معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

تاکید ویژه بر الزام پایبندی شرکت های پتروشیمی بر قرارداد خوراک میان مجتمعی

تاکید ویژه بر الزام پایبندی شرکت های پتروشیمی بر قرارداد خوراک میان مجتمعی
کدخبر : 25620

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر الزام پایبندی شرکت های پتروشیمی بر قرارداد خوراک میان مجتمعی، گفت: صنعت پتروشیمی در منطقه عسلویه به صورت زنجیره وار از خوراک های بالادستی تا صنایع پایین دستی به هم وابسته هستند.

 

به گزارش رصد اقتصادی ،مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در دومین روز سفر خود به عسلویه (24 دی) از طرح ها و مجتمع های پتروشیمی هنگام، دماوند، آرین متانول، جم و نوری بازدید کرد.

 

وی در جریان این بازدید، با بیان اهمیت تکمیل  طرح های توسعه ای اظهارکرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی با جدیت از ساخت و تکمیل طرح های در حال ساخت حمایت می کند و  نکته ای که مدیران طرح ها باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند، استفاده حداکثری از تجهیزات ساخت داخل و رعایت استانداردهای فنی در زمینه ساخت و نصب است.

معاون وزیر نفت با تاکید ویژه بر الزام و پایبندی شرکت های پتروشیمی بر قرارداد خوراک میان مجتمعی، خاطر نشان کرد: صنعت پتروشیمی در منطقه عسلویه به صورت زنجیره وار از خوراک های بالادستی تا صنایع پایین دستی پتروشیمی به هم وابسته هستند و چنانچه یکی از حلقه های این زنجیره با مشکل تامین خوراک مواجه شود، تاثیر زیادی در طول زنجیره تولید دارد.

افزایش و پایداری تولید

در ادامه، مرتضی شاهمیرزایی شرکت دماوند  انرژی عسلویه را نبض توسعه فاز دوم صنعت پتروشیمی در منطقه عسلویه خواند و تصریح کرد: تکمیل  بخش های باقی مانده این مجتمع می تواند ضمن تامین یوتیلیتی مورد نیاز پتروشیمی های فاز دوم عسلویه، در افزایش و پایداری تولید نیز تاثیرگذار باشد.

به گفته معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به دلیل ایجاد زیرساخت های مناسب در منطقه عسلویه، در سال های آتی ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی افزایش خواهد یافت و در جهت تحقق برنامه های توسعه صنعت همکاری هلدینگ ها و نقش  سرمایه گذاری آنها  بسیار مهم است.

گفتنی است، مرتضی شاهمیرازیی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سفری دو روزه به عسلویه ( 23 و 24 دی ماه)  ضمن بازدید از طرح ها و مجتمع های این منطقه  و محل زمین های اختصاص یافته جهت احداث پارک پروپیلن عسلویه، تاکید و دستور ویژه ای جهت تسریع در روند نهایی سازی طرح های پارک پروپیلن و تخصیص زمین به این طرح ها صادر کرد.

نیپنا

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه