در مراسمی سردخانه ۴۰۰ تنی پتروشیمی کارون به بهره‌برداری رسید

بهره‌برداری از سردخانه ۴۰۰ تنی پتروشیمی کارون

بهره‌برداری از سردخانه ۴۰۰ تنی پتروشیمی کارون
کدخبر : 23569

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی پتروشیمی کارون، ظهر روز یکشنبه ۷ آذرماه در مراسمی سردخانه ۴۰۰ تنی این شرکت با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال و با ۸۰۰ متر وسعت و تولید سرمای ۳۵- درجه سانتی‌گراد به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل پتروشیمی کارون در این مراسم اظهار کرد: یکی از محصولات مهم و استراتژیک این پتروشیمی محصول KM100 است که قبل از تحویل به مشتری نیاز به انجماد سریع در دمای ۳۵- درجه و نگهداری در دمای ۱۸- درجه دارد.  وی تصریح کرد: بر همین اساس طراحی و احداث سردخانه پتروشیمی کارون با بهره‌گیری از توان و ظرفیت‌های داخلی شرکت در دستور کار قرار گرفت و این مهم به دست متخصصان داخلی به سرانجام رسید. 

مدیرعامل پتروشیمی کارون ادامه داد: عایق‌های دیواره‌ها، کفپوش و سقف این سردخانه ۴۰۰ تنی، با فوم‌های پلی‌یورتانی تهیه شده بر پایه ایزوسیانات‌های تولیدی پتروشیمی کارون است. 

صدیقی‌زاده خاطرنشان کرد: کفپوش مورد استفاده در این سردخانه برای اینکه در دمای ۳۵- و ۱۸- درجه دوام و قوام داشته باشد با دو چالش جدی مواجه است، نخست آنکه این دمای پایین و دوم بار ناشی از تردد لیفتراک را تحمل کند. 

وی گفت: برای رفع این چالش باید ماده‌ای در ساخت کفپوش استفاده می‌شد که در دمای پایین شکنندگی نداشته باشد و چغرمگی و انعطاف‌پذیری آن حفظ شود و بهترین ماده، پلی‌یورتان‌های تولیدی بر پایه ایزوسیانات تولیدی شرکت بود. 

مدیرعامل پتروشیمی کارون متذکر شد: بر همین اساس توانستیم پوششی را بر پایه ایزوسیانات‌ها طراحی و تولید و در ساخت این سردخانه منحصر به فرد استفاده کرده و نخستین سردخانه ۳۵- درجه سانتی‌گراد در کشور را به بهره‌برداری برسانیم. 

صدیقی‌زاده در پایان اضافه کرد: با راه‌اندازی و بهره‌برداری از این سردخانه یکی از موانع مهم تولید در پتروشیمی کارون رفع و گام مهمی در ارتقای کیفیت محصول برداشته خواهد شد.

4

3

1

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه