• پایگاه خبری رصد اقتصادی
  • انرژی
  • جزئیات اجرای طرح‌های اشتغال و کارآفرینی برای زندانیان ماهشهر با حمایت گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس/ استقبال زندانیان از مشاغل ایجاد شده/ طرح دوم حمایتی از زندانیان به زودی به مرحله اجرا می‌رسد

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان بندر ماهشهر اعلام کرد:

جزئیات اجرای طرح‌های اشتغال و کارآفرینی برای زندانیان ماهشهر با حمایت گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس/ استقبال زندانیان از مشاغل ایجاد شده/ طرح دوم حمایتی از زندانیان به زودی به مرحله اجرا می‌رسد

جزئیات اجرای طرح‌های اشتغال و کارآفرینی برای زندانیان ماهشهر با حمایت گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس/ استقبال زندانیان از مشاغل ایجاد شده/ طرح دوم حمایتی از زندانیان به زودی به مرحله اجرا می‌رسد
کدخبر : 24891

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان بندر ماهشهر با اعلام استقبال زندانیان از طرح تولید بافت پارچه‌های نخی و دوخت البسه با حمایت گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ابراز امیدواری کرد که عملیات اجرایی ساخت فضای کارگاهی جهت آموزش، توانمندسازی و اشتغال زندانیان شهرستان بندر ماهشهر با حمایت این گروه پتروشیمی تا پیش از آغاز سال جدید به پایان برسد.

به گزارش رصد اقتصادی ،  محمدصادق شکاری در خصوص اجرای این طرح‌ها گفت: انجمن حمایت از زندانیان شهرستان بندر ماهشهر، با هدایت رئیس محترم هیئت مدیره و سایر ارکان و با حمایت گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در چارچوب مسئولیت اجتماعی این شرکت، دو طرح اشتغال و کارآفرینی " تولید بافت پارچه‌های نخی و دوخت البسه" برای زندانیان مستقر در زندان ماهشهر و خانواده آن‌ها را در سال 1399 با همکاری کارآفرین آن و طرح "حمایت از ساخت و راه‌اندازی فضای کارگاهی(سوله) جهت آموزش، توانمندسازی و اشتغال زندانیان" شهرستان بندر ماهشهر در سال 1400 را به مرحله اجرا گذاشته است.

وی افزود: در طرح تولید بافت پارچه‌های نخی و دوخت البسه، تاکنون برنامه‌ها و اقدامات گوناگونی در حوزه خرید تجهیزات بافت پارچه و دوخت البسه، مصاحبه، انتخاب و آموزش زندانیان و خانواده آن‌ها، دریافت مجوزها و تعیین فرآیندهای تولیدی و نیز خرید مواد اولیه و ملزومات بافت و دوخت پارچه متناسب با نیاز انجام پذیرفته است که در حال حاضر موجبات اشتغال‌زایی 16 نفر شامل 6 زندانی در قسمت بافت پارچه، 7 زندانی در قسمت دوخت لباس و 3 نفر از خانواده آن‌ها را فراهم آورده است.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان  شهرستان بندر ماهشهر تصریح کرد: با وجود اینکه در ابتدای آغاز طرح برنامه‌ریزی برای بافت پارچه توسط خانواده زندانیان انجام پذیرفت، اما در ادامه به‌دلیل عدم تمایل به همکاری تعدادی از خانواده زندانیان به‌دلیل امور شخصی، موجبات تغییر روند پروژه و انتقال دستگاه‌ها از منازل به زندان فراهم شد. هم‌اکنون از 10 دستگاه بافت پارچه، 6 دستگاه در زندان و 4 دستگاه در منازل خانواده زندانیان فعال بوده و مشغول به بافت پارچه هستند. همچنین تعداد 4 دستگاه خیاطی نیز در زندان مشغول به دوخت است که با توجه حجم استقبال زندانیان از این مشاغل، 3 دستگاه دیگر نیز خریداری شده و به‌زودی به زندان منتقل می‌شود.

به گفته وی، این طرح با وجود مشکلات متعدد در مسیر کارآفرینی کشور، با حمایت مستمر مسئولین صنایع پتروشیمی به مسیر خود ادامه می‌دهد. اما طبیعی است این طرح همچون طرح‌های کارآفرینی مشابه، به‌دلیل ریسک‌های مختلف کسب و کار و تغییرات اقتصادی به سوددهی نرسیده و تا زمان حاضر هیچگونه منافعی به کارآفرین تعلق نگرفته است. با این حال موفقیت کامل این پروژه نیازمند تلاش مستمر بوده و با حمایت مجموعه ارکان مرتبط با آن، مسیر رشد و ارتقاء خود را طی می‌کند. همچنین شرکت عملیات غیرصنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی به نمایندگی از گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس همچنان حمایت‌های لازم از آن را بر عهده دارد.

شکاری خاطر نشان کرد: دومین طرح کارآفرینی در سال 1400 و با محوریت ساخت 600 متر فضای کارگاهی(سوله) جهت آموزش، توانمندسازی و اشتغال زندانیان شهرستان بندر ماهشهر در دستور کار قرار گرفت که با حمایت گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، این پروژه با سرعت زیاد و با فعالیت شبانه‌روزی پیگیری می‌شود و تاکنون عملیات اجرای فونداسیون، ساخت و نصب سازه سوله و پوشش آن و همچنین کف‌سازی آن انجام پذیرفته است که امید می‌رود تا پایان سال عملیات اجرایی ساخت به اتمام برسد و با توسعه مشاغل جدید و نیز افزایش تولید بافت پارچه‌های نخی و دوخت البسه در این سوله، خلأ سوددهی و نیاز بازار منطقه جبران شود.

 

روابط عمومی شرکت عملیات غیر صنعتی ماهشهر

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه