جزئیات سهمیه بندی بنزین ویژه نوروز و ارتباط با انتخابات

جزئیات سهمیه بندی بنزین ویژه نوروز و ارتباط با انتخابات
کدخبر : 5129

با نزدیک شدن به سال نو یکی از پرسش‌های ایرانی‌ها اختصاص دادن یا ندادن سهمیه نوروزی بنزین و مقدار آن است. دیروز بیژن زنگنه ـ وزیر نفت ـ پس از ابزار بی‌اطلاعی مکرر از موضوع سهمیه بنزین سفر و شانه خالی کردن وزارت نفت از آن، به خبرنگاران گفت که «(بنزین سفر) در دولت مطرح شده و من هم منتظرم بگویند.

به گزارش رصداقتصادی به نقل از برترین‌ها: با نزدیک شدن به سال نو یکی از پرسش‌های ایرانی‌ها اختصاص دادن یا ندادن سهمیه نوروزی بنزین و مقدار آن است. دیروز بیژن زنگنه ـ وزیر نفت ـ پس از ابزار بی‌اطلاعی مکرر از موضوع سهمیه بنزین سفر و شانه خالی کردن وزارت نفت از آن، به خبرنگاران گفت که «(بنزین سفر) در دولت مطرح شده و من هم منتظرم بگویند.

 

این موضوع را در دولت مطرح کردم و آقای رئیس‌جمهور دستور دادند پیشنهادها برای تعیین میزان سهمیه بنزین سفر ارائه شود. اگر این پیشنهادها بیاید، درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود.»

 

او درباره برخی مخالفت‌ها با اختصاص سهمیه‌ای برای سفر، اظهار کرده است: «علت مخالفت این است که منابع یارانه‌ای کم می‌شود؛ پول افزایش قیمت بنزین، تماما با دستور رئیس‌جمهوری و تصمیم سران قوه، به بخشی از خانواده‌های دارای مشکل پرداخت می‌شود، اما اگر قرار باشد ۱۰۰ لیتر سهمیه بنزین به ۱۸ میلیون خودروی سواری که در کشور وجود دارد، تخصیص پیدا کند یعنی باید یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون لیتر بنزین به خودروها سهمیه نوروزی داده شود که اگر این رقم را در ۱۵۰۰ تومان ضرب کنیم، نزدیک ۳ هزار میلیارد تومان از منابع برای تخصیص به افراد مشمول کم می‌شود.»

 

ولی تیموری ـ معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ هفته پیش به ایسنا گفته بود:«درخواست اختصاص سهمیه ویژه «بنزین سفر» در حد ۱۲۰ لیتر به قیمت مصوب لیتری ۱۵۰۰ تومان با هدف توسعه سفرهای نوروزی و گردشگری داخلی و تشویق مردم به سفر، به دولت و وزارت نفت داده شده است و در جلسه‌های مختلف با سایر دستگاه‌های اقتصادی در قالب بسته حمایتی سفر مطرح و پیگیری شده است.»

 

اما خبری که به گوش می‌رسد اعلام خبر سهمیه عیدانه تا آخر هفته است. راویان از سهمیه‌ای بین ۶۰ تا ۱۰۰ لیتر به عنوان سهمیه نوروزی بنزین با قیمت ۱۵۰۰ حکایت می‌کنند. گفته می‌شود مقدار قطعی این سهمیه و اختصاص آن آخر هفته اعلام می‌شود. برخی زمانبندی اعلام سهمیه را بی‌ارتباط با انتخابات و تشویق مردم برای حضور پای صندوق‌ها نمی‌دانند و می‌گویند برای همین خبر مخفی مانده تا در موعد مقتضی اعلام شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه