​پتروشیمی بندرامام

​پتروشیمی بندرامام شرکتی ممتاز در حوزه داخلی‌ سازی

​پتروشیمی بندرامام شرکتی ممتاز در حوزه داخلی‌ سازی
کدخبر : 27591

پتروشیمی بندرامام برای سومین سال پیاپی در نمایشگاه تخصصی حمایت از ساخت داخل صنعت پتروشیمی ضمن تفاهم با ۸ شرکت دانش بنیان باز هم پیشرو در حوزه داخلی سازی شد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی پتروشیمی بندرامام ، سومین نمایشگاه و همایش تخصصی ساخت داخل صنعت پتروشیمی طی سه روز از دوم لغایت چهارم اسفندماه سال جاری در جزیره کیش برگزار و این شرکت ضمن شناسایی نیازهای خط تولید و با برنامه ریزی از پیش تعیین شده به منظور استفاده هرچه بیشتر از توان کارشناسان و شرکت های داخلی ، ۸ تفاهم نامه با شرکت های دانش بنیان در راستای داخلی سازی مواد شیمیایی ، قطعات یدکی و‌ تجهیزات منعقد کرد.

در این نمایشگاه و همزمان با مراسم رونمایی از تفاهم نامه ها ، حمیدرضا رستمی مدیرعامل پتروشیمی بندرامام اظهار داشت: از مجموع ۱۲۵ هزار قطعه در این مجتمع، ۴۲ هزار قطعه قابلیت ساخت داخل را دارند که از این تعداد تاکنون با استفاده ظرفیت و دانش کارشناسان و نخبگان کشور ، ۱۲ هزار قطعه و همچنین ۲هزار و ۳۵۰ مکانیکال سیل ، داخلی‌سازی شده است.

وی ادامه داد: پتروشیمی بندر امام در زمینه ساخت داخل و همکاری با سازندگان و تامین‌کنندگان داخلی ، پیشرو و ممتاز عمل کرده و این موضوع با رویکردی نوین در بندر امام نهادینه شده است.

ایشان افزود : این تفاهم‌نامه ها بصورت نمادین و برای حمایت دائمی از ساخت داخل در بخش های مختلفی نظیر مواد شیمیایی ، قطعات یدکی و‌ تجهیزات و به مبلغ هفت میلیون یورو انجام مشده است.

حمیدرضا رستمی در انتها با اشاره به اهمیت حوزه داخلی سازی در پتروشیمی بندرامام ، تصریح کرد: این شرکت در اعتماد به ظرفیت های داخل کشور و حوزه داخلی‌سازی عزمی جزم دارد و در این مسیر پیشگام و پیشتاز است.

شایان ذکر است جمعی از کارشناسان و صاحب نظران حوزه صنعت که در این نمایشگاه حضور داشتند ، ضمن تائید پیشتازی پتروشیمی بندرامام در حوزه داخلی سازی از این شرکت بعنوان نمونه (Benchmark) و الگوی داخلی سازی یاد کردند و به منظور اقدامات صورت گرفته در سالیان گذشته و همچنین اعتماد به جوانان و نخبگان کشور و بی نیازسازی صنعت پتروشیمی از خارج کشور ، از حمیدرضا رستمی مدیرعامل پتروشیمی بندرامام تقدیر و تشکر ویژه ای  بعمل آوردند.

شرکت های منتخب که با پتروشیمی بندرامام توافقنامه امضا نمودند:

۱-شرکت مهرتاش سپاهان- آراد صنعت

۲-شرکت توسعه فناوری و نوآروری ها نفت و انرژی پتروشریف

۳-شرکت بنیاب سنجش دماوند

۴-شرکت دانش بنیان پتروسازه میهن

۵-شرکت همگام صنعت ایسنا

۶-شرکت آتیه پردازان شریف

۷-شرکت فرادید توربو صنعت

۸-پارک علم وفن آوری پردیس

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه