شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس

شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس موفق به کسب نشان مدیریت سبز شد

شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس موفق به کسب نشان مدیریت سبز شد
کدخبر : 23348

مدیر HSSED شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس گفت: شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس با مصرف بهینه منابع و کاهش حداکثری آلودگی‌ها موفق به اخذ نشان مدیریت سبز شد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس، «مهرداد دهداری» بیان کرد: شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس با پیاده‌سازی قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی در زمینه حفاظت از محیط‌زیست، با هدف کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای رویکردهای نوینی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین سنجش‌هایی که صنایع نفتی در دوران اخیر در دستور کار خود دارند مدیریت سبز است، ابراز کرد: مدیریت سبز به مفهوم همگرایی مسئولیت‌های اقتصادی با مسئولیت‌های زیست‌محیطی است که این رویکرد در چند بعد قابل اندازه‌گیری و کنترل است.

دهداری توسعه مصرف بهینه منابع در صنعت از ستاد تا عملیات را یکی از حوزه‌ها در زمینه مدیریت سبز برشمرد و افزود: حوزه‌هایی مانند انرژی، آب، تجهیزات اداری، حمل‌ونقل، پسماند، مواد اولیه و ... همواره در شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس پایش و بهینه‌سازی می‌شوند.

مدیر HSSED شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس اضافه کرد: شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس با تکیه بر رویکرد مدیریت سبز با مصرف بهینه منابع و کاهش حداکثری آلودگی‌ها امسال نیز توانست نشان مدیریت سبز را اخذ کند.

وی با تأکید بر این نکته که کنترل و کاهش هرچه بهتر و مؤثرتر آلاینده‌های هوا در سرلوحه‌ی برنامه‌های پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس قرار دارد، ادامه داد: یکی از گام‌های رسیدن به این اهداف بررسی انتشار آلاینده‌های تولیدی و شناسایی نحوه پراکنش آلاینده‌ها است و در این راستا مدل‌سازی تأثیر هوای خروجی دودکش‌های پالایشگاه بر جوامع هم‌جوار با بهره‌گیری از دانش و تخصص برجسته‌ترین اساتید دانشگاه‌ها زیر نظر اداره کل حفاظت محیط‌زیست هرمزگان صورت گرفته است که نتایج تحقیقات مربوطه حاکی از عدم تأثیر منفی هوای خروجی از منابع احتراقی پالایشگاه بر هوای منطقه است.

دهداری خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات زیست‌محیطی پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس احداث تصفیه‌خانه صنعتی و بهداشتی با ظرفیت 275 متر مکعب در ساعت است که شامل تصفیه آب‌های حاوی مواد هیدروکربنی، شیمیایی و فاضلاب بهداشتی می‌باشد و در راستای حفاظت از محیط زیست پایش مستمر آب تصفیه شده، مطابقت آن با استانداردهای سازمان محیط زیست به صورت لحظه‌ای و آزمایش آب برگشت به دریا از پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس به صورت روزانه توسط آزمایشگاه معتمد محیط زیست نیز صورت می‌گیرد.

مدیر HSSED شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس در پایان با بیان اینکه همواره به دنبال کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی هستیم و اجرای پروژه‌ها در این راستا را دنبال می‌کنیم، ابراز کرد: همواره تمام توان خود را در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی در زمینه حفاظت از محیط‌زیست به کار گرفته‌ایم و لازم به ذکر است از زمان بهره‌برداری شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس تمامی شاخص‌های زیست محیطی آب برگشت به دریا از این پالایشگاه در حد استاندارد گزارش شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه