با اجرای فاز نخست از طرح هوشمندسازی آب صورت گرفت؛

کاهش چشمگیر میزان هدررفت آب در شهرک پردیس جم

کدخبر : 21592

با اجرای فاز نخست از طرح هوشمندسازی شبکه آب در شهرک مسکونی پردیس جم که از روز اول دی ماه 1399 آغاز شد، میزان هدررفت آب در این شهرک به شکل چشمگیری کاهش یافت.

به گزارش رصد اقتصادی: دکتر حجت نظری مدیر عامل شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد ضمن اعلام این خبر گفت: از جمله رویکردهای مهم در اجرای طرح هوشمندسازی در شبکه آب شهرک پردیس، شفاف‌سازی احجام آب استحصالی از منابع تولید آب، تله‌متری (دورسنجی) و هوشمندسازی اطلاعات تأمین و مصرف آب، مدیریت هوشمند میزان فشار آب در شبکه توزیع، کاهش میزان مصرف آب و بررسی خطوط و عیب‌یابی مسیرهای انتقال آب در شهرک بوده است.

وی با یادآوری اینکه پیش از آغاز اجرای این طرح، شبکه آب در شهرک پردیس با مشکلاتی از جمله بالا بودن میزان هدررفت آب (تا 48 درصد) و بالا بودن میزان مصرف آب مواجه بوده است یادآور شد: در فاز نخست اجرای این طرح برای رفع مشکلات موجود، مجموعه فعالیت‌هایی به صورت همزمان اجرا شد؛

- نصب و راه‌اندازی فلومترهایی با قابلیت رصد برخط

- نصب ارتفاع‌سنج در مخازن ذخیره آب با قابلیت رصد برخط

- نصب عملگر هوشمند با قابلیت دریافت فرمان از راه دور بر روی فشارشکن‌های شبکه

- نصب و راه اندازی فشارسنج‌هایی در شبکه با قابلیت رصد برخط

- انجام عملیات نشت‌یابی در شبکه

مدیر عامل شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد تأکید کرد: با اجرای این فرآیندها نتایج ارزشمندی در مصرف آب در شهرک پردیس حاصل شد؛ از جمله این دستاوردها کاهش میزان هدررفت آب از 48 درصد به 22 درصد، کاهش 90 درصدی تعداد دفعات شکستگی لوله‌های آب در محلات پایین دست، کاهش 14 درصدی میزان مصرف آب در شهرک و کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری در خطوط انتقال آب در شبکه آبرسانی شهرک بوده است.

دکتر نظری به همکاری اثرگذار ساکنین شهرک پردیس در اجرای فاز نخست این پروژه اشاره کرد و گفت: دستاوردهای ارزشمند اجرای فاز نخست این طرح مدیون همکاری صمیمانه و برخورد مسئولانه‌ی ساکنین فرهنگ‌دانِ شهرک پردیس بوده است. وی افزود: کاهش 14 درصدی میزان مصرف آب در طول اجرای فاز اولِ طرح، بیانگر خواست و اراده ساکنین شهرک پردیس در پاسداشت از این مایع حیات‌بخش و این موهبت بزرگ الهی است.

گفتنی است فاز دوم اجرای این طرح که به فعالیت‌های مویرگی در سطح شهرک و ارتقاء سطح کیفی آبرسانی به واحدهای مسکونی و همچنین اجرای فرآیندهای DMA یا اندازه‌گیری و کنترل منطقه‌ای آب در شهرک اختصاص دارد از روز اول مهرماه آغاز و تا 30 بهمن ماه 1400 به پایان خواهد رسید.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه