پس از برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی، نماد پتروشیمی تندگویان مجاز به معامله شد

پس از برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی، نماد پتروشیمی تندگویان مجاز به معامله شد
کدخبر : 7395

نماد معاملاتی شگویا ( پتروشیمی تندگویان) در دو روز کاری گذشته متوقف شد و دلیل این توقف نیز نوسان قیمت 50 درصدی در مدت زمان 15 روز معاملاتی متوالی بود که بر طبق قانون می بایستی مدیرعامل این شرکت به سوالاتی در خصوص فعالیت شرکت پاسخ دهد و پس از پاسخگویی و ارائه توضیحات، امروز این نماد مجاز به معامله شد.

به گزارش رصد اقتصادی و  به نقل از روابط عمومی پتروشیمی شهید تندگویان، اطلاع رسانی صورت گرفته در زمینه توقف نماد در سامانه کدال بدین شرح است:

به استناد ماده 12 مکرر 2 دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در فرابورس ایران به اطلاع می رساند نماد معاملاتی آن شرکت به علت نوسان قیمت سهام طی روزهای معاملاتی اخیر متوقف گردید. لذا به منظور رعایت دستورالعمل فوق الذکر ، ضروری است حداکثر ظرف مدت دو روز کاری سوالات و ابهامات مطرح شده در سامانه تدان توسط شرکت بررسی و پاسخ به آن ها مطابق اطلاعیه اطلاعات حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی افشا گردد.

پس از توقف نماد معاملاتی به علت نوسان قیمت سهام طی 15 روز معاملاتی متوالی و انتشار اطلاعیه ضرورت برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی، اشخاصی که به سامانه تدان ( tedan.ir) دسترسی دارند می توانند حداکثر تا ساعت 24 همان روز نسبت به طرح سوال از ناشر اقدام نمایند (اشخاصی که به سامانه تدان دسترسی ندارند می توانند سوالات خود را از طریق یکی از نهادهای مالی که دارای مجوز فعالیت مشاور سرمایه‌گذاری از سازمان بورس و اوراق بهادار باشد،در این سامانه ثبت نمایند). پس از پایان مهلت ثبت سوالات، ناشر موظف است حداکثر ظرف مدت دو روز کاری نسبت به تهیه پاسخ و ارسال آن اقدام نماید. در صورت عدم ارسال پاسخ یا ارایه پاسخ ناقص توسط ناشر، بورس مربوطه عدم پاسخگویی ناشر را به عموم افشا می نماید.

سوالات مطرح شده در سامانه تدان( تحلیل داده های ناشران) به شرح ذیل است،

 

 

  •  

با سلام

مدیر عامل محترم پتروشیمی تندگویان

با توجه به برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی لطفا به سوالات زیر پاسخ دهید:

1: در سال های آتی در جهان چه مقدار به ظرفیت تولید محصول PET‌ به تفکیک الیاف و بطری اضافه خواهد شد؟ خواهشمند است به تفکیک مقدار و کشور نام ببرید.

2: با توجه به تولید پارازایلن در هلدینگ خلیج فارس (پتروشیمی نوری و بوعلی سینا) و همچنین پتروشیمی اصفهان، دلیل واردات پارازایلن از امارات در سال 97 و 98 چیست؟

3: با توجه به اتمام قرارداد خرید پارازایلن از پتروشیمی نوری در انتهای سال 98، آخرین اقدامات در این خصوص را شرح دهید.

4: آخرین اقدامات جهت واگذاری سهام شرکت پتروکیمیای ابن سینا در قبال ایفای تعهدات به پتروشیمی بندرامام در چه مرحله ای است؟ آخرین ارزشگذاری مربوط به این شرکت چه مبلغی است؟ و با چه نرخ دلاری انجام شده است؟ در صورت کنسل شدن این واگذاری، پروژه های این شرکت به همراه زمان بهره برداری را به تفصیل شرح دهید.

5: آخرین اورهال این مجتمع چه زمانی بوده است؟ و اورهال بعدی دقیقا چه زمانی و به چه مدتی پیش بینی شده است؟

6: نیاز و مصرف کشور در مورد محصولات شرکت به تفکیک چه مقدار است؟و چه مقدار از نیاز کشور از طریق واردات تامین میشود؟و این واردات از چه کشورهایی انجام میشود؟

7: دلیل عدم تولید از دو خط 7 و 8 محصول نخ POY  چیست؟ برنامه شرکت برای راه اندازی این دو خط به همراه زمان بندی آن را شرح دهید.

8: با توجه به کاهش قیمت های جهانی، در حال حاضر نقطه سر به سر تولید در محصول PET  در دو گرید الیاف و بطری چند دلار است؟

9:شیوع ویروس کرونا چه تاثیری بر مقدار تولید و مقدار فروش محصولات داشته است؟ پیش بینی شرکت برای سال مالی 99 در این خصوص چیست؟

10: پتروشیمی تندگویان چه اقداماتی را در راستای خارج شدن از صنایع آلاینده انجام داده است؟ و چه زمانی را برای این مهم پیش بینی می کنید؟

11: فروش صادراتی محصولPET  به چه صورت می باشد؟ (fob، cfr و..) وهزینه حمل این محصول از ایران تا مقصد چین چند دلار است؟

12: دلیل اختلاف بین ظرفیت اسمی و ظرفیت عملی محصولات در شرکت چیست؟ مشکل خوراک ماده اولیه وجود دارد یا عدم مشتری و...؟ کامل شرح دهید. برنامه شرکت برای به ظرفیت رسیدن محصولات چیست؟

13: طبق امیدنامه، شرکت طی چند سال گذشته مشتری های خارجی خود از جمله کشورهای هند، امارات،عراق و تونس را از دست داده است؛ اولا دلیل این اتفاق را توضیح دهید. ثانیا برنامه شرکت برای بازپس گیری این سهم بازار چیست؟

14: آخرین نتایج از کمیسیون تطبیق در مورد معافیت مالیاتی 20 ساله شرکت را شرح دهید. پیش بینی شرکت در این خصوص چیست؟

15: درمورد پروژه های تعویض تایپ کریستالایزر SSP-A ، طراحی ونصب SSP-C  و افزایش ظرفیت SSP-F توضیحات کامل در مورد تاثیرات این پروژه ها از جمله تاثیر بر مقدار تولید ، برآورد هزینه، درصد پیشرفت فیزیکی تا این لحظه و زمان بهره برداری را شرح دهید.

16: در مورد طرح توسعه محصول پلی اتیلن ترفتالات با ویسکوزیته بالا، درصد پیشرفت فیزیکی طرح تا این لحظه، اثرات بر افزایش مقدار تولید، آخرین برآورد هزینه تکمیل طرح و زمان بهره برداری از این طرح را اعلام کنید.

17: دلیل ارزان تر بودن نرخ های فروش صادراتی نسبت به داخلی چیست؟

 پاسخ به سوالات در این فایلPDF  با برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی داده شده است  

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه