مدیرارشد شرایط اضطراری در منطقه عملیاتی خارگ:

اختصاص یک شناور تندرو برای انتقال بیماران مشکوک به کرونا در جزیره خارگ

اختصاص یک شناور تندرو برای انتقال بیماران مشکوک به کرونا در جزیره خارگ
کدخبر : 6253

چهارمین نشست مدیریت شرایط اضطراری در خصوص مقابله با شیوع ویروس کرونا در منطقه عملیاتی خارگ برگزار شد.

به گزارش رصد اقتصادی  و به نقل از روابط عمومی شرکت پایانه های نفتی ایران، چهارمین نشست مدیریت شرایط اضطراری در خصوص مقابله با شیوع ویروس کرونا با حضور عباس اسدروز مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران و مدیر ارشد شرایط اضطراری در منطقه عملیاتی خارگ ، دکتر وحید مالکی رییس بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر  و محمود رضایی بخشدار جزیره خارگ  و روسای مناطق شرکت های نفتی و پتروشیمی با محوریت بررسی راهکارهای مقابله با شیوع ویروس کرونا در جزیره خارگ برگزار شد.

 

مدیر عامل پایانه های نفتی ایران اظهار داشت: در این نشست ساختار مدل مدیریت شرایط اضطراری ابلاغی از شرکت ملی نفت ایران  مورد بررسی قرار گرفت و در بحث پیشگیری موارد ریسک را بررسی کردیم و با توجه به این شرایط با چه ریسک هایی مواجه هستیم و چه پیش بینی هایی را باید داشته باشیم.

اسدروز میزان آمادگی مقابله با بروز تهدید را بررسی و ادامه داد: اولین جلسه آمادگی و مقابله با ویروس در اوایل بهمن برگزار شد و از آن زمان تاکنون طی جلسات مختلف تصمیمات  و اقدامات مناسبی در راستای  واکنش سریع در ارتباط با بیمار مشکوک به کرونا اتخاذ گردیده است.

 

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص جزیره خارگ،یکی از خوابگاهها را به محل قرنطینه مجهز نمودیم و تیم  واکنش سریع  نیز تشکیل شده است .

مدیر شرایط اضطراری منطقه عملیاتی خارگ افزود: با همکاری و تعامل  شرکت نفت فلات قاره برای انتقال بیماران مشکوک به کرونا ویروس یک فروند شناور تندرو در اختیار ستاد پیشگیری و جلوگیری از شیوع بیمار کرونا قرار گرفته است و برای اعزام بیمار در شرایط اضطراری به بیمارستان معین در استان مشکلی نداریم .

دکتر مالکی رئیس بهداشت درمان صنعت نفت بوشهر و خارگ در این نشست، مهمترین عامل کنترلی در ظهور ویروس جدید را بر پایه علم اپیدمیولوژی، پیشگیری دانست.
وی ضمن تاکید بر اهمیت آموزش و اطلاع رسانی از تشکیل تیم های مختلف با همکاری HSE های شرکت مختلف خبر داد و اظهار داست: تیم های آموزشی در زمان مناسب آموزش های کامل به همه جزایر و سکو ها و مناطق خشکی را داده اند .

دکترمالکی ادامه داد:در بحث تجهیز بیمارستان به مواد و حفاظت های لازم و تامین سلامت کادر درمان تمهیداتی دیده شد  و مواد ضدعفونی و حفاظت فردی تهیه و در اختیار بیمارستان خلیج فارس صنعت نفت  قرار گرفت .
رئیس بهداشت درمان صنعت نفت بوشهر از تخصیص منابع مالی مبلغ 27 میلیارد ریالی به بیمارستان توحیدجم و جزیره خارگ خبر داد و افزود: این مبلغ در راستای تجهیز بیمارستان ها به تجهیزات فیزیکی و استانداردهای مناسب پزشکی اختصاص داده شده است .
دکتر مالکی  همچنین حمایت شرکت های منطقه از بیمارستان بویژه در بحث فنی  و خرید تجهیزاتی را بسیار با اهمیت توصیف کرد.

بخشدار خارگ نیز اظهار داشت : جزیره خارگ یکی از اولین نقاطی بود که آمادگی و اقدامات کنترلی را در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا انجام داد.

 

رضایی اضافه کرد:  دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر در زمینه کنترل، آموزش و پیشگیری این ویروس در جزیره خارگ اقدامات بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف را انجام داده است و مشکلات در حوزه تأمین کالای پزشکی برای جزیره وجود داشت که با درایت دکتر کشمیری این مشکلات رفع شده است.

بخشدار ویژه خارگ خاطرنشان کرد: دو تیم مجهز تب سنجی در مبادی هوایی و دریایی جزیره مستقر شده و تست تب‌سنجی به صورت مستمر صورت می‌گیرد، همچنین پایانه نفتی خارگ و شهرداری جزیره طبق یک فرایند مشخص در حال ضدعفونی معابر عمومی جزیره هستند.

19904_orig - Copy (2)

19904_orig - Copy

19904_orig

19916_orig

19904_orig - Copy (2) - Copy

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه