ها هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال است و در مجموع می‌تواند ۳۵۰ تا ۴۰۰ نفر را به طور مستقیم مشغول به کار کند. 

شرکت فجر انرژی خلیج فارس با امضای شش تفاهم‌نامه در زمینه‌های تامین اسیدسولفوریک، صنایع دستی، لباس‌های ایمنی و کار و انواع دستمال کاغذی و لیوان کاغذی توانست شش گام بزرگ برای حمایت از اشتغال در شهرستان بندرماهشهر بردارد. این تفاهم‌نامه‌ها در راستای حمایت از مشاغل کوچک و بومی بندرماهشهر بوده که در ایجاد فرصت‌های شغلی نقش بسیار مهمی دارد. خریدهای شرکت فجر انرژی خلیج فارس به صورت مکانیزه و سیستمی و از طریق مراجعه تامین کنندگان به وب سایت این شرکت انجام می‌شود. 

شرکت پتروشیمی خوزستان یک تفاهم‌نامه همکاری در زمینه ساخت و تجهیزات پتروشیمی و سازنده مبدل‌های حرارتی، مخازن تحت فشار، تاور و سینی‌ها و تجهیزات داخل تاور با شرکت فولاد صنعت پیشرو امضا کرد. این شرکت سه تفاهم‌نامه همکاری دیگر با سه شرکت خدماتی در زمینه پوشاک و البسه ایمنی، پالت چوبی و کیسه‌های پلاستیکی امضا کرد. 

شرکت عملیات غیرصنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی با حضور در نمایشگاه توانمندسازی و حمایت از شرکت‌های پتروشیمی ماهشهر تعداد ۲۱ تفاهم‌نامه در زمینه‌های مختلف تولیدی، خدماتی، فرهنگی، هنری، صنایع دستی و… امضا کرد. محسن آتش زمزم مدیرعامل این شرکت و دبیر شورای راهبردی به توضیح فعالیت‌های شرکت عملیات غیرصنعتی و نیازهای شهر  پرداخت و گفت: با امضای این تفاهم‌نامه‌ها می‌توان به توسعه اشتغال، تقویت و ارتقای اقتصاد منطقه کمک کرد. وی حمایت همه جانبه شرکت عملیات غیرصنعتی از کارگاه‌ها و شرکت‌های تولیدی را در این نمایشگاه اعلام کرد و اظهار داشت: این تعداد تفاهم‌نامه قابل ارتقا است. 

مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون نیز با حضور در اولین نمایشگاه توانمندسازی و حمایت از شرکت‌های پتروشیمی ماهشهر گفت: واحدهای تولیدی باید تلاش کنند تا کیفیت، مدیریت بر کیفیت و تعهد بر کیفیت در ارائه محصولات خود را سرلوحه کار قرار دهند. 

وی در ادامه گفت: همانطور که برای داخلی‌سازی امتیاز ویژه وجود دارد، باید برای خرید استان و استانی‌سازی نیز امتیازات ویژه در نظر گرفته شود. 

شرکت پتروشیمی کارون در این نمایشگاه پنج تفاهم‌نامه همکاری با شرکت‌های شیمی سازان پاسارگاد، پترو کیمیای آروین، یکه سازان آب و خاک، صنایع کنترل دقیق پارت، قلعه فن آوری مهتران زاگرس در زمینه‌های اسید سولفوریک ۹۸٪، پروژه EPC مبدل تانتالوم، ساخت ۲۰ هزار پالت چوبی، تعمیر و بازسازی بردهای زیمنس، مهندسی معکوس و ساخت قطعات یدکی،پمپ‌های مولتی استیج انعقاد کرد. لازم به ذکر است؛ با انعقاد این تفاهم‌نامه‌ها ۷۳ نفر از نیروهای بومی به طور مستقیم و ۱۱۷ نفر به طور غیرمستقیم مشغول به کار می‌شوند. 

چهار تفاهم‌نامه همکاری فی مابین شرکت پتروشیمی شهید تندگویان و چهار شرکت تولیدی مستقر در منطقه در اولین نمایشگاه توانمندسازی و حمایت از شرکتهای پتروشیمی ماهشهر منعقد شد. این شرکت در مهم‌ترین تفاهم‌نامه خود توانست کیبورد صنعتی دستگاه نساجی را که پیش از این از شرکت بارمگ آلمان وارد می‌کرد، بومی‌سازی کند. 

با عقد این تفاهم‌نامه در دومین روز از «اولین نمایشگاه توانمندسازی و حمایت از شرکت‌های منطقه در تامین نیازهای شرکت‌های پتروشیمی ماهشهر» هفت نفر به طور مستقیم و بیش از ۲۰ نفر به طور غیر مستقیم مشغول به کار می‌شوند. همچنین، قیمت قطعه داخلی حدود یک ششم قیمت کشور سازنده برآورد شده است. 

لازم به ذکر است؛ در صورت نبود هر یک از این قطعات هیچ دستگاه نساجی امکان راه‌اندازی و تولید نخ را نخواهد داشت. همچنین، تعداد دستگاه‌های موجود و فعال در واحد نساجی پتروشیمی حدود ۱۴۰ دستگاه است که هم اکنون با همکاری و عقد تفاهم‌نامه با شرکت سادات صنعت ماهشهر این محصول بومی‌سازی شده و در اختیار پتروشیمی شهید تندگویان قرار می‌گیرد. 

شرکت پتروشیمی اروند که این روزها خود را برای حضور در بورس آماده می‌کند ،با حضور در «اولین نمایشگاه توانمندسازی و حمایت از شرکت‌های منطقه در تامین نیازهای شرکت‌های پتروشیمی ماهشهر» چهار تفاهم نامه همکاری در زمینه اسید سولفوریک غلیظ ۹۸٪، ساخت و ریتیوپ مبدل‌ها، رول شیرینگ و ساخت قطعات پتروشیمی (مبدل‌های حرارتی، مخازن تحت فشار، تاور و…) امضا کرد. حسن نشان زاده مقدم در این مراسم گفت: در سال گذشته برای نخستین بار رکورد جدیدی در تولیدات شرکت به ثبت رسانده و با تولید ۲ میلیون و ۵۰ هزارتن رکورد تولیدات ۱۰ساله با تلاش کارکنان شکسته شد. 

وی همچنین گفت: هیچ تفاهم‌نامه‌ای به امضا نمی‌رسانیم، مگر آنکه به قرارداد تبدیل شود و حتی از هم‌اکنون خرید محصولات از شرکت‌های منطقه را آغاز کرده‌ایم. 

شرکت پتروشیمی بوعلی سینا به عنوان آخرین شرکتی که در دومین روز از «اولین نمایشگاه توانمندسازی و حمایت از شرکت‌های منطقه در تامین نیازهای شرکت‌های پتروشیمی ماهشهر» تفاهم‌نامه‌های خود را به نمایشگاه آورد. در این مراسم شرکت پتروشیمی بوعلی سینا یا امضای چهار تفاهم‌نامه همکاری برای ساخت مبدل‌های حرارتی، تهیه هدایا و صنایع دستی، دستمال کاغذی و البسه ستادی و لباس کار از تجربه و توان شرکت‌های تولیدی منطقه کمک گرفت ؛تا وظیفه خود را به‌خوبی در زمینه بومی‌سازی و اشتغال‌زایی انجام دهد.

12456789

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه