مدیر عامل شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی:

توانمندسازی نیروهای بومی و اشتغالزائی در مناطق عملیاتی

توانمندسازی نیروهای بومی و اشتغالزائی در مناطق عملیاتی
کدخبر : 5246

مدیر عامل شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی در نمایشگاه تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی اظهار داشت: در خصوص استفاده از ظرفیت‌های تولید داخل در صنعت پتروشیمی گفت: از بابت قیمت و کیفیت محصولات تولید داخل نگرانی نداریم اما تولیدکنندگان داخلی باید به تعهد زمان تحویل تجهیزات و کالاهای مورد نیاز توجه بیشتری داشته باشند چرا که وقتی حجم پروژه‌های ارائه شده به سازندگان داخلی زیاد می‌شود، نمی‌توانیم در هر کارگاهی یک نماینده را جهت تنظیم برنامه زمانبندی و نظارت بر آن مستقر کنیم و این بخش خصوصی است که باید نسبت به تعهدات زمانی خود متعهد باشد.

 به گزارش رصد اقتصادی  ، وی به طرح های توسعه ای از جمله پروژه لردگان و صدف  اشاره کرد و آنها را بسیار مهم خواند. مطالعات احداث یک پروژه اولفینی به ظرفیت یک میلیون تن به زودی در بندر امام آغاز می‌شود.


 بابایی فروشانی افزود: هلدینگ خلیج فارس ۷ پروژه پایین دست پتروشیمی در جهش سوم صنعت پتروشیمی اجرا می‌کند که 4 طرح در حال اجرایی شدن است. مشارکت بخش خصوصی در این طرح‌ها به دلیل نیاز به حجم پایین سرمایه‌گذاری میسر است به طوریکه عمدتا طرح‌های پایین‌دستی با سرمایه‌های مورد نیازی در حدود 100 میلیون یورو برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی آماده و معرفی می‌شوند.


مدیر عامل شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی گفت: بخشی از عملیات اجرایی پروژه ابن سینای اندیمشک نیز آغاز شده و به دنبال نهایی کردن دانش فنی آن هستیم.
 وی گفت یک پروژه HTPE در چند روز آینده نهایی می شود که مربوط به بخش پایین دستی گچساران است.
مدیر عامل شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی گفت: این شرکت با حمایت و همراهی سرمایه گذاران و ذینفعان خود و از طریق مجموعه سیاستهای کلان، نگاه مسئولانه به محیط پیرامونی در اجرای پروژهها دارد.


وی در ادامه افزود:در توسعه خدمات عمرانی و زیربنایی این شرکت علاوه بر سهم بسزایی که در اجرای پروژهها برعهده داشته است، در پیشبرد طرحهای عمرانی، زیربنایی و ساختمانی نظیر احداث مجتمع های مسکونی، فرودگاه، بیمارستان، فضاهای آموزشی، مجتمع های مسکونی نقش مهمی داشته است.
بابایی گفت: درمشارکت های فرهنگی و اجتماعی یکی از ارزشمندترین خدمات شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی در کشور به ویژه در صنعت پتروشیمی، توانمندسازی نیروهای بومی و اشتغالزائی در مناطق عملیاتی (ماهشهر، عسلویه و شهرستانهای دیگر) بوده است.
به گفته وی، بانک ها هم تمایل به همکاری با پتروشیمی ها دارند اما حجم مالی مورد نیاز این بخش فراتر از بودجه ای است که بانک ها توان ورود به آن را دارند.


بابایی گفت: در مساله ساخت داخل جز در بخش لایسنس، دنبال استفاده از توان داخلی ها هستیم که رقابت در این زمینه بسیار بالاست. واقعیت این است که در بخش استفاده از توان داخل بیش از ظرفیت فنی کار به این بخش واگذار کردیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه