• پایگاه خبری رصد اقتصادی
  • انرژی
  • رکوردشکنی‌های پتروشیمی اروند در تولید و فروش ادامه دارد/ فروش داخلی ده ماهه ۲۳۳ درصد و ارز آوری اروند ۲۸۵ درصد افزایش یافت/ تولید اروند هفت درصد دیگر افزایش یافت

پتروشیمی اروند

رکوردشکنی‌های پتروشیمی اروند در تولید و فروش ادامه دارد/ فروش داخلی ده ماهه ۲۳۳ درصد و ارز آوری اروند ۲۸۵ درصد افزایش یافت/ تولید اروند هفت درصد دیگر افزایش یافت

رکوردشکنی‌های پتروشیمی اروند در تولید و فروش ادامه دارد/ فروش داخلی ده ماهه ۲۳۳ درصد و ارز آوری اروند ۲۸۵ درصد افزایش یافت/ تولید اروند هفت درصد دیگر افزایش یافت
کدخبر : 26711

​شرکت پتروشیمی اروند با افزایش چشمگیر تولید و فروش محصولات، رکوردی قابل توجه در ۱۰ماهه منتهی به دیماه ۱۴۰۰ از خود برجای گذاشت.

به گزارش رصد اقتصادی به نقل از روابط عمومی پتروشیمی اروند و بر پایه گزارش واحد برنامه ریزی تولید، شرکت در ۱۰ماهه منتهی به دیماه ۱۴۰۰، با تولید ۳۷۸.۷۵۹  تن کلر و ۴۲۶.۷۲۹ تن کاستیک، ۹۶ درصد برنامه تولید را تحقق کرد و ۷ درصد نسبتِ تولید در مقایسه با مدت مشابه سال قبل را افزایش داد.

بر پایه این گزارش واحد برنامه ریزی، افزایش تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل در محصول EDC نیز بیش از ۹ درصد بود و بر همین مبنا ۴۸۷.۶۵۶ تن محصول EDC از سوی شرکت پتروشیمی اروند در ۱۰ماهه سال ۱۴۰۰ روانه بازار شده است.

هرچند که تولید محصول E-PVC بر اساس نیاز بازار در ۱۰ ماهه منتهی به دیماه ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ بدون تغییر مانده است، اما در مجموع، سبد تولیدات شرکت پتروشیمی اروند در این مدت، دستکم ۵ درصد بزرگتر شده که به معنای تحقق ۹۳ درصدی برنامه تولید سالانه طی ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۰ است.

در بخش فروش؛ بر اساس گزارش واحد بازرگانی، شرایط فروش داخلی محصولات شرکت پتروشیمی اروند طی این مدت کم نظیر بوده و از مجموع سبد تولیدات،  ۷۴۴.۶۱۹ تن محصول در بازار داخل عرضه شده که ۹۴ درصد بودجه را محقق و نسبت به مدت مشابه سال قبل، با جهش قابل قبول، به ۱۰۳درصد عملکرد نسبت به سال قبل دست یافته است.

میزان فروش محصولات بر پایه ریالی نیز در این مدت برای محصول EDC افزایش ۵۷۶درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نمایان کرده که به معنای تحقق بخشی ۱۲۱۶درصد برنامه است و یک رکورد قابل توجه در تاریخ شرکت پتروشیمی اروند به حساب می‌آید.

در همین بخش، فروش داخلی (ارزش ریالی) محصول کاستیک با تحقق ۲۱۶ درصد برنامه، گویای افزایش ۲۸۱ درصدی در قیاس با سال قبل است و محصول VCM، بیش از ۲۲۰ درصد برنامه را اجرایی و ۱۲۴ درصد نسبت به سال قبل افزایش ثبت کرده است.

فروش داخلی محصولات برپایه ارزش ریالی، در دو محصول S-PVC و E-PVC نیز با روند افزایش قابل توجه همراه بوده و به ترتیب با ۱۹۹ و ۲۴۶ درصد افزایش نسبت به سال قبل، ۱۶۳ و ۲۳۶ درصد عملکرد نسبت به بودجه را تحقق بخشیده است.

 بر اساس گزارش واحد بازرگانی، در مجموع، فروش داخلی شرکت پتروشیمی اروند بر اساس ارزش ریالی، ۲۳۳درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل و ۲۰۳درصد افزایش نسبت به برنامه را اعلام می‌کند.

در فروش خارجی برپایه دلار نیز در ده‌ماهه منتهی به دیماه ۱۴۰۰، با تحقق بخشی ۲۰۰درصد عملکرد نسبت به بودجه، از سوی پتروشیمی اروند ۲۸۵درصد ارز بیشتری نسبت به همین مدت در سال گذشته برای کشور به ارمغان آورده شده است.

این افزایشِ میزان ارز آوری در محصول کاستیک ۳۶۸درصد نسبت به سال قبل بیشتر بوده و در دیگر محصولات سبد تولید بزرگترین زنجیره PVC خاورمیانه، با افزایش ۲۶۶درصدی S-PVC و ۲۵۳درصدی E-PVC رکوردهایی چشمگیر در افزایش ارزآوری برای کشور به حساب می‌آید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه