وزیر نفت:

افزایش تولید گاز بزرگترین قدم صنعت نفت برای حفظ محیط زیست

افزایش تولید گاز بزرگترین قدم صنعت نفت برای حفظ محیط زیست
کدخبر : 5126

این وزارتخانه فعالیت‌های بسیاری برای حفاظت از محیط زیست کشور انجام داده است، اما افزایش تولید گاز، بزرگ‌ترین اقدام به‌منظور حفظ محیط زیست به شمار می‌آید.

به گزارش  رصد اقتصادی  و به نقل از شانا، بیژن زنگنه، امروز (یکشنبه، ۲۷ بهمن‌ماه) در همایش قدردانی از صنایع سبز کشور که در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، گفت: به‌طور کلی هر فعالیت نفتی با آلودگی همراه است، حتی پاک‌ترین انرژی (گاز) نیز آلایندگی‌هایی دارد.

 

وی به مهم‌ترین اقدام‌های این وزارتخانه به‌منظور حفاظت محیط زیست اشاره کرد و افزود: بزرگ‌ترین اقدام وزارت نفت برای حفظ محیط زیست کشور افزایش تولید گاز طبیعی است.

وزیر نفت تصریح کرد: در سال ۹۲ که وارد وزارت نفت شدم، نزدیک ۴۳ درصد نیروگاه‌های کشور از سوخت مایع استفاده می‌کردند که این رقم سال گذشته به زیر ۱۲ درصد رسید، این در حالی است که هر سال مصرف سوخت نیروگاه‌ها نیز افزایش می‌یابد.

 

زنگنه با بیان اینکه تولید گاز را با محوریت پارس جنوبی ۲.۴ برابر کرده‌ایم، گفت: در سال ۹۲ برداشت گاز کشور از پارس جنوبی روزانه اندکی بیش از ۲۸۰ میلیون مترمکعب بود که اکنون این رقم به حدود ۶۷۰ میلیون مترمکعب در روز رسیده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه