• پایگاه خبری رصد اقتصادی
  • انرژی
  • پیش‌بینی ۱۸ درصد افزایش تولید در سال ۹۹ / آماده تولید PET نساجی گرید چادر مشکی هستیم / ۱۴۰۰ از لیست صنایع آلاینده خارج می‌شویم / آینده خوبی در انتظار سهام بنیادین شگویا است

در نشست خبری آنلاین مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان مطرح شد:

پیش‌بینی ۱۸ درصد افزایش تولید در سال ۹۹ / آماده تولید PET نساجی گرید چادر مشکی هستیم / ۱۴۰۰ از لیست صنایع آلاینده خارج می‌شویم / آینده خوبی در انتظار سهام بنیادین شگویا است

پیش‌بینی ۱۸ درصد افزایش تولید در سال ۹۹ / آماده تولید PET نساجی گرید چادر مشکی هستیم / ۱۴۰۰ از لیست صنایع آلاینده خارج می‌شویم / آینده خوبی در انتظار سهام بنیادین شگویا است
کدخبر : 8875

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهیدتندگویان با اشاره به ثبت رکوردهای تولید در سال ۹۸ در این مجتمع از برنامه‌ریزی برای شکستن رکوردهای سال ۹۸ و رسیدن به ۱۸ درصد افزایش تولید در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، مهندس سیدرضا قاسمی شهری در نشست رسانه‌ای آنلاین که روز چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت در محل این مجتمع برگزار شد، با اشاره به اینکه در سال ۹۸ با عنوان سال «رونق تولید» ، شرکت پتروشیمی شهیدتندگویان تمام تلاش خود را کرد تا به برنامه‌های تعیین شده این شرکت در سال گذشته برسد، گفت: این شرکت توانست با سه درصد افزایش تولید، رکورد تولید سالیانه در واحدهای شیمیایی را به دست بیاورد.

 

او با بیان اینکه در سال ۹۸ تولید در واحد PTA-1 به میزان ۲۶۷ هزار تن ثبت شد که ۲۰ درصد بیشتر از سال قبل است و این رکورد از بدو راه‌اندازی تاکنون سابقه نداشته است، افزود: پیش‌بینی می‌کنیم در سال ۹۹ رکورد تولید مجتمع به ۱۸ درصد افزایش یابد.

قاسمی شهری با اشاره به موضوع تعمیر و نگهداری در شرکت به پیاده‌سازی سیستمهای مدیریت نگهدارت و تعمیرات مانند PM , CM , RCM , RBIاشاره کرد.

 

 وی همچنین از داخلی سازی برای تامین قطعات یدکی، مواد شیمیایی و کاتالیست‌ها، قطعات پیچیده ابزاردقیقی و بردهای کنترلی، سانتریفیوژ واحد CF خبر داد.

او بااشاره به ۳۶ فقره پروژه زیست محیطی این شرکت گفت: تاکنون ۱۰ پروژه از این ۳۶ پروژه به پایان رسیده و امیدواریم با تکمیل تمام پروژه‌های تعریف شده در سال ۱۴۰۰، از لیست صنایع آلاینده خارج شده و علاوه بر قطع پرداخت جریمه بتوانیم به محیط زیست خدمت کنیم.

قاسمی شهری تاکید کرد: پرداختن به محیط زیست نه تنها مسئولیت اجتماعی ماست که به زندگی همه ما مربوط می‌شود چرا که ما در این محیط زندگی می‌کنیم.

 

مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان به اشاره به راه‌اندازی واحد poly H و افزایش تولید این واحد از ۱۳۲ هزارتن به ۱۳۸ هزارتن در سال خبرداد وگفت: این واحد با ۶/۶ میلیون یورو بابت Revamping و ۴/۵ میلیون دلار بابت بازسازی واحد و ۱۲۵ میلیارد ریال هزینه‌های ریالی در سال ۹۵  آغاز شد و علیرغم خروج لایسنسور و پیمانکاران خارجی کار متوقف نشد و همکاران متخصص داخل شرکت این پروژه را به پایان رساندند.

مهندس قاسمی شهری با اشاره به اینکه پارازایلین به عنوان یکی از محصولات تولیدی شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا به عنوان‌خوراک مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان استفاده می‌شود، افزود: شرکت بوعلی اخیراً به جمع سهامداران ما پیوسته است و روند اجرایی پروژه واحد پارازایلین از سرعت خوبی برخوردار است و در مرحله خرید و ساخت تجهیزات است.

مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان با اشاره به پروژه SSP-C گفت: این پروژه پیشرفت بسیار خوبی داشته و با انتخاب مشاور مراحل برگزاری مناقصه دردست اقدام است.

 

به گفته او این پروژه در ابتدا قرار بود با استفاده از شرکت‌های خارجی انجام شود اما با بررسی توان مهندسی در داخل کشور ، اجرای این طرح به پیمانکاران داخلی واگذار خواهد شد و با اجرای این پروژه، شرکت می‌تواند قدرت مانور خوبی در تغییر گریدهای تولیدی داشته باشد.

قاسمی شهری ادامه داد: با تغییر  ‌روند تولید از گرید نساجی (به عنوان گریدی که در نیمه اول سال مشتری زیادی ندارد) به گرید بطری که نیاز اساسی بازار است، حاشیه حداقلی سود ۱۵۰ میلیارد تومانی برای شرکت بوجود خواهد آمد.

مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان در بخش پژوهش و فناوری به سه گرید اصلی توسعه یافته در این شرکت اشاره کرد و افزود: این کار با هدف افزایش سبد تولید و جلوگیری از خروج ارز از کشور انجام می‌شود.

وی تولید مواد اولیه چادر مشکی را یکی از این برنامه‌ها اعلام کرد که آماده ارائه به بازار است و گفت: علاوه بر این قرار است کاتالیست پالادیوم بومی‌سازی شده و این اقدام با همکاری پژوهشگاه نفت انجام می‌شود.

قاسمی شهری با تاکید براینکه شرکت پتروشیمی شهید تندگویان در سال ۹۸ توانست با همکاری شرکت تجارت صنعت، صادرات محصولاتش را به خوبی انجام دهد، گفت: همچنین این شرکت توانست با افزایش فروش نسبت به مدت مشابه سال گذشته رکورد افزایش فروش خود را ثبت کرده و در بحث صادرات نیز به خوبی عمل کند.

به گفته او پتروشیمی شهید تندگویان همچنین با مشارکت بانک‌ها و صنایع پایین دستی تسهیلات خوبی برای مشتریان خود فراهم کرده و در اختیار آنان قرار داده است تا به این شیوه بتواند التهاب بازار را کاهش دهد.

 

 وی همچنین همکاری در راه‌اندازی صنایع پایین‌دستی را که باعث شد ۱۰۰ نفر به چرخه کار برگردند را از دیگر فعالیت‌های شرکت عنوان کرد.

قاسمی شهری درمورد اقدامات این شرکت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نیز اظهار داشت: در این حوزه مواردی مانند اصلاحات لوله کشی فاضلاب، بازسازی باشگاه‌ها، توزیع بن کتاب ، توزیع بسته‌های معیشتی، توزیع ماسک و عملیات ضدعفونی در شهرهای چمران چ، شادگان و ماهشهر انجام شده است. 

وی در خصوص ایجاد انگیزه و رضایتمندی در بین پرسنل افزود: با اجرای بیمه تکمیلی، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، اصلاح ساختار سازمانی، تخصیص سهام به کلیه پرسنل، بهبود وسایل نقلیه، رستوران و ارائه تسهیلات مسکن توانستیم در وضعیت معیشتی کارکنان تغییرات خوبی به وجود آوریم.

او با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی میزان صادرات و امید به افزایش این میزان در سال جاری اظهار امیدواری کرد که آینده خوبی در انتظار شگویا باشد. 

مهندس قاسمی شهری با اشاره به کاهش قیمت نفت گفت که در ابتدای سال که بحث کاهش قیمت نفت مطرح شد با تشکیل جلسه مدیریت بحران سناریوهای مختلفی از همان ابتدا تدوین شد. قیمت‌های مختلف پایه نفت  از ۱۵ تا ۵۵ دلار بررسی و بر مبنای آنها سناریوهای مختلفی طرح‌ریزی شد و با محاسبه ظرفیت‌های تولید نقطه سر به سر و سودآوری مشخص و اقدامات لازم برای کمترین تاثیر این نوسانات بر عملکرد تولید و فروش شرکت طراحی و اجرا شد که نتایج آن را در صورت‌های مالی که بر روی کدال منتشر خواهد شد، ملاحظه خواهید کرد.

 

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره وضعیت سهام شگویا و افزایش‌ سرمایه این شرکت ، گفت: شگویا یک سهام بنیادی است و از ابتدای ورود به بازار با استقبال خوبی از سوی سهامداران همراه شده که پیش‌بینی می‌کنیم این استقبال با توجه به ظرفیت‌های این سهام ادامه داشته باشد ، ضمن اینکه فعلاً برنامه‌ای برای افزایش سرمایه در دستور کار نداریم اما ذکر این نکته لازم است که آخرین افزایش سرمایه شرکت از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکت در سال ۹۲ بوده است.

مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان در انتهای جلسه به روز جهانی کار و کارگر اشاره کرد و کارگران را در این شرکت هسته اصلی نیروی کار در پتروشیمی شهیدتندگویان نامید و اظهار امیدواری کرد که با شکست کرونا بتوان جشن روز کارگر را نیز برگزار کرد.

در این جلسه نشست خبری، معاونت پشتیبانی ، مدریران مالی و بازرگانی قاسمی شهری را همراهی کردند و به برخی سوالات خبرنگاران پاسخ دادند .

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه