رپورتاژ آگهی/

آشنایی با راه های جلوگیری از پوسیدگی اجزای قفسه فلزی

کدخبر : 33570

در هر انبار و برای مراقبت از انواع قفسه بندی فلزی، افزایش طول عمر سازه، جلوگیری از شکستگی و ریزش طبقات مختلف آنها و همینطور جلوگیری از پوسیدگی راه ها و روش های متعددی وجود دارد که با توجه به هر یک از آنها می توانید از قفسه بندی های فلزی خود به خوبی نگهداری و محافظت کنید.

در هر انبار و برای مراقبت از انواع قفسه بندی فلزی، افزایش طول عمر سازه، جلوگیری از شکستگی و ریزش طبقات مختلف آنها و همینطور جلوگیری از پوسیدگی راه ها و روش های متعددی وجود دارد که با توجه به هر یک از آنها می توانید از قفسه بندی های فلزی خود به خوبی نگهداری و محافظت کنید.

هر یک از این قفسه های فلزی در محیط های مختلفی همچون محیط های دارای نم و رطوبت نصب و اجرا می شوند که این شرایط موجب شده تا بیشتر در معرض خطر زنگ زدگی بوده و به مرور دچار پوسیدگی شوند.

در این گزارش با کارشناسان ما در مجموعه فضاسازان امین همراه باشید تا شما عزیزان را با روش های جلوگیری از پوسیدگی اجزای قفسه فلزی بیشتر آشنا کنند.

فضا سازان (3)

جلویگری از پوسیدگی از اجزای قفسه فلزی

 

جلوگیری از پوسیدگی اجزای قفسه فلزی را جدی بگیرید

با توجه به اینکه در محیط های صنعتی و کارخانجات تعداد کالاها در انبار بسیار زیاد می باشد، به همین دلیل قفسه های چوبی و پلاستیکی برای آنها کاربرد نداشته و از سازه های فلزی برای این منظور استفاده میشود. این قفسه ها در حالت استاندارد باید از فلزات با کیفیت با روکش گالوانیزه تولید شوند تا در برابر زنگ زدگی مقاومت مطلوبی داشته باشند.

اما ممکن است به این موضوع مهم توجه نشود و فلزات نامناسب برای آنها به کار رود. واکنش شیمیایی که فلزات در تماس با نم و رطوبت و سایر مواد خورنده برقرار می کنند، منجر به خوردگی و تجزیه شدن سطح آنها خواهد شد. به همین دلیل ابتدا تغییر رنگ داده و به مرور پوسیدگی در آنها مشاهده میشود.

هر یک از اجزای قفسه فلزی اعم از پیچ و مهره ها، پانل و راهبندها اگر دچار پوسیدگی شوند، در برابر وزن سنگین کالاها دوام نداشته و ترک روی آنها ایجاد میشود.

ترک های روی سطح قفسه های فلزی و بخش های مختلف آن تا حد زیادی قدرت تحمل قفسه ها را کاهش داده و دچار ریزش خواهند شد. شکستگی و ریزش قفسه های فلزی نه تنها خسارت های مادی را به همراه دارد، بلکه خسارت جانی نیز رخ می دهد. به همین دلیل یکی از مهم ترین کارها، بررسی دوره های تمام بخش های قفسه ها و جلوگیری از پوسیدگی اجزای قفسه فلزی می باشد.

چطور مانع زنگ زدگی قفسه فلزی شویم؟

با توجه به اینکه پیشگیری همیشه بهتر از درمان است، به همین دلیل باید با انجام اقدامات متعدد سلامت قفسه های فلزی و اجزای آنها را تضمین کرد. چند اقدام زیر می توانند برای جلوگیری از زنگ زدگی قفسه های فلزی و اجزای مختلف آنها موثر باشند:

فضا سازان (2)

راه های جلوگیری از زنگ زدگی فقسه بندی انبار

 

خرید قفسه فلزی با کیفیت

یکی از مهم ترین استانداردها در تولید قفسه فلزی، استفاده از فلزات ضد زنگ با روکش گالونیزه می باشد. لذا بهتر است از ابتدای راه اندازی انبار به این موضوع مهم توجه شود.

قفسه های فلزی استاندارد نه تنها روکش ضد زنگ دارند، بلکه بدنه آنها از استحکام بالایی برخوردار بوده و در برابر وزن سنگین کالاها و اقلام مختلف داخل طبقات نیز تحمل زیادی دارند.

پیشنهاد می کنیم برای خرید انواع قفسه راک (پانل و پالت) و حتی قفسه بندی مشبک معمولی نیز گزینه هایی را انتخاب کنید که روکش گالوانیزه دارند. همچنین لازم به ذکر است، متریال استفاده شده برای قفسه های فلزی باید دارای روکش گالونیزه گرم باشند، چون نوع سرد این روکش ها در برابر تماس با اشیای نوک تیز مقاومت نداشته و از قسمت خراشیدگی به مرور زنگ زدگی رخ می دهد.

این نکته را هم باید بگوییم که با اضافه کردن روکشبه قفسه بندی ها، قیمت قفسه فلزی پیچ و مهره ای، قفسه راهرو باریک، نیم طبقه راک و ... متغیر خواهد شد.

 

جلوگیری از پوسیدگی اجزای قفسه فلزی با ترمیم آنها

اگر قفسه های فلزی از متریال مناسبی تولید نشده یا عمر زیادی داشته باشند، بهتر است ترمیم آنها را جدی بگیرید. با توجه به نوع و شدت زنگ زدگی لازم است از روش های متفاوتی برای ترمیم استفاده شود.

به عنوان مثال، زنگ زدگی های جزئی را با پولیش و سیم ظرفشویی تمیز کنید. برای زنگ زدگی های متوسط می توانید از برس و اگر شدت خوردگی فلز زید باشد، از سنباده و دستگاه های مخصوص بید استفاده کرد.

 

تعویض به موقع اجزای قفسه فلزی

نظارت و بررسی وضعیت بخش های مختلف قفسه های فلزی انبار از کارها و اقدامات مهمی می باشد که باید به صورت دوره ای انجام شود. برای اینکه بتوانید مانع از پوسیدگی اجزای قفسه فلزی شوید، تعویض قطعات معیوب بهترین کار است. به عنوان مثال اگر یکی از پانل ها زنگ زده و دارای ترک می باشد، اگر ب ضد زنگ و جوشکاری بخش های آسیب دیده مشکل رفع نمیشود، آن را تعویض کنید.

فضا سازان (1)

جلوگیری از زنگ زدگی و پوسیدگی قفسه فلزی

 

استفاده از ضد زنگ برای قفسه فلزی

از دیگر کارهای مهم برای جلوگیری از پوسیدگی اجزای قفسه فلزی می توان به استفاده از ضد زنگ اشاره کرد. سعی کنید بدنه قفسه های فلزی را به صورت مرتب با رنگ های مخصوص که بر پایه آب نمی باشند رنگ آمیزی کنید. اسید فسفریک، روغن بزرک و رنگ های روغنی همگی می توانند گزینه ایده آلی برای این منظور به شمار روند.

ابتدا سطح زنگ زده را با برس یا سنباده به ظور کامل تمیز کنید. سپس یک لایه از مواد مخصوص به عنوان آستر باید اجرا شود. در نهایت دو لایه رنگ روغنی یا سایر رنگ های ضد زنگ می توانند به شدت بر استحکام بدنه قفسه تاثیرگذار باشند.

 

استاندارد سازی فضای انبار

یکی از مهم ترین بخش های قفسه های فلزی که به شدت در معرض زنگ زدگی و پوسیدگی است، پایه های آن می باشد. با توجه به اینکه پایه های این قفسه ها در زمان شستشوی کف انبار با نم و رطوبت در تماس می باشند، به همین دلیل زنگ زده و در اثر خوردگی می پوسند. برای این منظور باید کف انبارها استاندارد شوند و شیب کافی برای جلوگیری از تجمع آب در کف و آب گرفتگی در نظر گرفته شود.

 

ساخت قفسه فلزی ضد زنگ

همان طور که اشاره شد، بهترین راهکار برای جلوگیری از پوسیدگی اجزای قفسه فلزی، انتخاب قفسه های مناسب با روکش گالوانیزه گرم می باشد. فضاسازان امین (www.fazasazanamin.com) یکی از معتبرترین مراکز فعال در زمینه طراحی و ساخت انواع قفسه بندی فلزی ضد زنگ می باشد که کیفیت را به خوبی تضمین می کند.

شرکت قفسه بندی فلزی فضاسازان امین با بیش از ۳۰ سال سابقه در امر مشاوره، طراحی، تولید و اجرای انواع قفسه بندی فلزی پالت و پانل راک، راهرو باریک، پیچ و مهره ای، خود تغذیه (قفسه بندی صنعتی) و ... همراه با تجهیزات انبار و با بهره گیری از فناوری روز، ماشین آلات پیشرفته و تکیه بر تجربه متخصصین زبده مفتخر به ارائه طرحی نوین در انباری سازگار و سیستم قفسه بندی با کیفیتی بر‌تر، به بخش‌های مختلف صنعت کشور و صادرات به خارج از کشور گردیده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه