امواج کرونا شهریور به “پتروشیمی‌ها” می‌رسد

امواج کرونا شهریور به “پتروشیمی‌ها” می‌رسد
کدخبر : 8018

در گروه پتروشیمی هنوز اثرات مشهودی به چشم نمی‌خورد، اما در صورت ادامه دار بودن موضوعاتی، چون بیماری کرونا تا شهریور ماه جاری شاهد اثرات جدی و شدید بر حوزه پتروشیمی خواهیم بود.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از  پتروشیمی ایران(ایپنا)؛غلامحسین نجابت، رئیس هیات مدیره شرکت مدیریت صنعت نکو در بررسی وضعیت پتروشیمی‌ها به بورس‌نیوز گفت: تاثیر کاهش قیمت نفت بین ۲ تا ۶ ماه بعد اثر خود را روی محصولات پتروشیمی می‌گذارد.

وی ادامه داد: دلیل آن را می‌توان رابطه مستقیم برخی محصولات و رابطه چند مرحله‌ای محصولات دیگر پتروشیمی با قیمت نفت عنوان کرد.

مدیرعامل اسبق شرکت ملی صنایع پتروشیمی در خصوص کاهش قیمت نفت اظهار کرد: بیماری کرونا و شرکت Shell Oil را می‌توان از دلایل این اتفاق دانست.

وی ادامه داد: عدم توافق روسیه و عربستان و عدم سرمایه‌گذاری بر استخراج به گونه‌ای بود که اگرنفت از ۶۵ دلار پایین‌تر می‌آمد صرفه اقتصادی برای شرکت Shell Oil وجود نداشت، اما در حال حاضر که مقدار زیادی سرمایه‌گذاری بر این شرکت صورت گرفته تا ۴۰ دلار نیز توان مقاومت وجود دارد.

نجابت خاطر نشان کرد: بیشترین میزان تولید دو کشور آمریکا و کانادا از Shell Oil بوده و با کاهش قیمت نفت صدمه زیادی را متحمل می‌شوند.

تاثیرکرونا بر کاهش مصرف فرآورده‌های نفتی

وی افزود:از سویی دیگر بیماری کرونا مصرف فرآورد‌ها های نفتی را به شدت کاهش داده بنابراین این کاهش بر قیمت خوراک نیز تاثیرگذار بوده که این تاثیر بیش از سه ماه پیش بینی می‌شود، اما اثر دعوای Shell Oil و نفتای سنتی کاهش می‌یابد.

رئیس هیئت مدیره شرکت مدیریت صنعت نکو در بررسی بازار نفت و پتروشیمی کشور عنوان کرد: به دلیل وجود محدودیت ها، تاثیری بر منابع ارزی شاهد نخواهیم بود چرا که قبل از این اتفاقات نیز مستقیما دسترسی به منابع ارزی حاصل از نفت وجود نداشت.

وی ادامه داد: درست است که صادرات نفت و فروش آن به مقداری صورت می‌گرفت، اما به دست آوردن ارز حاصل از فروش ساده نبود.

مدیرعامل اسبق شرکت ملی صنایع پتروشیمی در پایان خاطر نشان کرد: در گروه پتروشیمی نیز هنوز اثرات مشهودی به چشم نمی‌خورد، اما در صورت ادامه دار بودن موضوعات مطرح شده تا شهریور ماه جاری شاهد اثرات جدی و شدید بر حوزه پتروشیمی خواهیم بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه