• پایگاه خبری رصد اقتصادی
  • انرژی
  • در صورت رفع تحریم‌ها نباید پشت شرکت‌های دانش بنیان و تولیدکنندگان ایرانی را خالی کنیم/ ال سی ایرانی برای تولید داخل راهگشاست

علی عسکری در سومین رویداد حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی:

در صورت رفع تحریم‌ها نباید پشت شرکت‌های دانش بنیان و تولیدکنندگان ایرانی را خالی کنیم/ ال سی ایرانی برای تولید داخل راهگشاست

در صورت رفع تحریم‌ها نباید پشت شرکت‌های دانش بنیان و تولیدکنندگان ایرانی را خالی کنیم/ ال سی ایرانی برای تولید داخل راهگشاست
کدخبر : 27373

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، با اشاره به دستاوردهای شگرف داخلی سازی در صنعت پتروشیمی در سال‌های سخت تحریم، گفت: جوانان و متخصصان ایرانی تحریم را تبدیل به فرصت کردند و شاهد دستاوردهای بسیار خوبی در داخلی سازی در صنعت پتروشیمی بودیم و با توجه به احتمال تغییر شرایط تحریم‌ها، بر همه ما واجب است که پشت شرکت‌های دانش بنیان و تولیدکنندگان ایرانی را خالی نکنیم و البته این شرکت‌ها هم باید کیفیت خود را به تراز جهانی برسانند.

به  گزارش رصد اقتصادی و به نقل از ستاد خبری سومین نمایشگاه و همایش حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، دکتر علی عسکری در افتتاحیه این رویداد با تشکر از مدیران و دست اندرکاران صنعت پتروشیمی و همچنین کارآفرینانی که شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان را پایه‌گذاری کردند، گفت: اگر عزم و اراده این عزیزان و همچنین حمایت‌های مالی بانک‌ها، حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و هلدینگ‌های پتروشیمی و همچنین انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی نبود، این نمایشگاه شکل نمی‌گرفت.

وی همچنین با تشکر از تیم اجرایی نمایشگاه و مدیریت منطقه آزاد کیش، برای برگزاری‌ و حمایت از این نمایشگاه، اظهار داشت: صنعت نفت، گاز و پتروشیمی پیشران اقتصادی کشور است و این ماهیت این نمایشگاه بر این صنعت بنا نهاده شده است و حاصل آن هم تولید قطعات و تجهیزات مختلف صنعت پتروشیمی و کاتالیست‌ها و مواد شیمیایی مختلف بوده و هم زمینه‌ساز انتقال و تولید دانش بوده است.

نایب رییس هیات مدیره شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، تصریح کرد: گام بعدی مهم ما در راستای نهضت ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، باید تولید دانش و ایجاد لاینسنس ایرانی در صنعت پتروشیمی باشد.

وی با تاکید بر اهمیت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و همچنین حمایت از صنعت پایین دستی در صنعت پتروشیمی، گفت: توسعه صنعت پایین دستی منجر به جلوگیری از خام فروشی که مورد تاکید مقام معظم رهبری همواره بوده، می‌شود و از سوی دیگر موجب ایجاد اشتغال و به کارگیری دانشجویان و نخبگان ما می‌شود.

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش مهم مناطق آزاد و ویژه در توسعه صنعت و اقتصاد، گفت: چه تحریم‌ها بماند و چه کمتر و یا رفع شود نباید از نقش این مناطق غافل شد و مناطق آزاد و ویژه می‌توانند پایگاه‌های خوبی برای تجارت، صنعت و حتی پایین دستی پتروشیمی شوند.

علی عسکری همچنین به نقش مهم بانک‌ها برای رشد و توسعه داخلی سازی در صنعت پتروشیمی و سایر صنایع در کشور اشاره کرد و افزود: نگاه غیرتمندانه و پدرانه بانک‌ها به صنایع بالادستی و  پایین دستی و به طور ویژه دانش‌بنیان‌ها موتور محرکی برای رشد داخلی سازی است و نتیجه آن برگزاری چنین همایشی است، البته برای تامین مالی صنعت توجه ویژه‌ای به بازار سرمایه داریم که به آن خواهیم پرداخت.

وی برگزاری این نمایشگاه را در راستای ایجاد یک چرخه و زیست بوم دانست که با این تفاهم‌نامه ‌ها و قراردادها تا سال آینده تداوم دارد.

علی عسکری با اشاره به تجارب خود در تحول در فناوری در سازمان صدا و سیما، گفت: این تجربه که در کنترل کیفیت بی‌رحمانه بودیم را انشالله در مسیر پیش‌رو به کار خواهیم بست و با توجه به ظرفیت‌ها و توانایی‌های بالا شرکت‌های ایرانی در صنعت پتروشیمی، اطمینان داریم اعتماد توام با سخت‌گیری ما در کیفیت موجب دستاوردهای بسیار خوبی در صنعت خواهد شد.

وی افزود: مباهات می‌کنم که در این نمایشگاه با کسانی مواجه هستم که در حال تلاش برای رسیدن به قله فناوری هستند. بیش از 320 شرکت دانش بنیان و تولیدکننده ایرانی در این نمایشگاه ‌شرکت کردند، 28 همایش علمی برگزار می‌شود، پیش بینی شده که حدود 700 جلسه دو طرفه در این نمایشگاه انجام شود و حدود ‌‌200 تفاهمنامه بین مدیران عامل شرکت‌های تابعه هلدینگ خلیج فارس با سازندگان منعقد می‌شود که اینها همه نشان از اهمیت این رویداد دارد.

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حمایت مالی از شرکت‌های دانش بنیان و تولید کنندگان ایرانی را مهم دانست و گفت: ما برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و متوسط‌ که متعلق به بخش ‌خصوصی و کوچک هستند‌، مدل حمایتی مالی ویژه‌‌ای داریم که جزییات آن را اعلام خواهیم کرد.

وی همچنین تقویت ال سی ریالی را موجب توسعه ساخت داخل در صنعت پتروشیمی دانست و افزود: باب شدن ال‌سی ریالی و تعامل خوب بین بانک‌ها برای این اقدام مهم، می‌تواند یکی از دستاوردهای مهم این رویداد باشد و راهگشاست..

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، در ادامه به عقب‌ماندن ایران از قطار توسعه که ناشی از عملکرد رژیم فاسد پهلوی و قاجاریه بود اشاره کرد و گفت: در زمان دفاع مقدس با اتکا به همین جوانان، توانستیم از کشوری که نمی‌توانست حتی سیم خاردار تولید کند، به کشوری تبدیل شویم که جزو قدرت‌های موشکی برتر دنیا قرار گرفته و این تجارب ارزشمند در صنایع دفاعی، پزشکی و عرصه‌های دیگر را ما امروز در دسترس داریم و می‌توانیم در صنعت پتروشیمی با کمک دانش بنیان ها به تراز جهانی برسیم.

علی عسکری تصریح کرد: صنعت پتروشیمی در جنگ بزرگ اقتصادی سربلند بود و باید این راه را ادامه دهد، شما مجاهدین در راه خدا و خلق خدا هستید و در این جنگ اقتصادی، ساخت داخل یعنی تبدیل کردن تهدید به فرصت برای ساختن کشور و امیدوارم همچنان از حرکت رو به جلو باشد.

وی در ادامه به تحولات بین‌المللی اشاره کرد و گفت: ممکن است تحریم‌ها کمتر شود یا رفع شود اما شخص بنده، همه همکارانم در هلدینگ خلیج فارس و شرکت‌های تابعه و بقیه شرکت‌های پتروشیمی باید خود را متعهد بدانیم که از شرکت‌های دانش بنیان که به میدان آمدند و در صنعت پتروشیمی ساخت داخل کردند، حمایت ‌کنیم و اگر فردا شرایط عوض شد، پشت آنها را خالی نکنیم.

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، تاکید کرد: استراتژی دشمن برای زمین گیر کردن اقتصاد و صنعت ما با تحریم، با همت و دانش و غیرت جوانان و دانشمندان و صنعتگران ایرانی نقش بر آب شد و نباید این احتمال را از نظر دور داشت که دشمن با کم کردن تحریم‌ها به دنبال یک هدف فریبکارانه برای تضعیف دستاوردهای ما در حوزه ساخت داخل و غافل شدن ما از شرکت‌های تولیدکننده ایرانی باشد.

علی عسکری خاطر نشان کرد: حمایت ما از شرکت‌های دانش بنیان و تولیدکننده ایرانی و تلاش این شرکت‌ها برای رسیدن به بالاترین تراز جهانی از نظر کیفیت، خدمات و قیمت مناسب دو روی یک سکه برای تداوم موفقیت‌های شرکت‌های ایرانی در ساخت داخل است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه