افزایش سرمایه ۵۷ درصدی هلدینگ خلیج‌فارس از محل سود انباشته؛

مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با هدف افزایش سرمایه

مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با هدف افزایش سرمایه
کدخبر : 5245

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس از موافقت سازمان بورس با پیشنهاد ۵۲۰۰ میلیارد تومانی افزایش سهام این هلدینگ خبر داد.

به گزارش رصد اقتصادی در این مجمع جعفر ربیعی، مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس میزان دارایی و قیمت سهام را معادل ٧ میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: طی یازده ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته علیرغم کمبود خوراک و تحریم‌ها میزان تولید افزایش یافته و تا پایان سال به ١٠٣ درصد برنامه خواهیم رسید.


وی گفت: طرح‌های شیرین‌سازی سبک بوعلی سینا، آمونیاک هنگام، بخش دوم پروژه فلر، فاز نخست یادآوران خلیج فارس در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند. پتروشیمی هرمز به عنوان بزرگترین پروژه پتروشیمی کشور از جمله طرح‌های تعریف شده هلدینگ خلیج فارس برای سال ۱۴۰۲ در عسلویه است.
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس اعلام کرد  با افتتاح پالایشگاه گاز بیدبلند، پتروشیمی ایلام و لردگان در سال جاری 3.8 میلیارد یورو و 5 هزار و 900 میلیارد تومان پروژه به بهره‌برداری می‌رسد که ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی این مجموعه به 6 میلیون تن افزایش می‌دهد.


همچنین افزود: تولید محصولات پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس در 11 ماه سال جاری نسبت به 11 ماه سال گذشته علی‌رغم کمبود خوراک و مشکلات تحریمی افزایش یافته و تا پایان سال جاری به 103 درصد از اهداف پیش‌بینی شده، می‌رسیم.
ربیعی افزود در سال 98 هیچ یک از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس زیانده نبوده‌اند و هیچ طرحی بدون توجیه اقتصادی در این مجموعه شروع به فعالیت نکرده است و سهام هلدینگ خلیج فارس از دی ماه سال گذشته تا کنون به 9 هزار و 150 میلیارد تومان افزایش یافته که نتیجه آن بازدهی سهام شرکت به 128 درصد بوده است.
از افزایش سرمایه هلدینگ خلیج فارس 4 هزار و 150 میلیارد تومان به طرح توسعه‌ای پالایشگاه بیدبلند تزریق شده که پیشرفت فیزیکی آن را  به عنوان بزرگترین پروژه پالایشگاهی کشور به 95 درصد رسانده است، این پالایشگاه با سرمایه‌گذاری 3.5 میلیارد دلار تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.


ربیعی در مجمع گفت: پتروشیمی ایلام به پیشرفت 96 درصدی رسیده و اوایل سال آینده محصول آزمایشی این مجتمع تولید می‌شود، همچنین پتروشیمی لردگان در استان چهارمحال و بختیاری در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
وی اشاره کرد افزایش سرمایه پیشنهادی هلدینگ خلیج فارس 5 هزار و 850 میلیارد تومان ارائه شده که با سازمان بورس با 5 هزار و 200 میلیارد تومان از این مبلغ موافقت کرده و 650 میلیارد تومان از پیشنهاد افزایش سرمایه مورد موافقت قرار نگرفته است.


از این میزان افزایش سرمایه، 2 هزار و 260 میلیارد تومان سهم افزایش سرمایه در شرکت های تابعه خواهد بود، 2 هزار و 100 میلیارد تومان صرف دارایی‌ها در شرکت‌های تابعه خواهیم شد و 820 میلیارد تومان برای پرداخت بدهی‌های شرکت در نظر گرفته می‌شود.
مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس در خاتمه گفت با شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره بدهی‌های هلدینگ خلیج فارس به توافق‌های خوبی رسیده‌ایم و همه بدهی‌های شرکت تعیین تکلیف شده‌اند..
در انتهای مجمع افزایش سرمایه ۵۷ درصدی هلدینگ خلیج‌فارس از محل سود انباشته مورد تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده قرار گرفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه