گزارش سه ماهه کدال «شگویا» منتشر شد؛

پتروشیمی شهید تندگویان سودآورتر شد/ جهش ۲۹۷ درصدی سودآوری «شگویا» در بهار ۱۴۰۰

پتروشیمی شهید تندگویان سودآورتر شد/ جهش ۲۹۷ درصدی سودآوری «شگویا» در بهار ۱۴۰۰
کدخبر : 21241

انتشار گزارش سه ماهه کدال شگویا، نشان می‌دهد که در سه ماهه نخست سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» میزان سودآوری ۲۹۷ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است.

به گزارش رصد اقتصادی  و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان، شرکت پتروشیمی شهید تندگویان به عنوان بزرگترین زنجیره تولید محصولات پلی اتیلن ترفتالات در سه ماهه نخست سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» برای هر سهم ۴۴۹ ریال سود محقق کرد که حاکی از افزایش ۲۹۷ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال است.


بر اساس گزارشی که کدال شرکت پتروشیمی شهید تندگویان منتشر شده است، در سه ماهه نخست امسال همچنین سود ناخالص با ۲۷۰ درصد به یک هزار و ۴۸۷ میلیارد تومان و میزان سود خالص به یک هزار و ۷۶ میلیارد تومان رسیده است.


پیش بینی می‌شود با اجرای برنامه‌های جدید رفع گلوگاه‌ها و موانع تولید از یک سو، افزایش تولید نسبت به ظرفیت اسمی و متنوع سازی سبد تولید محصولات با عرضه چندین گرید جدید در سال جاری میزان تولید، فروش و سودآوری پتروشیمی شهید تندگویان در ادامه سال جاری با افزایش بیشتری همراه شود.


علاوه بر این، به زودی، پس از هفده سال توقف، پتروشیمی شهید تندگویان با استفاده حداکثری از ظرفیت و توان متخصصان داخلی شرکت، سازندگان تجهیزات و شرکت‌های دانش بنیان ایرانی آماده بهره‌برداری از دو خط جدید تولید در مجموع با ظرفیت تولید ۱۶ هزار تن محصول خواهد شد.


گفتنی است، پتروشیمی شهید تندگویان بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات مهم و استراتژیک پلی‌اتیلن ترفتالات‎ (PET) ‎و اسید ترفتالیک خالص‎ (PTA) ‎درکشور است. این شرکت به‌عنوان بزرگ‌ترین و تنها تولیدکننده محصول زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات در صنعت پتروشیمی کشور از ظرفیت تولید سالانه بیش از یک میلیون و ۵۸۷ هزار تن محصول متنوع از جمله گرید‌های مختلف‎ PET ‎برخوردار است‎.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه