آزاد سازی ۵ میلیون یورو از منابع پتروشیمی صدف عسلویه/تامین منابع ارزی در دستور کار است

آزاد سازی ۵ میلیون یورو از منابع پتروشیمی صدف عسلویه/تامین منابع ارزی در دستور کار است
کدخبر : 7096

مسدودی ارزی در بانک صنعت ومعدن مشکل دیگری برای شرکت پتروشیمی صدف عسلویه محسوب می‌شد که با پیگیری‌های صورت گرفته توسط این بانک، حدود ۵ میلیون یورو از منابع مسدود شده، آزاد و به سازندگان پرداخت شد.

به گزارش  رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی پتروشیمی صدف عسلویه ، مجتبی فلاح خرسند، مدیرعامل شرکت پتروشیمی صدف عسلویه در خصوص مشکلات ارزی این شرکت  گفت: عمده مشکل ارزی به “اعتبار اسنادی” و منقضی شدن آن مربوط بود.

 

وی ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی بانک صنعت و معدن، بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی موفق به دریافت تمدید یک ساله اعتبار اسنادی شدیم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی صدف عسلویه “مسدودی ارزی ” در  بانک صنعت ومعدن  را مشکل دیگری عنوان کرد و گفت: با پیگیری‌های بانک صنعت و معدن حدود ۵ میلیون یورو از منابع مسدود شده، آزاد و به سازندگان پرداخت شد.

 

وی به “کسری منابع ارزی” نیز اشاره داشت و افزود: از طریق فاینانس بخشی از این کسری تامین شده و مابقی از طریق “ بانک تجارت ” و بانکی در لندن برای تامین منابع در حال پیگیری است.

 

راه اندازی صدف عسلویه در ۱۴۰۱

فلاح در خصوص پیشرفت پروژه صدف عسلویه عنوان کرد: به دلیل مشکلات و ورشکستگی پیمانکار اجرایی، پیشرفت پروژه در عدد ۴۳ درصد متوقف شده بود که با تلاش‌های صورت گرفته، پیمانکار ساختمان نصب مجددا تعیین شده و با تجهیز کارگاه امید می‌رود در سال جدید مطابق با زمان بندی پیشرفت داشته باشد.

وی ادامه داد: برنامه پیش بینی شده برای این پروژه ۲۶ ماهه بوده و مطابق با برنامه تعیین شده از سوی هلدینگ خلیج فارس و شرکت پترول، تکمیل عملیات ساخت و نصب در پایان ۱۴۰۰ و راه اندازی آن در شش ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ اعلام شده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه