علی‌عسگری در پانزدهمین نمایشگاه ایران پلاست:

ساخت داخل در صنعت پتروشیمی یک اقدام حماسی در جنگ اقتصادی است

ساخت داخل در صنعت پتروشیمی یک اقدام حماسی در جنگ اقتصادی است
کدخبر : 26795

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس از آغاز عملیات اجرایی چهار پروژه این گروه شامل دو مگا پروژه هرمز و الماس و همچنین طرح‌های PDH پتروشیمی پارس و بهبهان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش رصد اقتصادی و  به نقل از روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، علی عسگری در پانزدهمین نمایشگاه ایران پلاست و در جمع خبرنگاران، این نمایشگاه را نمایشگاهی در طراز جهانی عنوان کرد و افزود: برگزاری این نمایشگاه کمک شایانی به ارتقای کیفیت محصولات، افزایش تعاملات شرکت‌ها با یکدیگر و محلی برای گفت‌وگو و تبادل نظر و دانش است.

وی همچنین با اشاره به حضور وزیر نفت در این نمایشگاه اظهار داشت: حضور و بازدید مهندس اوجی از غرفه‌های مختلف در این نمایشگاه برجسته و دلگرم کننده بود و از ایشان و همچنین مهندس شاهمیرزایی و شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای برگزاری این نمایشگاه، تشکر می‌کنم.

علی عسگری در ادامه با اشاره به برگزاری سومین نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی در اسفند ماه، اظهار داشت: ساخت داخل یک موضوع حیاتی برای اقتصاد کشور است و به صورت جدی ساخت داخل در گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس دنبال خواهد شد.

وی افزود: دشمنان از دیرباز به دنبال این بودند که ایران کشوری خام فروش باشد، یعنی نفت خود را بفروشد و محصولات فرآوری شده با قیمت بالاتر را از آنها بخرد، اما تحریم‌ها یک لطف ناخواسته دشمن به ما بود که در صنعت به صورت جدی هم به دنبال ساخت داخل برویم و هم به سمت فرآوری محصولات نفتی در داخل کشور خودمان با استفاده از توان داخل برویم.

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس تصریح کرد: ساخت داخل امروز به یک خواست و عزم جدی در صنعت تبدیل شده و فقط شعار نیست و می‌توان گفت ساخت داخل در این جنگ اقتصادی به ویژه در صنعت پتروشیمی یک موضوع حماسی است.

علی عسگری تاکید کرد: نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی یک اقدام غیرتمندانه در راستای عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران و کاری ارزشمند است.

وی ادامه داد: هر شرکت توانمند دانش بنیانی که بخواهد در پایین دستی پتروشیمی فعالیت کند، اشتغالزایی و ثروت آفرینی کند از حمایت‌های خاص گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس برخوردار خواهد بود و به زودی جزئیات این حمایت‌ها را اعلام خواهیم کرد.

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس همچنین درباره زمان آغاز عملیات اجرایی چهار پروژه این گروه گفت: ما برای آغاز عملیات اجرایی دو مگاپروژه الماس ماهشهر، هرمز عسلویه و همچنین دو طرح PDH پتروشیمی پارس و بهبهان آماده هستیم و در آینده نزدیک این اتفاق مهم خواهد افتاد.

وی در ادامه با اشاره به افزایش گاز کشور به ویژه در فصول سرد و تاکید وزارت نفت بر توسعه میادین گازی، گفت: ما در گروه خلیج فارس علی‌رغم اجرای دو مگاپروژه مهم، طرح‌های درون مجتمعی، تمرکز ویژه بر صنایع پایین دستی و پروژه‌های زیر ۱۰۰ میلیون دلاری اما متکثر، در میادین نیز ورود خواهیم کرد.

علی عسگری خاطر نشان کرد: در این مسیر برای افزایش توان خود و همچنین افزایش ظرفیت حمایتی، با تامین مالی از داخل و جذب سرمایه‌های خارج از کشور، توان خود در سرمایه‌گذاری و توسعه صنعت را بالاتر خواهیم برد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه