رپرتاژ آگهی

با پسته به زندگی لبخند زدم

با پسته به زندگی لبخند زدم
کدخبر : 43283

از جوانی ذره ذره نهال های پسته خرید می کردم و در باغ می کاشتم تا آنکه در بزرگی توانستم حجم زیادی از پسته را برداشت کنم و کارآفرینی در این حوضه داشته باشم که بتوان از تمام مشتقات پسته استفاده کرد و همین امر حتی از پوسته پسته هم به من ثروت زیادی را داد که در این مطلب از بهترین آنها برای شما اورده شده است.

پسته فندوقی

وجود کلسیم و آهن سبب می‌شود تا این آجیل پسته فندوقی نقش بسیار مهمی در استحکام استخوان‌ها، دندان‌ها و همچنین درمان بیماری‌هایی مانند کم خونی‌های ناشی از فقر آهن موثر باشد. این دانه مغذی به علت غنی بودن از اسیدهای چرب امگا 3 به رشد مغز کودک کمک بسزایی می‌کند. البته مصرف پسته به تنهایی نمی‌تواند سبب جذب کافی آهن در بدن شود. پسته همراه با سایر مواد غذایی حاوی آهن است که به این موضوع کمک می‌کند.

از خواص پسته برای لاغری و کاهش وزن نمی‌توان چشم پوشی کرد. این موضوع یک واقعیت است که همه مغزهای خوراکی کالری بالایی دارند، با این حال آجیل‌ها به دلیل برخی خواص خود اگر به درستی و همراه با یک رژیم کم کالری مصرف شوند منجر به کاهش وزن نیز می‌شوند.

 

 

پسته اکبری

در واقع فیبر موجود در پسته اکبری می‌تواند سبب بهبود فرآیند گوارش، جلوگیری از ابتلا به یبوست و خروج مواد زائد بدن به دلیل ارتقای عملکرد روده شود. همچنین پروتئین و فیبر فراوان موجود در این خوراکی می‌تواند به افزایش مدت زمان احساس سیری شما کمک کرده و از این طریق نیز منجر به کاهش وزن گردد.

بسیاری از پژوهشگران بر این باورند که آجیل‌های مختلفی مانند پسته، بادام و گردو برای قلب موثر بوده و می‌تواند به مردانی که به اختلال نعوظ دچارند کمک زیادی نماید.

پسته خام، منبع خوبی از فیبر خوراکی است که به هضم غذا کمک می‌کند، معده درد را کاهش می‌دهد، زخم معده را بهبود می‌بخشد و از این طریق سبب ارتقاع سلامت دستگاه گوارش می‌شود. پسته تنظیم کننده ترکیب میکروبی دستگاه گوارش است. یک پژوهش نشان می‌دهد که پسته سطح باکتری‌های مفید موجود در دستگاه گوارش را افزایش داده و از این راه سلامت این سیستم را بهبود می‌بخشد.

 

 

زز

 

 

پسته دامغان

علی رغم اینکه میزان کربوهیدرات موجود در پسته دامغان بالاتر از اکثر آجیل‌ها است دارای شاخص گلیسمی پایینی بوده و سبب افزایش قند خون نمی‌شود. پژوهشی نشان می‌دهد هنگام مصرف 2 اونس پسته (حدود 50 گرم) همراه با یک رژیم غذایی غنی از کربوهیدرات، پاسخ قند خون افراد سالم پس از صرف غذا 20 تا 30 درصد کاهش می‌یابد.

در پژوهشی دیگر، در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 پس از خوردن 25 گرم پسته به عنوان میان وعده و دو بار در روز، 9 درصد کاهش در قند خون ناشتای ایشان مشاهده شد. علاوه بر این پسته غنی از فیبر و چربی‌های سالم بوده و سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های کاروتنوئید و ترکیبات فنلی است. همه این مواد برای کنترل قند خون مفید هستند.

پسته خام مزایای متعددی برای مو دارد. از جمله اینکه به دلیل وجود اسیدهای چرب باعث تحریک رشد موهای سالم شده و درمان فوق العاده‌ای برای تقویت مو می‌باشد. همچنین استفاده از ماسک موی پسته می‌تواند مو را تغذیه کرده و رطوبت‌رسانی به مو انجام دهد. در کل پسته سبب بهبود بافت مو می‌شود. برای موهای آسیب دیده و خشک نیز پسته بسیار مناسب است.

 

 

ززز

 

 

* این مطلب رپرتاژ آگهی میباشد و سایت رصد اقتصادی هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه