رپورتاژ آگهی:

درامد معمار و طراح دکوراسیون داخلی معروف لو رفت

درامد معمار و طراح دکوراسیون داخلی معروف لو رفت
کدخبر : 37257

طراحی دکوراسیون داخلی های زاها حدید غالبا از برترین بناهای معماری در دنیاست . زاها حدید یکی از معروف ترین و برجسته ترین معماران معاصر در سطح جهان شناخته می شود .

درباره زاها حدید

طراحی دکوراسیون داخلی های زاها حدید غالبا از برترین بناهای معماری در دنیاست . زاها حدید یکی از معروف ترین و برجسته ترین معماران معاصر در سطح جهان شناخته می شود . این معمار بزرگ که ملیتی عراقی بریتانیایی دارد متولد 31 اکتبر سال 1950 می باشد . زاها حدید در دانشگاهی آمریکایی در بیروت مدرکی مربوط به ریاضیات دریافت نمود و سپس بعد از آن به لندن رفته و در مدرسه ی معماری لندن شروع به تحصیل نمود . او بعد از تحصیل در لندن در شرکت معماری و دکوراسیون داخلی استاد خود مشغول به کار شد و در نهایت در سال 2004 توانست مهمترین جایزه ی معماری و طراحی دکوراسیون داخلی یعنی جایزه ی پریتزکر را دریافت نماید . این جایزه به او شهرتی دو چندان بخشید و او را در جامعه ی معماران مشهورتر نمود .

ویژگی طراحی های زاها حدید

این معمار بیشتر به سبک هایی مانند سبک دیکانستراکشن ، سبک بیونیک و سبک فولدینگ طراحی می نمود . او درواقع سعی می کرد تا سنت ها را شکسته و فرم هایی خلق کند که کاملا جدید و تازه می باشند . فرم هایی که روی تصویر در مقایسه با اجرا آسانتر بودند . او از فرم بدن حیوانات نیز در طراحی های خود الهام می گرفت . با این حال با اینکه فرم های او ساده نبوده و هیچ زاویه ی نود درجه ای در آن ها پیدا نمی شد و دارای پیچیدگی های زیادی بود اما همگی مهندسی شده بودند و از لحاظ تکنیکی بسیار حرفه ای می نمودند . این معمار در طراحی بناهای خود به نکات مختلفی مانند توپوگرافی منطقه و شهر ، میدان های اصلی شهر ، مسیرها و ... توجه زیادی نشان می داد و همین نکته سبب می شد تا بناهای طراحی شده توسط او همگی در منطقه ی خود شاخص شده و با ارزش قلمداد شوند .

درآمد زاها حدید

درآمد خالص وی از معماری مشخص نمی باشد اما ثروت او در طی سال ها فعالیتش در حوزه ی معماری ، مد ، رستوران ها و دیگر منابع درآمدی وی چیزی حدود 215 میلیون دلار تخمین زده شده است . او همچنین پس از مرگ خود نیز نیز با ساخت پروژه هایی که طراحی نموده بود توانست ثروتی را به دست آورد که همه ی این ثروت به جای ماند و خود از این دنیا در سال 2016 دست کشید و رفت و جامعه ی معماری را متاثر نمود .

نمونه کارهای معمار بزرگ زاها حدید

  • ایستگاه آتش نشانی با نام ویترا

این ساختمان را می توان اولین ساختمان مهمی که زاها حدید طراحی دکوراسیون داخلی نمود و به اجرا درآورد دانست که در سال های 1993 و 1994 ساخته شد . این ساختمان در آلمان واقع شده است . متریال های اصلی این ایستگاه آتش نشانی شیشه و بتن می باشد . از آنجایی که در این ساختمان نیز می توان زاویه های نامساوی و نامتقارن را مشاهده نمود می توان گفت که به طور کلی نشان دهنده و معرف سبک معماری زاها حدید می باشد . درواقع ایستگاه آتش نشانی ویترا سکویی برای پیشرفت زاها حدید در عرصه ی معماری جهانی به شمار می رود .

  • پرش با اسکی bergisel

این پروژه که در اتریش بود در سال های میان 1999 تا 2002 به اجرا رسید . در ابتدا قرار بود این ساختمان درواقع سازه ای قدیمی که در سال 1926 ساخته شده و در المپیک مورد استفاده قرار گرفته باشد . به همین دلیل زاها حدید و طرح جدید او توسط سنت گرایان مورد انتقاد شدیدی قرار گرفت . طرح جدید که زاها حدید ارائه داد نسبت به سازه ی قدیمی دارای امکانات بیشتری بوده به طوری که علاوه بر قسمت پرش اسکی دارای کافه و ویویی پانوراما از طبیعت اطراف نیز می باشد .

  • ساختمان هنرهای معاصر در سینسیاتی

این پروژه که دومین پروژه ی معروف و شناخته شده ی زاها حدید به شمار می رود بین سال های 1997 و 2000 به اجرا رسیده است . ساختمان هنرهای معاصر که در ایالات متحده ی آمریکا در سینسیاتی واقع شده است به عنوان اولین پروژه ی معماری زاها حدید در ایالات متحده به شمار می رود که آن را در رقابت با استادان بزرگ بسیاری به دست آورده است . با طراحی و ساخت این موزه زاها حدید را می توان به عنوان اولین زن معمار دانست که به طراحی موزه ی هنرهای معاصر در ایالات متحده پرداخته است . همچنین طراحی این ساختمان باعث گشت تا زاها حدید دو جایزه ی مهم در معماری را دریافت نماید .

  • ساختمان مرکز علمی phaeno

در اوایل سال 2000 میلادی زاها حدید در یکی دیگر از مسابقات معماری مربوط به طراحی دکوراسیون داخلی یک مرکز علمی که در کشور آلمان بود شرکت نمود . این مسابقه برای وی یک پیشرفت و هدف بزرگتر به شمار می رفت چرا که این مرکز علمی نسبت به پروژه های قبلی وی دارای مساحت بیشتری بوده و با شکوه تر به شمار می رفته است . این مرکز درواقع قرار بود به گونه ای طراحی شود که یادآور یک کشتی باشد و با طراحی زاها حدید انسان در آن دقیق حس حضور در یک کشتی بزرگ را دارد . این ساختمان در سال 2005 ساخت آن تمام شد و آماده ی بهره برداری شد .  

2

  • موزه اردروپگارد

زاها حدید در سال 2001 طرحی برای توسعه ی موزه ی اردروپگارد که واقع در دانمارک می باشد ارائه داد . این پسوند به گونه ای طراحی دکوراسیون داخلی شده است که با ساختمان و محیط اطراف خود کاملا هماهنگی داشته و به همین دلیل به وسیله ی آن زاها حدید توانست یک تعریف نو و جدید میان رابطه ی ساختمان ها و باغ هایشان ایجاد کند . درواقع به این واسطه افراد می توانند میان فضاها و ساختمان های مختلف مسیر ی زیبا و گیرا را رفت و آمد کنند .

  • ساختمان بی ام دبلیو

زاها حدید دوباره در سال 2002 در مسابقه ای برای طراحی دکوراسیون داخلی ساختمانی اداری برای مجموعه ی bmw شرکت نمود و توانست این مسابقه را نیز با طرح خود برنده شود . این ساختمان از آنجایی که دارای طرحی جدید و خلاقانه بود توانست در مسابقات مختلف نیز برنده شود و افتخاری جدید برای زاها حدید باشد .

  • ساختمان آبزیان لندن

این ساختمان که درواقع مرکزی برای انجام ورزش های آبی در المپیک می باشد که در سال 2005 تا 2011 طراحی شده و به اجرا در آمد . این ساختمان با توجه به سیالیت آب و هندسه ی آن طراحی شده و همچنین از چشم انداز منطقه که رودخانه ای می باشد استفاده شده است .

  • و ...

همانطور که گفته شد زاها حدید یکی از بزرگترین معماران معاصر و به طور کلی تاریخ معماری در سرتاسر دنیا به شمار می رود که در طی سال ها فعالیت خود در شرکت معماری و دکوراسیون داخلی اش توانسته است جوایز بسیاری را برای طرح های خود دریافت نماید . این معمار بزرگ همچنین اولین بانوی معمار در دنیا به شمار می رود که توانسته در بسیاری از مناطق دنیا ساختمان هایی منحصر به فرد و تاثیرگذار بسازد به طوری که جاذبه ی گردشگری آن مناطق نیز به شمار برود . پس از مرگ زاها حدید نیز شرکت معماری و دکوراسیون داخلی این معمار به فعالیت خود ادامه داد و طرح هایی که از وی بر جای مانده بود را به اجرا درآورند .

3

کلام آخر

امروزه بسیاری از افراد علاقه دارند تا ساختمان های خود مانند مراکز تفریحی ، مراکز علمی ، مراکز تجاری و ... را الهام گرفته از طرح های زاها حدید و یا سبک معماری آن طراحی نمایند و به همین دلیل باید حتما به شرکت های بزرگ معماری که دارای مهندسینی با تجربه و حرفه ای می باشد مراجعه نمایند . شرکت معماری و دکوراسیون داخلی هیرادانا را می توان یکی از جمله ی این شرکت ها دانست . این شرکت تشکیل شده از چندین مهندس و طراح حرفه ای ، با تجربه ، تحصیل کرده و دارای کارنامه ی درخشان و موفق می باشد که به خوبی می توانند ساختمان های شما را با طرح هایی به سبک بیونیک ، دیکانستراکشن و ... طراحی نمایند و به اجرا در بیاورند . از طریق سایت شرکت معماری و دکوراسیون داخلی هیرادانا از نمونه کارها دیدن فرمایید و جهت مشاوره حضوری رایگان با شماره 09125754921 در تماس باشید .

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه