​بازدید سفیر ژاپن از پتروشیمی بندرامام

آیکاوا: حضور در پتروشیمی بندرامام یادآور خاطرت خوب همکاری در گذشته بود

آیکاوا: حضور در پتروشیمی بندرامام یادآور خاطرت خوب همکاری در گذشته بود
کدخبر : 26145

سفیر ژاپن در ایران با همراهی معاون اقتصادی استاندار خوزستان و فرماندار شهرستان ماهشهر ضمن بازدید از مجتمع پتروشیمی بندرامام با مهندس حمیدرضا رستمی مدیرعامل شرکت دیدار کردند.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی پتروشیمی بندرامام، روز سه شنبه پنجم آبان ماه، آقای کازوتوشی آیکاوا (AIKAWA Kazutoshi) سفیر ژاپن در ایران با همراهی رضا فتوحی معاون اقتصادی استاندار خورستان و فریدون بندری فرماندار شهرستان ماهشهر در مجتمع پتروشیمی بندرامام حاضر و ضمن برگزاری جلسه‌ای با مهندس حمیدرضا رستمی مدیرعامل پتروشیمی بندرامام، از فرآیندهای تولیدی و عملیاتی شرکت بازدید کرد. 

در ابتدای جلسه حمیدرضا رستمی ضمن گرامی داشت حضور مهمانان به ویژه سفیر ژاپن، اظهار داشت: از گذشته تعامل منطقی و فنی بین هر دو کشور وجود داشته است که ثمره آن توسعه اقتصادی و انتقال دانش فنی بود و اکنون هم ارتقاء سطح روابط اقتصادی و انسانی می‌تواند ثمرات بسیار ارزشمندی به همراه داشته باشد. 

همچنین مدیرعامل پتروشیمی بندرامام به افزایش سرمایه گذاری و ارتقاء سطح مراودات تجاری و بازرگانی از سوی ژاپن در این منطقه ابراز علاقه کرد. 

در این نشست آیکاوا سفیر ژاپن گفت: دیدن پتروشیمی بندرامام یادآور خاطرات خوب همکاری در گذشته بوده است و ما مایل به افزایش سطح مراودات تجاری و صنعتی هستیم. 

گفتنی است در سال ۱۳۵۳ قرارداد مشارکت بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و با پنج شرکت ژاپنی به نمایندگی شرکت میتسویی با نسبت مشارکت ۵۰-۵۰ منعقد و با نام شرکت سهامی پتروشیمی ایران - ژاپن (IJPC) آغاز بکار کرد. 

در سال ۱۳۵۷ و پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی پروژه احداث متوقف و پس از آن در سال ۱۳۵۹ با آغاز جنگ تحمیلی طرف ژاپنی از کشور خارج شد و پس از جنگ تحمیلی به بهانه اقتصادی نبودن طرح از ادامه کار خودداری کرد. 

در ادامه با پرداخت غرامت از سوی طرف ژاپنی تمام سهام به صنایع پتروشیمی ایران منتقل شد و نام آن به شرکت سهامی پتروشیمی بندرامام تغییر یافت.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه