مدیر عامل پتروشیمی نوری در نشست خبری آنلاین اعلام کرد:

قیمت سهام نوری به 7 هزارتومان

قیمت سهام نوری به 7 هزارتومان
کدخبر : 8131

قیمت سهام نوری به 7 هزارتومان رسیده است.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از  اخبارمالی، تقی صانعی مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری در خصوص حرکت این شرکت به سمت "هنگام" عنوان کرد: پتروشیمی نوری به تولید محصولات آروماتیک و نفتی شبیه گازوییل و رافینت می‌پردازد. استراتژی نوری تنوع دادن به سبد محصولات بوده که ریسک سودآوری کاهش یابد. 

وی ادامه داد: پتروشیمی هنگام با خوراک گاز، حاشیه سود مناسبی می‌توانست برای پتروشیمی نوری فراهم کرده و سبد محصولات را تنوع دهد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری در خصوص قیمت سهام این شرکت خاطر نشان کرد: از ابتدای تیرماه تاکنون قیمت سهام نوری به 7 هزارتومان رسیده و بعد از گذشت یکسال هنوز روند افزایشی خود را طی کرده، اما باید این را در نظر گرفت که هر سهمی ارزش خود را داشته و سهامداران نباید همواره انتظار این افزایش قیمت را در ذهن داشته باشند. 

صانعی در خصوص افزایش سرمایه این شرکت گفت: قول دادیم که افزایش سرمایه به شرط عملی شدن پروژه شیرین سازی هوی اند صورت بگیرد که عملیات اجرایی این پروژه آغاز شده و افزایش سرمایه نیز در دستور کار قرار گرفته که در سال 99 این مهم عملی خواهد شد.

مدیرعامل پتروشیمی نوری در خصوص رشد سهام این شرکت اضافه کرد:"نوری" شرکتی بنیادی بوده که سود عملیاتی آن ناشی از ذات تولیداست. لازم به ذکر است از تیرماه 98، سهام "نوری" رشدی 154 درصدی را در کارنامه خود به ثبت رسانده است. 

صانعی همچنین به مراحل تامین سرمایه جهت خرید پتروشیمی هنگام اشاره داشت و گفت: سرمایه از طریق مزایده (پرداخت بخشی از مبلغ به صورت نقدی)، بخشی به صورت قسطی و بخشی از طریق وام تامین شد.
به گفته مدیرعامل پتروشیمی نوری، پتروشیمی هنگام با دو واحد" آمونیاک" و" اوره " مشغول فعالیت بوده که واحد آمونیاک با حدود 79 درصد پیشرفت در سال، 1400 و واحد اوره با 55 درصد پیشرفت در سال 1401 به بهره برداری خواهد رسید.
صانعی در پاسخ به پرسش خبرنگار اخبار مالی مبنی بر اینکه کاهش نرخ سود بانکی چه تاثیری بر روی قدرت پتروشیمی نوری جهت خرید پتروشیمی هنگام خواهد داشت گفت: یکی از راهکارهای تامین مالی خرید پتروشیمی هنگام اخذ وام بانکی است که در صورت کاهش نرخ سود بانکی هزینه های شرکت کاهش یافته و بازپرداخت تسهبلات به شکل بهتری انجام خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه