فرماندار بندر ماهشهر:

برگزاری نمایشگاه توانمدسازی مشاغل در ماهشهر اقدامی امیدآفرین، متحولانه و مبتکرانه بود

برگزاری نمایشگاه توانمدسازی مشاغل در ماهشهر اقدامی امیدآفرین، متحولانه و مبتکرانه بود
کدخبر : 20235

سرپرست فرمانداری شهرستان بندر ماهشهر برگزاری اولین نمایشگاه توانمندسازی و حمایت از شرکت‌های منطقه در تامین نیازهای شرکت‌های پتروشیمی ماهشهر را اقدامی مبتکرانه، متحولانه و مقدس خواند و گفت: برگزاری این نمایشگاه در راستای نیازهای منطقه بود و بین مردم و اصناف، امیدآفرینی کرده است.

به گزارش رصد اقتصادی،  فریدون بندری در ارزیابی برگزاری این نمایشگاه، اظهار داشت:واقعاً از برگزارکنندگان این نمایشگاه صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم، از مدیران صنعت که پای کار بودند و از مدیران هلدینگ خلیج فارس از صدر تا ذیل، سپاسگزارم.

وی ادامه داد: این حرکات موثر دو وجه دارد؛ یک وجه مالی و پشتیبانی دارد که هلدینگ خلیج فارس با تمام ظرفیت در این وجه وارد شد و وجه دوم اهتمام مسئولان است که در هلدینگ خلیج فارس آن را شاهد بودیم و من تشکر ویژه بابت این وجه دارم؛علاوه بر آورده مالی و پشتیبانی خوب هلدینگ، در چند جلسه‌ای که با این عزیزان داشتم، دیدم اهتمام ویژه‌ای برای انجام این کار و انجام مسئولیت‌های اجتماعی در منطقه دارند، کارهایی که نیازسنجی صحیح شده و مورد خواست و نیاز منطقه است.

فرماندار ماهشهر تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه و تفاهم‌نامه های خوبی که امضاء شد، برکات فراوان داشت و با بازخوردهایی که گرفتم، باید بگویم که نه تنها این کار در بین اقشار مختلف مردم و اصناف امیدآفرین و رضایت‌بخش بود که توقع ما را برای ادامه کار بالا برد.

وی ادامه داد: این کار هم در راستای شعار امسال و سال گذشته که از سوی رهبر معظم انقلاب، درباره تولید اعلام شده بود و هم در راستای فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب که بر احیای بنگاه‌ها و کارگاه‌های کوچک زود بازده تاکید داشتند و این نمایشگاه هم در واقع تمرکز بر روی همین کارگاه‌های کوچک زود بازده است، از تولیدکنندگان قطعات کوچک پتروشیمی تا تولید لوازم مصرفی ضروری و غیرضروری صنعت و مردم.

بندری بر تداوم این حرکت ابراز امیدواری کرد و گفت:  باید برای به ثمر رسیدن تفاهم‌نامه‌ها در کنار عزیزان باشیم و من شخصا اجرایی شدن تفاهم‌نامه‌ها را پیگیری خواهم کرد، چرا که با اجرایی شدن این تفاهم‌نامه‌ها مطمئن هستم اتفاقات بسیار خوبی در همین سال ۱۴۰۰ در منطقه رخ خواهد داد و با تغییر سیاست‌ها و دولت‌ها این کاری که شروع شده منقطع نخواهد شد.

  فرماندار ماهشهر افزود: مقدس بودن این اقدام از این جهت است که کاملا در راستای نیازهای منطقه و همینطور فرمایشات خاص و تاکید رهبر انقلاب بود که جای تقدیر دارد.

وی لازمه ثمربخشی این نمایشگاه را، اجرایی شدن تفاهم‌نامه‌ها عنوان کرد و ادامه داد: باید این تفاهم‌نامه در اسرع وقت و به بهترین وجه اجرایی شود و با توجه به اینکه در سال مانع زدایی‌ها هستیم باید موانع پیش روی تفاهم‌نامه‌ها را بردارید که یکی از مهم‌ترین موانع پیش روی این تفاهم‌نامه و کارگاه‌هایی کوچک زود بازده در منطقه، آیین‌نامه‌های خرید پتروشیمی‌ها است ،که به مانعی بزرگ پیش روی کارگاه‌ها تبدیل شده است.

بندری تاکید کرد: با دلسوزی و همتی که در مدیران پتروشیمی سراغ دارم، امیدوارم هرچه زودتر این آیین‌نامه‌ها و قوانین دست و پاگیر تعدیل شود و شاهد رونق تولید و اشتغالزایی از این طریق در منطقه باشیم.

 وی در بخش پایانی این گفت‌وگو با اشاره به افق بلندمدت  پنج ساله راه‌اندازی فاز یک منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، اظهار داشت: علی‌رغم پیگیری‌ها و تاکیدات استاندار و سایر مسئولان بر تسریع در راه‌اندازی این فاز، با توجه به موانع بوروکراتیک و اجرایی، باید به دنبال استفاده بهینه از ظرفیت ۳۵ هکتاری شهرک صنعتی ماهشهر باشیم، که امروز از هر نظر از زیر ساخت و امکانات تا ترانسفر و... آماده سرمایه‌گذاری و استقرار صنایع پایین دستی پتروشیمی است و استقرار آن‌ها موجب اشتغال زایی خوبی در منطقه می‌شود.

بندری خاطر نشان کرد: مانع بزرگی که بر سر راه استقرار صنایع پایین دستی در این شهرک و در منطقه است، بحث مواد اولیه است که به معضلی بزرگ برای ما تبدیل شده، مواد اولیه صرفا از طریق بورس کالا به مشتریان از جمله صنایع پایین دست عرضه می‌شود و بنابراین انگیزه‌ای برای حضور در منطقه ندارند.

ستاد خبری نمایشگاه

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه