رپورتاژ آگهی/

نقش تابلوسازی در تبلیغات

کدخبر : 37342

تابلو سازی و تبلیغات کسب‌ و کار‌های مختلف با استفاده از آن، برخلاف خیلی از روش‌ های تبلیغاتی دیگر مثل تلویزیون، فضای مجازی، مطبوعات و... به دلیل یکی شدن با محیط زندگی، برای مخاطبان همیشه در دسترس است. افراد در مورد دیدن یا ندیدن تابلو‌های مغازه‌ها یا مراکز خدماتی مختلف همان ‌طور که نمی ‌توانند یک درخت یا یک دیوار یا هر جزء دیگری از محیط را نبینند، نمی‌توانند از آن چشم بپوشند دست و تابلو خواسته نخواسته به جزئی از محیط زندگی آن‌ها تبدیل می‌شود.

نقش تابلو سازی در تبلیغات به این دلیل ساده که تابلو‌ها این توانایی را دارند که حتی به مخاطب‌ هایی خارج از دایره مخاطب‌ های هدف دسترسی پیدا کنند، برجسته است. برای مثال یک تابلو مغازه که به‌ خوبی و با یکی از روش‌ های مرسوم تابلو سازی مثل تابلو چلنیوم ساخته شده باشد، می ‌تواند هنگام پیاده ‌روی یا رانندگی مورد توجه همه‌ ی افرادی قرار بگیرد که تا پیش از این نیاز خاصی به خدمات یا محصولات آن مغازه نداشته ‌اند. ایجاد ذهنیت بر اساس طرح و محتویات تابلو مهم‌ترین نقشی است که تابلوسازی برای مراکز مختلف خدماتی ایفا می‌کند. همچنین می‌تواند اصلی‌ترین ویژگی‌های کسب‌وکار‌ها را به خلاصه‌ترین و موجزترین شکل ممکن به مشتریان معرفی کند. اساس تابلوسازی بر پایه قابل مشاهده کردن محتویات و ایجاد تحرک و انگیزه در ذهن مخاطب‌ها است و جدا از معرفی خدمات، از طریق ایجاد هویت بصری مشخص و حساب‌شده به کسب ‌و کار‌ها وجهه و اعتبار بیشتری می ‌دهد.

 

نقش تابلوسازی در تبلیغات چیست؟

 

نقش تابلوسازی در تبلیغات چیست؟

 

همه‌ ی نماد‌ها و نشانه‌ ها در بستر‌های مختلف ازجمله تابلو ‌ها برای تأثیرگذاری احساسی و انتقال معانی احساسی به کار گرفته می ‌شوند. افراد معانی آشکار و پنهانی را که در نماد‌ها پیدا می ‌کنند با خرد عقلانی و احساسی برداشت می ‌کنند و به شکل‌ های مختلف تحت تأثیر آن قرار می ‌گیرند. تابلوسازی بیشتر خدماتش را در راستای متقاعد کردن مشتری‌ های بالقوه برای استفاده از خدمات کسب ‌و کار‌ها ترتیب می ‌دهد و بخشی از فرآیند تصمیم‌ گیری را برای افراد راحت می ‌کند. بیشتر متخصصان بازاریابی از علم نشانه ‌شناسی برای تأثیر گذاشتن بر روی افراد استفاده می ‌کنند و روی واکنش‌ های احساسی حساب ویژه‌ای باز می ‌کنند. تابلو سازی یکی از مناسب‌ ترین بستر‌ها برای قابل مشاهده کردن نشانه‌ها و استفاده از آن در تبلیغات محیطی مربوط به کسب ‌و کار‌ها است. موارد مختلفی مثل تابلو‌های تجاری یا راهنمای خدمات یک راه آسان و هوشمندانه برای تأکید و تبلیغ برند تجاری است و با رعایت کردن مسائل اصلی در ساخت تابلو بیشترین کارایی خودش را در این زمینه نشان می ‌دهد.

 

دلایل اصلی برجسته بودن نقش تابلو سازی در تبلیغات

 

تابلو سازی ارزان و در دسترس

 

• تابلو همیشه در دسترس است و مخاطبان زیادی دارد.

تابلو سازی و تبلیغات کسب‌ و کار‌های مختلف با استفاده از آن، برخلاف خیلی از روش‌ های تبلیغاتی دیگر مثل تلویزیون، فضای مجازی، مطبوعات و... به دلیل یکی شدن با محیط زندگی، برای مخاطبان همیشه در دسترس است. افراد در مورد دیدن یا ندیدن تابلو‌های مغازه‌ها یا مراکز خدماتی مختلف همان ‌طور که نمی ‌توانند یک درخت یا یک دیوار یا هر جزء دیگری از محیط را نبینند، نمی‌توانند از آن چشم بپوشند دست و تابلو خواسته نخواسته به جزئی از محیط زندگی آن‌ها تبدیل می‌شود.

 

• تابلو تأثیر مداوم و ماندگاری دارد.

 

تابلو‌ها و تابلو سازی حتماً باید جزء ضروری از یک استراتژی کلی بازاریابی در هر کسب ‌و کاری باشد. تابلویی که حاوی نشان یک مغازه یا مجموعه خدماتی است می ‌تواند به تقویت نشان آن کمک کند. تابلو‌ها همچنین برای جلب توجه به تبلیغات و برای انتقال اطلاعات در مورد کسب‌ و کار استفاده می ‌شوند و از آنجایی که در ۲۴ ساعت شبانه روز و در ۳۶۵ روز سال قابل مشاهده است، تأثیر مستمری دارد. انتخاب یک تابلو مناسب مثل تابلو فلکسی یا تابلو لایت باکس علاوه بر ماندگاری، امکان ارائه بخش بیشتری از اطلاعات در مورد کسب ‌و کار را مهیا می ‌کند و این ویژگی تبلیغاتی تابلو سازی را برجسته ‌تر می‌کند.

 

• تابلو سازی برداشتهای ذهنی را در مورد برند افزایش می‌ دهد.

 

اگر یک تابلو تبلیغاتی به خوبی طراحی و ساخته شده باشد، می‌ تواند به مخاطب خلاصه‌ ای را از آنچه که کسب ‌و کار ارائه می ‌دهد، معرفی کند. چون تابلو‌ها ازجمله تابلو مغازه‌ ها به ‌طور مکرر در معرض دید عابران پیاده قرار می ‌گیرد، در حافظه جمعی یک ذهنیت کلی ایجاد می ‌کند که در طول زمان هم تقویت می ‌شود. این تأثیر این احتمال را افزایش می‌ دهد که مصرف‌ کننده وقتی که به آن کسب‌ و کار احساس نیاز پیدا می ‌کند، بلافاصله آشناترین نشانه را که معمولاً تابلو است، به خاطر بیاورد. ساخت تابلو چلنیوم یا هر نوع تابلو با حروف برجسته دیگری تأثیر مناسبی از نظر برداشتهای ذهنی در مخاطب برجای می ‌گذارد.

 

• تابلو سازی ارزان و ساده‌ تر از سایر روش‌های تبلیغاتی است.

 

برای کسب‌ و کار‌هایی که بودجه بازاریابی محدودی دارند، تابلو سازی یک شکل بازاریابی مقرون ‌به ‌صرفه است. تابلو یکی از ساده‌ ترین راه‌ ها برای تبلیغ یک کسب‌ و کار به عموم مردم است. نسبت به روش‌های دیگر تبلیغات هزینه کم‌ تر و البته آثار ماندگارتری دارد و اگر به‌ خوبی بر پایه جنسی مثل استیل (برای مثال تابلو استیل و یا تابلو چلنیوم) ساخته شده باشد، در طولانی مدت هم نیاز به صرف هزینه‌های تعمیر و نگه‌ داری ندارد.

 

• تابلو عملکرد کلی کسب ‌و کار را به‌ طور نا محسوس افزایش می ‌دهد.

 

تابلو‌ها به عنوان یک فروشنده نا محسوس یا اصطلاحاً خاموش عمل می ‌کنند. تابلو‌ها توجه را به محل کسب‌ و کار جلب کرده و به ایجاد تمایز از سایر فعالیت‌ها کمک می ‌کند. تابلو‌های کوچک‌ تر و داخلی هم به مشتری‌ ها کمک می ‌کند که کالا‌ها یا خدمات را راحت ‌تر پیدا کنند و موجب افزایش رضایتمندی و در نتیجه بالا رفتن عملکرد کل مجموعه می‌ شود.

 

چگونه نقش تابلو سازی در تبلیغات را برجسته کنیم؟

 

تابلو سازی خاص

 

• یک تابلو باید تمرکز داشته باشد.

 

تمرکز بر روی اهداف اصلی و منظور از ساخت تابلو و نصب آن، تأثیر مهمی در برجسته کردن نقش تابلو سازی در تبلیغات ایفا می ‌کند. واضح بودن پیام تابلو که می ‌تواند صرفاً معرفی نشان تجاری و یا راهنمای یکی از خدمات را هدف قرار داده باشد، مهم ‌ترین عاملی است که تمرکز را در تابلو بالا می ‌برد.

 

• یک تابلو باید خاص و منحصر به فرد باشد.

 

در بیشتر مواقع گزینه ‌های ساده و آسان برای طراحی و تابلو سازی به منظور به ‌کارگیری آنها در مصارف کوچک‌ تر مثل تابلو مغازه، طراحی‌های تکراری و وام گرفته شده از نشان‌ های تجاری دیگر است، درحالی ‌که کپی بودن طرح‌ های تابلو مزیت‌ های اصلی نقش مهم تابلو سازی در تبلیغات را از بین می‌ برد، چون مخاطب برای طراحی کپی تابلو ارزش زیادی قائل نمی‌ شود و به همین نسبت هم در ذهنش از ارزش خدمات کسب ‌و کار کم می ‌کند.

 

• یک تابلو باید در معرض دید باشد.

 

رعایت همه‌ ی موارد و الگو‌های اصلی در بهینه کردن نقش تابلو سازی در تبلیغات، بدون در نظر گرفتن تمهیدات لازم و ضروری برای نصب آن، بی ‌فایده است. نصب تابلو در محل عبور و مرور افراد مهم ‌ترین پیش‌ فرضی است که برای بهره ‌برداری از تابلو باید در نظر گرفت.

اگر شرایط محیطی و مکانی مغازه به هیچ روی مناسب نباشد، ساخت و به ‌کارگیری انواع نورانی تابلو مثل تابلو نئون گزینه مناسبی برای جلب حداکثری توجهات به تابلو است.

 

• یک تابلو باید جذاب باشد.

 

تنوع رنگ در تابلو‌های تبلیغاتی برای اکثر افراد و مخاطبان تابلو جذاب است و تأثیر روانی بهتری روی آن‌ها می ‌گذارد. ایجاد جذابیت به‌ غیراز استفاده از تنوع رنگی، از طریق طراحی برجسته یا نورانی حروف هم میسر است و انواع تابلو ال‌ ای دی یک نمونه خوب برای ساخت تابلو‌های تبلیغاتی است.


این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری رصد اقتصادی صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه