پیام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران به مناسبت روز مهندس

  پیام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران به مناسبت روز مهندس
کدخبر : 5375

سید عبدالله موسوی مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پیامی پنجم اسفند، زاد روز دانشمند برجسته خواجه ‌نصیرالدین طوسی پدر علم مهندسی ایران که روز مهندس نام گرفته را به جامعه مهندسین خاصه مهندسان صنعت نفت و حفاری تبریک گفت.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از  روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران ، در پیام سید عبداله موسوی آمده است: کشور عزیزمان به واسطه دارا بودن ذخایر غنی نفت و گاز ضمن دارا بودن جایگاه بسیار ممتاز در تامین نیازهای انرژی، این توان بالقوه را دارد تا در منطقه به عنوان قطب شاخص اقتصادی مطرح گردد.

 

امروزه شاهد آن هستیم کشورهای در حال توسعه گاها با بی مهری دول پیشرفته در انتقال دانش و فناوری روبرو می گردند از این رو شایسته است تا قشر فرهیخته و جامعه علمی کشور با مواجهه خردورزانه با این مسئله تهدیدها و چالش‌ها را به فرصت تبدیل نمایند.

 

جامعه مهندسین کشور به عنوان بخشی از نیروی فعال و پویای جامعه نقش محوری در توسعه همه جانبه و طراحی و اجرای سازه های پیچیده فنی، راهسازی، سد سازی، تاسیسات نفت و صنایع کشور ایفا می کنند.

 

صنعت حفاری به عنوان یکی از صنایع بالا دستی نفت، مجموعه متنوعی از تخصص های گوناگون را در بر می گیرد که با در نظر گرفتن اهمیت صنعت راهبردی نفت، باید گفت مهندسان شاغل در این صنعت با اقدامات ارزنده خود نقش موثری در توسعه اقتصادی و صنعتی کشور دارند.

 

پروردگار متعال را شاکرم که با وجود محدودیت های ایجاد شده، متخصصان و مهندسان داخلی توانسته اند با خلاقیت، ابتکار، ایده ها و طرح های نو و تکیه بر دانش فنی خود، بسیاری از تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت را بومی سازی و ساخت داخل کنند و در جهت خودکفایی گام های ارزشمندی بردارند که نمونه بارز آن که به تازگی افتتاح و رونمایی شد می توان به دستگاه حفاری خشکی ۷۲ فتح اشاره کرد.

 

اینجانب ضمن تاکید بر لزوم استمرار بومی سازی قطعات و تجهیزات کاربردی در صنایع مختلف از جمله صنعت نفت در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی، از تلاش ها و زحمات متخصصان و مهندسین شاغل در شرکت ملی حفاری ایران که در چهار دهه گذشته زمینه توسعه، تعالی و پیشرفت این صنعت را در همه عرصه ها فراهم آورده اند، تقدیر و سپاسگزاری به عمل آورده و برای همکاران زحمتکش در عرصه ارائه خدمات مهندسی در شرکت، توفیق روز افزون و خدمت به میهن اسلامی را در سایه الطاف حضرت حق خواستارم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه