رپرتاژ آگهی//

آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران ، آدرس + نکات تکمیلی

کدخبر : 46851

آموزش تعمیر گیربکس‌ اتوماتیک در تهران نیازمند تجربه و مهارت بالایی است؛ در این بخش نگاهی به آدرس ها و موارد مهم در مورد آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک خواهیم داشت.

 

گیربکس‌هیا اتوماتیک به دلیل پیچیدگی کلی ساختاری که دارند، باید حتما به طور تخصصی تعمیر شوند و امکان این که این گیربکس‌ها را به هر مجموعه و فردی سپرد وجود ندارد؛ چرا که در صورت عدم تجربه و مهارت کافی امکان آسیب بیشتر به گیربکس وجود دارد. بنابراین پیش از آن که افراد به تعمیر گیربکس اتومات مشغول شوند، باید حتما آموزش‌های لازم در این زمینه را دریافت کرده و تجربه کافی را هم به دست آورده باشند. در ادامه این مطلب به دلیل اهمیت این موضوع در خصوص آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک نکات بیشتری را بیان خواهیم کرد.

 

بهترین و بزرگترین اموزشگاه گیربکس اتوماتیک در ایران

  • آموزشگاه فنی پارس - آدرس آموزشگاه: میدان انقلاب خیابان کارگر شمالی نرسیده به چهارراه فرصت شیرازی جنب بانک دی شماره تماس : 02166937157
  • تعمیرگاه خودرو تعمیرکار – میدان هروی خیابان وفامنش بلوار مژده انتهای خیابان دماوند ، جنب کارواش مژده : 02171053048
  • ماهان خودرو - 88937031 -021 
  • آموزشگاه برق خودرو - آدرس: تهران - بزرگراه شهید سردار سلیمانی - چهار راه دردشت ( مترو علم و صنعت ) - ابتدای خیابان شهید حیدرخانی - پلاک 48 - تلفن تماس : 70-77199569-021

 

آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک شامل چه مواردی است؟

گیربکس‌های اتومات به تدریج در حال فراگیر شدن هستند و بعید نیست که تا سال‌های آینده، ماشین‌های با گیربکس دستی به ندرت یافت شوند. گیربکس‌های اتومات رانندگی را راحت و لذتبخش کرده‌اند و این مهم‌ترین دلیل برای محبوبیت و استفاده از آن‌ها است. اما همه چیز همواره برای گیربکس‌های اتومات خوب پیش نخواهد رفت! این گیربکس‌ها به دلیل حساسیت بالا، نیازمند نگهداری دقیق هستند و در برابر خرابی‌ها و مشکلات مختلفی مستعد هستند.

علاوه بر این مسئله، تعمیر این گیربکس‌های اتومات پیشرفته نیز کار هر کسی نیست و نیاز به مهارت و تجربه بسیار بالایی دارد. به خصوص در زمانی که نیاز است گیربگس به طور کامل پیاده و مجدد نصب شود، فرآیند بسیار سخت و پیچیده‌تر هم می‌شود.برای عیب یابی و تعمیر گیربکس اتوماتیک در تعمیرکار کلیک کنید.

پس آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک در این زمینه اهمیت بسیار بالایی پیدا می‌کند. در زیر ما به نکات مهمی در این خصوص اشاره خواهیم کرد؛

 

تعمیر مطابق با نوع گیربکس

تعمیر گیربکس اتوماتیک نیازمند شناخت دقیق از نوع گیربکس است؛ به همین دلیل فرد تعمیرکار باید در ابتدا با انواع گیربکس اتومات و نحوه کار آن‌ها آشنا شود و سپس در ادامه با توجه به نوع گیربکسی با آن روبرو شده است، مشکل آن را حل کند. به طور حتم آموزش تعمیر گیربکس بنز با گیربکس خودروهای چینی متفاوت است و نیازمند تخصص و مهارت بیشتری است.

 

شناخت کارایی هر بخش از گیربکس

همانطور که گفته شد، گیربکس‌های اتومات دارای اجزا و قطعات بسیاری هستند که فرد تعمیرکار باید با تمام آن‌ها آشنا بوده و مشکلات مربوط به هر کدام را نیز بشناسد. اگر مشکل کلی گیربکس به دلیل نقص و خرابی در یکی از همین اجزای جزئی باشد، به راحتی می‌توان با تشخیص دقیق مشکل را حل کرد و از هزینه‌های زیاد و تعمیرهای پیچیده جلوگیری کرد. گیربکس از بخش‌های بسیاری تشکیل شده است که از بین آن‌ها می‌توان به ساعت گیربکس، دیسک‌ها، سلکتور، شیرهای برقی، سنسورها، چرخ دنده‌ها و... اشاره کرد.

 

آموزش عیب‌یابی

در آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک، برای این که بتوان راهکاری مناسب و دقیق را ارائه کرد، باید با انواع مشکلات احتمالا گیربکس آشنا بود. این که چه مشکلاتی احتمال دارد در آن بخش به وجود بیایند و آن مشکلات چه علائم و نشانه‌هایی را به همراه دارند از موارد مهمی هستند که باید در آموزش به آن‌ها توجه شود.

عیب‌یابی مرحله بسیار مهمی در تعمیرات است و اگر تشخیص اشتباهی در ابتدای کار صورت گیرد، به طور کلی روند تعمیرات با مشکل روبرو می‌شود.

ریپ زدن و تکان‌ها شدید

یکی از مشکلات دیده‌شده در گیربکس‌های اتومات، مشکل تکان‌های شدید و لرزش است. برای این که مطلع شوید دلیل این عیب در کدام بخش است باید گیربکس را به طور کامل بررسی کنید.

عدم تعویض دنده‌ها

یکی از مشکلات دیگر در گیربکس اتومات، عدم تعویض شدن دنده است.. اشکال در سیستم برقی، عدم وجود روغن گیربکس و... می‌توانند روی این مشکل تاثیرگذار باشند.

شنیده شدن صدای غیرعادی

معمولا این مشکل به دلیل وجود ایراد در یاتاقان و دنده‌ها دیده می‌شود. به همین دلیل باید حتما این بخش‌ها به صورت دقیق بررسی شوند. همچنین کم شدن سطح روغن گیربکس نیز دلیل دیگر این عیب است که با بررسی میزان آن می‌توان مشکل را برطرف کرد.

تعمیر ایسیو گیربکس اتوماتیک

ایسیو قطعه‌ای است که برای هماهنگی با سایر بخش‌ها درون گیربکس قرار گرفته است و نقشی بسیار مهم را نیز بر عهده دارد. گفتنی است که این قطعه معمولا به ندرت دچار مشکل می‌شود؛ بنابراین باید به طور کامل آن را بررسی کرده و از وجود عیب در آن مطلع شوید. کم شدن قدرت خودرو، خاموش شدن پشت چراغ قرمز و... از علائم خرابی در این بخش است که با توجه به مشکل باید تعمیر متناسب با آن انجام شود.

خلاص شدن دنده

در برخی مواقع خودرویی را مشاهده می‌کنید که دنده آن به صورت خودکار به حالت خلاص در می‌آید. در این حالت همراستا بودن گیربکس و پیشرانه اهمیت زیادی دارد. با باز کردن گیربکس و بررسی دقیق آن از همراستا بودنش با پیشرانه اطمینان حاصل کنید. البته ممکن است سایش دنده‌ها نیز باعث خلاص شدن خود به خودی دنده شود.

 

دوره آموزش تعویض روغن گیربکس اتوماتیک

یکی از بخش‌های بسیار مهم در آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران ، روغن گیربکس است. روغن در گیربکس وظیفه خنک کاری و روانسازی را بر عهده دارد و کمبود آن و همچنین پایین آمدن کیفیت آن ممکن است گیربکس را با مشکلاتی روبرو کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه