رپورتاژ آگهی/

استخراج بیت کوین | آموزش و قوانین استخراج در ایران

استخراج بیت کوین | آموزش و قوانین استخراج در ایران
کدخبر : 54386

بیت کوین یک پول دیجیتال بر بستر اینترنت است. اما برخلاف ارزهای فیات (ریال،دلار،لیر)که به آنها عادت کرده اید، هیچ بانک مرکزی آن را کنترل نمی کند. در عوض، سیستم مالی در بیت کوین توسط هزاران کامپیوتر توزیع شده در سراسر جهان اداره می شود. هر کسی می تواند با دانلود نرم افزار منبع باز بیت کوین در شبکه آن شرکت کند. بیت‌کوین اولین ارز دیجیتال بود که در سال ۲۰۰۸ معرفی و در سال ۲۰۰۹ راه اندازی شد. بیت کوین این امکان را برای کاربران فراهم می کند تا پول را بصورت دیجیتال ارسال و دریافت کنند. چیزی که آن را بسیار جذاب می کند این است که نمی توان بیت‌کوین را سانسور کرد، وجوه را نمی توان بیش از یک بار خرج کرد و تراکنش ها را می توان در هر زمان و از هر مکانی انجام داد.

بیت کوین چیست؟

 

بیت کوین یک پول دیجیتال بر بستر اینترنت است. اما برخلاف ارزهای فیات (ریال،دلار،لیر)که به آنها عادت کرده اید، هیچ بانک مرکزی آن را کنترل نمی کند. در عوض، سیستم مالی در بیت کوین توسط هزاران کامپیوتر توزیع شده در سراسر جهان اداره می شود. هر کسی می تواند با دانلود نرم افزار منبع باز بیت کوین در شبکه آن شرکت کند. بیت‌کوین اولین ارز دیجیتال بود که در سال ۲۰۰۸ معرفی و در سال ۲۰۰۹ راه اندازی شد. بیت کوین این امکان را برای کاربران فراهم می کند تا پول را بصورت دیجیتال ارسال و دریافت کنند. چیزی که آن را بسیار جذاب می کند این است که نمی توان بیت‌کوین را سانسور کرد، وجوه را نمی توان بیش از یک بار خرج کرد و تراکنش ها را می توان در هر زمان و از هر مکانی انجام داد.

استخراج بیت کوین  (2)

استخراج بیت کوین

استخراج بیت کوین فرآیند ایجاد بلوک های معتبر است که سوابق تراکنش ها را به دفتر کل عمومی بیت کوین اضافه می کند که به آن بلاکچین می گویند. این یکی از اجزای حیاتی شبکه بیت کوین است زیرا به اصطلاح «مشکل دوبار خرج کردن» را حل می کند.

مشکل دوبار خرج کردن به موضوع نیاز به اجماع در مورد سابقه معاملات اشاره دارد. مالکیت بیت کوین را می توان از طریق رمزنگاری کلید عمومی به صورت ریاضی اثبات کرد. با این حال، رمزنگاری به تنهایی نمی تواند تضمین کند که یک سکه خاص قبلاً برای شخص دیگری ارسال نشده است. برای تشکیل یک تاریخچه مشترک از تراکنش ها، فرد باید یک سفارش توافقی داشته باشد که به عنوان مثال، بر اساس زمان ایجاد هر تراکنش باشد. اما هر ورودی خارجی می تواند توسط هر کسی که آن را ارائه می دهد دستکاری شود و شرکت کنندگان را ملزم می کند که به شخص ثالث اعتماد کنند.

در این مقاله، آموزش استخراج بیت کوین ونحوه کار استخراج بیت کوین و مشکلات مختلف استخراج بیت کوین که ماینرها با آن مواجه هستند، بررسی خواهیم کرد.

استخراج بیت کوین  (3)

استخراج بیتکوین چگونه کار می کند؟

ماینینگ (به طور کلی استخراج ارزهای دیجیتال) از انگیزه های اقتصادی برای ارائه روشی امن و یک سیستم بدون نیاز به اعتماد برای سفارش داده ها استفاده می کند. اشخاص ثالثی که تراکنش ها را سفارش می دهند غیرمتمرکز هستند و برای رفتار صحیح پاداش مالی دریافت می کنند. برعکس، هر گونه رفتار نادرست منجر به از دست رفتن منابع اقتصادی می شود، حداقل تا زمانی که اکثریت تصمیم گیرنده صادق باشند.پس از استخراج بیت کوین می توانید مقدار استخراج شده را به تتر، ریپل، اتریوم و .... تبدیل نمائید.

در مورد استخراج بیت کوین، این نتیجه با ایجاد زنجیره ای از بلوک ها به دست می آید که می توان از نظر ریاضی ثابت کرد که به ترتیب صحیح و با تعهد خاصی از منابع روی هم چیده شده اند. این فرآیند به ویژگی‌های ریاضی هش رمزنگاری بستگی دارد. هش راهی برای رمزگذاری داده‌ها به روشی استاندارد است.

هش ها یک ابزار رمزگذاری یک طرفه هستند، به این معنی که رمزگشایی آنها در داده های ورودی آنها تقریبا غیرممکن است، مگر اینکه هر ترکیب ممکن آزمایش شود تا زمانی که نتیجه با هش داده شده مطابقت داشته باشد. بنابراین، بیت کوین چگونه استخراج می شود؟

این کاری است که استخراج‌کنندگان بیت‌کوین انجام می‌دهند: آن‌ها در هر هر ثانیه تریلیون‌ها تراکنش را روی تابع هش امتحان می کنند تا زمانی که موردی را پیدا کنند که شرایطی به نام «نانس» را برآورده کند. نانس اعدادی هستند تصادفی که اگر در ورودی تابع هش قرار بگیرند یک معادله خاص که مربوط به یک تراکنش هست را حل می کنند. یک موضوعی که در بلاکچین بیت کوین مورد توجه قرار بگیرد سختی شبکه است. سختی شبکه پارامتری هست که معمولا خود را با نرخ هش (قدرت ماینرها) تنظیم می‌کند و میزان سخت بودن استخراج بیت کوین ها را در شبکه مشخص می کند. سختی شبکه بیت کوین بعد از استخراج هر ۲۰۱۶ بلاک یا تقریبا هر دو هفته با توجه به قدرت استخراج ماینرها تنظیم می‌شود.

هش تولید شده توسط ماینرها به عنوان یک شناسه برای هر بلوک خاص استفاده می شود و از داده های موجود در هدر بلوک تشکیل شده است. مهم‌ترین اجزای هش عبارتند از ریشه مرکل و هش منحصر به فرد بلوک قبلی. ریشه مرکل، هش واحد و نهایی کل درخت مرکل است که خلاصه‌ای از تمام داده‌های بلاک را در خود دارد. ریشه مرکل به‌عنوان چکیده‌ای از هر بلاک در هِدِر (Header) یا سربرگ آن ذخیره می‌شود و یکپارچگی داده‌ها را حفظ می‌کند. این بدان معنی است که تغییر حتی کوچکترین جزء یک بلوک به طور قابل توجهی هش مورد انتظار آن را تغییر می دهد و همچنین هش هر بلوک بعدی را نیز تغییر می دهد. گره ها فوراً این نسخه نادرست بلاکچین را رد می کنند و از شبکه در برابر دستکاری محافظت می کنند.

از طریق شرایط سختی، شبکه تضمین می‌کند که استخراج‌کنندگان بیت‌کوین کار واقعی را انجام می‌دهند یعنی برای استخراج زمان و برق مصرف می کنند. به همین دلیل است که پروتکل اجماع بیت کوین “اثبات کار” نامیده می شود تا آن را از سایر انواع مکانیسم های ایجاد بلاک متمایز کند.

اما، چقدر طول می کشد تا یک بلوک بیت کوین تولید شود. ایجاد یک بلوک بیت کوین معمولاً حدود ۱۰ دقیقه طول می کشد، اگرچه این فقط برای پردازنده های قوی صادق است. سخت افزار استخراج بیت کوین که استفاده می کنید تعیین می کند که چقدر سریع می توانید ماین کنید.

استخراج بیت کوین  (4)

چرا بیت کوین استخراج کنیم؟

از بسیاری جهات، استخراج بیت کوین با استخراج طلا قابل مقایسه است. استخراج ارزهای دیجیتال (در مورد بیتکوین) یک عملیات کامپیوتری است که بیتکوین جدید ایجاد می کند و معاملات و مالکیت ارز دیجیتال را ردیابی می کند. استخراج بیتکوین و طلا هر دو انرژی بر هستند و می توانند پاداش های مالی قابل توجهی به استخراج کننده ها بدهد.

بنابراین، می‌توانید بیتکوین را استخراج کنید تا سود کسب کنید. برخی از ماینرهای بیتکوین استخرهای استخراج بیتکوین را با ترکیب تلاش های خود با سایر ماینرها ایجاد می کنند. گروه‌هایی از ماینرهایی که با هم کار می‌کنند شانس بیشتری برای کسب پاداش و تقسیم سود دارند. علاوه بر این، اعضای یک استخر ماینینگ برای اینکه بخشی از استخر باشند، هزینه ای می پردازند.

اگر تمرکز شما روی پول نیست، اگر از بازی با کامپیوتر و یادگیری در مورد این فناوری جدید لذت می برید، ممکن است بخواهید بیت کوین استخراج کنید. به عنوان مثال، هنگام انجام پیکربندی استخراج بیت کوین، می توانید نحوه عملکرد رایانه و شبکه های مبتنی بر بلاکچین را بیاموزید.

آیا استخراج بیتکوین ارزشش را دارد؟

برای یافتن پاسخ سوال فوق، لطفاً یک تحلیل از هزینه و درآمد ماینینگ (با استفاده از ماشین حساب های ماینینگ موجود در برخی سایت ها) انجام دهید تا ببینید آیا استخراج بیت کوین ارزش تلاش شما را دارد یا خیر. تجزیه و تحلیل هزینه و درآمد یک روش سیستماتیک است که سازمانها برای تعیین اینکه کدام اقدامات باید انجام شود و از چه اقداماتی باید اجتناب شود استفاده می کنند.

ابتدا مشخص کنید که آیا مایلید سرمایه اولیه مورد نیاز را در سخت افزار سرمایه گذاری کنید و قبل از تخصیص منابع خود، ارزش آینده بیت کوین و سطح دشواری آن را تعیین کنید. همچنین بسیار مهم است که میزان دشواری مربوط به ارز دیجیتالی را که می‌خواهید استخراج کنید بررسی کنید تا ببینید آیا عملیات استخراج حتی سودآور خواهد بود یا خیر.

وقتی هم قیمت بیت کوین و هم سختی استخراج کاهش می یابد، معمولاً به این معنی است که ماینرهای کمتری بیت کوین استخراج می کنند و به دست آوردن بیت کوین آسان تر است. با این وجود، انتظار می رود که ماینرهای بیشتری برای بیتکوین کمتری رقابت کنند، زیرا قیمت بیتکوین و دشواری استخراج بیتکوین بالا می رود.

استخراج بیت کوین  (5)

آیا استخراج بیت کوین قانونی است؟

اگر می‌پرسید آیا استخراج بیت‌کوین قانونی است یا خیر، با توجه به پذیرش توسط حوزه‌های قضایی مختلف، پاسخ مثبت است. به عنوان مثال، انیگما (مستقر در ایسلند) یکی از گسترده ترین عملیات استخراج بیت کوین در جهان را افتتاح کرد. از سوی دیگر، ماینرهای کریپتو توسط شبکه اجرای جرایم مالی (FinCEN) در ایالات متحده به عنوان انتقال دهنده پول در نظر گرفته می شوند، به این معنی که ممکن است مشمول قوانین حاکم بر این سازمان باشند.

علاوه بر این، در السالوادور، طبق اعلام نایب بوکل، رئیس جمهور السالوادور در نوامبر ۲۰۲۱، یک “شهر بیت کوین” جدید به شکل یک سکه ساخته خواهد شد. استخراج بیت کوین با انرژی زمین گرمایی در سراسر شهر ایجاد خواهد شد. السالوادور با کمک ارائه‌دهنده زیرساخت رمزارز بلاک استریم ، یک میلیارد دلار جمع‌آوری می‌کند تا احداث این شهر را آغاز کند.

با این حال، در الجزایر، نپال، روسیه، بولیوی، مصر، مراکش، اکوادور و پاکستان استخراج بیتکوین ممنوع است. همیشه باید قوانین محلی زندگی خود را بررسی کنید تا دریابید که آیا استخراج بیت کوین در حوزه قضایی شما قانونی است یا خیر.

پرداخت ماینرها ی بیت کوین چگونه است؟

استخراج بیت کوین  (6)

این شبکه کار انجام شده توسط ماینرهای بیت کوین را در قالب ارائه پاداش برای تولید بلوک های جدید تشخیص می دهد. دو نوع پاداش برای استخراج بیت کوین وجود دارد: بیت کوین جدیدی که با هر بلوک ایجاد می شود و هزینه هایی که کاربران برای انجام تراکنش در شبکه پرداخت می کنند. اما، یک ماینر چقدر درآمد دارد؟

پاداش ایجاد هر بلوک بیت کوین، ۶.۲۵ بیت کوین است. این مقدار برنامه ریزی شده است که در فواصل زمانی ثابت تقریباً چهار ساله به نصف کاهش یابد تا در نهایت بیت کوین دیگری استخراج نشود و تنها کارمزد تراکنش ها امنیت شبکه را تضمین کند. تا سال ۲۰۴۰، پاداش هر بلوک به کمتر از ۰.۲ بیت کوین کاهش خواهد یافت و تنها ۸۰۰۰۰ بیت کوین از ۲۱ میلیون بیت کوین باقی خواهد ماند. پس از سال ۲۱۴۰ ماینینگ عملاً پایان می یابد و تمام ۲۱ میلیون بیت کوین به طور کامل استخراج خواهد شد.

 

حتی اگر پاداش بلاک در طول زمان کاهش یابد، نصف شدن‌های گذشته به میزان زیادی با افزایش قیمت بیت‌کوین جبران شده است. در حالی که این تضمینی برای افزایش قیمت قطعی نیست، استخراج کنندگان بیت کوین از اطمینان نسبی در مورد چشم انداز خود برخوردار هستند. جامعه از ترتیبات ماینینگ فعلی بسیار حمایت می کند و هیچ برنامه ای برای حذف تدریجی آن مانند اتریوم، یکی دیگر از سکه های بزرگ قابل استخراج، ندارد. در صورت وجود شرایط مناسب، ماینرهای بیت کوین می توانند مطمئن باشند که این سرمایه گذاری سودده باشد. اگرچه ماینینگ یک تجارت رقابتی است، اما شروع آن هنوز نسبتا آسان است. در سال های اولیه بیت کوین، علاقه مندان به سادگی می توانستند برخی از نرم افزارها را در رایانه خود راه اندازی کنند و بلافاصله شروع به کار کنند. از آن روزها خیلی گذشته است، اما راه اندازی یک ماینر اختصاصی بیت کوین آنقدرها هم که در ابتدا به نظر می رسد سخت نیست. جهت نقد کردن مقادیر استخراج شده می توانید از طریق صرافی ارزهای دیجیتال ارزینجا مقدار بیت کوین موجود در کیف پول ارزی را به ریال یا ارزهای دیگر تبدیل نمائید

استخراج بیت کوین  (7)

چگونه سخت افزار مناسب را انتخاب کنیم؟

اگر کنجکاو هستید که چگونه می توانید اسخراج بیت کوین را شروع کنید، اولین چیزی که باید به آن توجه کنید این است که برای استخراج بیت کوین، تنها گزینه شما خرید یک دستگاه استخراج بیت کوین است، به عنوان مثال، یک دستگاه مدار مجتمع خاص، که معمولا به عنوان ASIC شناخته می شود.

این دستگاه ها فقط می توانند بیت کوین استخراج کنند، اما در انجام این کار بسیار کارآمد هستند. آنها به قدری کارآمد هستند که معرفی آنها در حدود سال ۲۰۱۳ باعث شد همه انواع دیگر دستگاه های ماینینگ تقریباً یک شبه منسوخ شوند. اگر به دنبال استخراج با CPU های رایج، کارت های گرافیک (GPU) یا FPGA های پیشرفته تر هستید، باید به دنبال ارزهای دیجیتال دیگر باشید. اگرچه این دستگاه‌ها می‌توانند بیت‌کوین استخراج کنند، اما این کار را با سرعت پایینی انجام می‌دهند که فقط اتلاف وقت و برق است.

برای اطلاع شما، بهترین کارت گرافیک موجود درست قبل از ظهور ASIC ها، AMD 7970، ۸۰۰ میلیون هش در ثانیه تولید می کرد. در حال حاضر، یک ASIC متوسط ​​۱۰۰ تریلیون هش در ثانیه تولید می کند، یعنی یک تفاوت ۱۲۵۰۰۰ برابری.

تعداد هش های تولید شده در یک ثانیه معمولاً به عنوان “نرخ هش” نامیده می شود و این یک اندازه گیری عملکرد مهم برای دستگاه های ماینینگ است.

هنگام خرید دستگاه استخراج بیت کوین باید دو عامل دیگر را در نظر گرفت. یکی مصرف برق است که بر حسب وات اندازه گیری می شود. بین دو دستگاهی که تعداد هش یکسانی تولید می کنند، دستگاهی که کمترین برق را مصرف می کند سود بیشتری خواهد داشت. سومین معیار، هزینه واحد برای هر دستگاه است. اگر ۱۰ سال طول بکشد تا از طریق ماینینگ بازپرداخت شود، داشتن کم مصرف ترین ASIC در جهان بی معنی است.

بیت کوین دارای اکوسیستم نسبتاً پر جنب و جوشی از سازندگان ASIC است که اغلب در این سه پارامتر متفاوت است. برخی ممکن است ASIC های کارآمدتر اما گران‌تری تولید کنند، در حالی که برخی دیگر سخت‌افزاری با عملکرد پایین‌تر با قیمت ارزان‌تری تولید می‌کنند. قبل از تجزیه و تحلیل اینکه کدام دستگاه برای نیازهای شما مناسب تر است، مهم است که سایر عوامل موثر بر سود استخراج بیت کوین را درک کنید.

اقتصاد استخراج بیتکوین

مانند کسب و کار املاک و مستغلات، استخراج بیت کوین کاملا بستگی به مکان انجام این کار دارد. مکان های مختلف در جهان میانگین قیمت برق متفاوتی خواهند داشت. برق خانگی در بسیاری از کشورهای توسعه یافته اغلب برای استخراج بسیار گران است و از نظر مالی مقرون به صرفه نیست. با توجه به اینکه قیمت برق اغلب بین ۰.۱۵ تا ۰.۲۵ دلار در هر کیلووات ساعت است، استخراج بیت کوین در مناطق مسکونی آنقدر زیاد است که نمی تواند به طور مداوم سودآور بماند.

ماینرهای حرفه ای بیت کوین اغلب عملیات خود را در مناطقی انجام می دهند که برق بسیار ارزان است. برخی از این مناطق عبارتند از منطقه سیچوان در چین، ایسلند، منطقه ایرکوتسک در روسیه و همچنین برخی مناطق در ایالات متحده و کانادا. این مناطق معمولاً دارای نوعی تولید برق محلی ارزان قیمت مانند سدهای برق آبی هستند.

قیمت‌هایی که این ماینرهای بیت‌کوین از آن بهره می‌برند اغلب کمتر از ۰.۰۶ دلار در هر کیلووات ساعت خواهد بود، که معمولاً به اندازه‌ای پایین است که حتی در زمان رکود بازار سود کسب کند. به طور کلی، قیمت های زیر ۰.۱۰ دلار برای حفظ یک عملیات انعطاف پذیر توصیه می شود. یافتن مکان مناسب برای ماینینگ تا حد زیادی به شرایط فرد بستگی دارد. افرادی که در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند ممکن است نیازی به تغییر محل استخراج خود نداشته باشند، در حالی که افرادی که در کشورهای توسعه یافته هستند احتمالاً موانع بیشتری برای ورود دارند.

آیا استخراج بیت کوین سودآور است؟

استخراج بیت کوین  (8)

جدای از انتخاب سخت افزار، سود و درآمد یک ماینر به شدت به شرایط بازار و حضور سایر ماینرها بستگی دارد. در طول بازارهای صعودی، قیمت بیت کوین ممکن است به طور سرسام آوری بالاتر رود، که باعث می شود بیت کوین استخراج شده توسط آنها بر اساس دلار ارزش بیشتری داشته باشد.

با این حال، جریان‌های مثبت از بازارهای صعودی توسط سایر استخراج‌کنندگان بیت‌کوین که شاهد افزایش سود و خرید دستگاه‌های بیشتر برای استفاده از جریان درآمد هستند، متعادل می‌شوند. نتیجه این است که هر ماینر اکنون بیت کوین کمتری نسبت به قبل تولید می کند. در نهایت، درآمد ایجاد شده به سمت نقطه تعادلی می رود که در آن ماینرهای کارآمد کمتر شروع به کسب درآمد کمتری نسبت به هزینه های خود در برق می کنند، در نتیجه دستگاه ها را خاموش می کنند و به دیگران اجازه می دهند بیت کوین بیشتری کسب کنند.

در بازار نزولی، اصل مخالف صادق است: تا زمانی که ماینرها شروع به خاموش کردن انبوه دستگاه های خود کنند، درآمد کاهش می یابد. برای جلوگیری از رقابت، ماینرهای موجود بیت کوین باید ترکیبی برنده از موقعیت مکانی و سخت افزاری پیدا کنند که به آنها اجازه دهد برتری خود را حفظ کنند. آنها همچنین باید دائماً سرمایه خود را حفظ کرده و مجدداً سرمایه گذاری کنند، زیرا سخت افزار کارآمدتر می تواند سود ماینرهای قدیمی را به طور کامل کاهش دهد.

مقایسه سودآوری سخت افزار ماینینگ

چندین ماشین حساب آنلاین در وب سایت هایی مانند AsicMinerValue ،CryptoCompare و Nicehash وجود دارد، که در آن ها می توان به سرعت سودآوری یک دستگاه ماینینگ برای استخراج بیت کوین را بررسی کرد. همچنین تخمین سود به صورت دستی با فرمول زیر امکان پذیر است:

این فرمولی است که بسیاری از این ماشین‌حساب‌ها از آن استفاده می‌کنند و به سادگی سهم شما را از نرخ هش کلی تقسیم بر کل انتشار شبکه به دلار نشان می‌دهد. مقادیر ورودی مورد نیاز یا پارامترهای ثابت هستند (زمان بلاک برای بیت کوین ۱۰ دقیقه است، بنابراین شش بلوک در یک ساعت و ۱۴۴ بلاک در روز استخراج می شود)، یا می توان آنها را در وب سایت های داده مانند Blockchain.com  یا Coinmetrics پیدا کرد.

برای یافتن سود، باید هزینه برق را نیز کم کرد. به لطف معادل بین کیلووات و کیلووات ساعت، می توانید به سادگی با ضرب مصرف برق دستگاه در ۲۴ ساعت در روز و قیمت برق در هر کیلووات ساعت مقدار برق مصرفی روزانه را محاسبه کنید. در زیر جدولی وجود دارد که ASIC های اصلی در حال حاضر در بازار و دوره بازپرداخت آنها را نشان می دهد. یعنی چقدر طول می کشد تا سرمایه گذاری با درآمدهای فعلی سربه‌سر شود. شایان ذکر است که سود استخراج بیت کوین در طول زمان به شدت تغییر می کند و تعمیم یک روز در آینده می تواند منجر به نتایج نادرست شود. با این وجود، این یک معیار مفید برای درک اثربخشی نسبی هر دستگاه است.

همانطور که در جدول مشاهده می شود، هیچ یک از ASIC ها با قیمت ۰.۲۰ دلار در هر کیلووات ساعت سود نمی کنند. عملکرد نسبی اکثراً برای هر یک از نسل جدید ASIC یکسان است، در حالی که اگر برق ارزان باشد، مدل‌های قدیمی‌تر می‌توانند پیشنهاد جذابی باشند.

 

به عنوان مثال، Canaan AvalonMiner 1066 بازده انرژی پایینی دارد اما قیمت بسیار پایینی نیز دارد، که علیرغم اینکه یک مدل نسبتاً قدیمی است، آن را نسبتاً در قیمت پایین برق رقابتی می کند. دستگاه ماینینگ بیتمین S17 Pro، یک ASIC نسل قبلی، به دلیل هزینه پایین‌تر همچنان جایگاه خود را حفظ کرده است، اما با افزایش نرخ قیمت برق مرجع، به سرعت غیرجذاب می‌شود. به نظر می رسد دستگاه های MicroBT متعادل ترین عملکرد را برای ماینینگ دارند. یکی از آخرین مسائلی که باید در نظر گرفت این است که این جدول در یک بازار صعودی گردآوری شده است. سود ممکن است بالاتر از حد متوسط ​​باشد، اگرچه نصف شدن سال ۲۰۲۰ هنوز تازه است و ممکن است با انتشار کمتر بیت کوین، شرایط را متعادل کند.

خرید و راه اندازی سخت افزار

چندین فروشگاه ASIC را به مشتریان خرده‌فروش می‌فروشند، در حالی که برخی از تولیدکنندگان دستگاه استخراج بیت کوین اجازه خرید مستقیم را نیز می‌دهند. اگرچه تهیه آنها نسبت به کارت های گرافیک رایج دشوارتر است، اما هنوز هم برای هر کسی امکان خرید ASIC با قیمت قابل قبولی وجود دارد. شایان ذکر است که خرید تجهیزات ماینینگ از مغازه ها یا تولیدکنندگان کشورهای خارجی ممکن است عوارض سنگین واردات را به همراه داشته باشد.

بسته به سازنده یا فروشگاه،ASIC ها ممکن است بدون منبع تغذیه ارائه شوند، که سپس باید جداگانه خریداری شوند. برخی از سازندگان ASIC واحدهای خود را می فروشند، اما می توان از PSU های ساخته شده برای سرورها یا رایانه های بازی نیز استفاده کرد، اگرچه احتمالاً به تغییرات خاصی نیاز دارند.

ASICها باید از طریق کابل اترنت به اینترنت وصل شوند و فقط می‌توان آن‌ها را از طریق یک مرورگر وب با اتصال به آدرس IP محلی، مشابه روتر خانگی، پیکربندی کرد.

قبل از ادامه، لازم است یک حساب کاربری با یک استخر استخراج انتخابی راه‌اندازی کنید، که سپس اطلاعات دقیقی در مورد نحوه اتصال به سرورهای آن ارائه می‌کند. از پنل وب دستگاه  ASIC خود، باید اندپوینت و اطلاعات حساب استخر را وارد کنید. سپس ماینر شروع به کار و تولید بیت کوین می کند.

اکیدا توصیه می شود استخراج ارزهای دیجیتال را بوسیله وصل شدن به یک استخر انجام دهید، زیرا می توانید با ادغام سخت افزار خود با دیگران، بازده ثابتی داشته باشید. در حالی که ممکن است دستگاه شما همیشه هش درست برای ایجاد یک بلوک را پیدا نکند، سهم استخراج شما همچنان سود خواهد داشت.

خطرات استخراج بیت کوین

 

استخراج بیت کوین  (9)

علاوه بر ریسک مالی ناشی از عدم سود، ریسک‌های فنی نیز در مدیریت دستگاه‌های پرقدرت مانند ASIC وجود دارد. تهویه مناسب برای جلوگیری از سوختن اجزای تجهیزات ماینرها به دلیل گرمای بیش از حد مورد نیاز است. کل برق مصرفی ماینر به عنوان گرما در محیط آن پراکنده می شود و یک ASIC احتمالاً قدرتمندترین دستگاه در خانه یا محل کار شما خواهد بود.

همچنین به این معنی است که هنگام استخراج بیت کوین باید محدودیت های شبکه برق خود را به دقت در نظر بگیرید. شبکه برق خانه شما تا حداکثر سطح توان رتبه بندی شده است و هر پریز نیز حداکثر کشش جریان خاص خود را دارد. استفاده از برق فراتر از این محدودیت ها به راحتی می تواند منجر به قطعی مکرر یا آتش سوزی سیم کشی شما شود. برای تعیین اینکه آیا راه اندازی استخراج بیت کوین شما ایمن است یا خیر، با یک متخصص مشورت کنید.

نگهداری منظم در برابر گرد و غبار و سایر عوامل محیطی برای سالم نگه داشتن دستگاه های استخراج بیت کوین نیز مورد نیاز است. در حالی که خرابی ها نسبتاً نادر هستند، ASIC ها می توانند زودتر از زمان مورد انتظار بدون تعمیر و نگهداری مناسب از کار خارج شوند. بزرگترین تهدید برای سودآوری دستگاه های ماینینگ این است که ممکن است منسوخ شوند. ماینرهای کارآمدتر در نهایت دستگاه های قدیمی تر را از رده خارج خواهند کرد.

نسل‌های تاریخی ماینرها مانند بیتمین S9 که در حدود سال ۲۰۱۶ عرضه شدند، تقریباً چهار سال دوام آوردند تا اینکه به جایی رسیدند که دیگر سود دهی مناسبی نداشتند. با این حال، سرعت پیشرفت در فناوری محاسبات تا حد زیادی غیر قابل پیش بینی است. استخراج بیت کوین از هیچ سرمایه گذاری دیگری مستثنی نیست. خطرات و سودهای مربوط به سرمایه گذاری همیشه وجود دارند. امیدواریم این راهنما نقطه شروع مناسبی برای ارزیابی بیشتر هر دو مورد باشد.

خرید و فروش بیت کوین در صرافی ارزینجا

استخراج بیت کوین  (10)

صرافی ارزینجا  (arzinja.info)در سال ۱۳۹۶ با هدف ارائه خدمات منحصر بفرد و سریع در حوزه کریپتو شروع به کار کرد. سعی ارزینجا همیشه بر این بوده است که بهترین ها را ارائه کند و به نحوی راه را برای عموم هموطنان، برای استفاده حداکثری از این بازار بزرگ و پر سود، هموار کند. از طرفی بازار ارز دیجیتال بسیار متنوع و وسیع می‌باشد. از انواع رمزارهای مختلف گرفته تا سبک‌های معاملاتی، که هرکدام نیازمند خدمات مختلفی هستند. به دنبال برآورده کردن این نیازها، ارزینجا در طی سال‌ها فعالیتش، ویژگی‌های منحصر بفردی را به پلتفرم معاملاتی خود اضافه کرده است.

·         سهولت در استفاده

·         نقدینگی و لیست ارزها

·         امنیت

·         قابلیت سواپ یا تبدیل رمزارزها

·         قابلیت واریز بیش از 50 میلیون تومان

·         پشتیبانی سریع

·         اپلیکیشن موبایل

  • عدم محدودیت در واریز و برداشت رمزارز
  • قابلیت تبدیل سریع و آسان رمزارزها به یکدیگر
  • قیمت گذاری پیشرفته و هماهنگ با بازار جهانی
  • پشتیبانی از تمامی کارت‌های بانکی عضو شتاب
  • سرعت در انجام معاملات
  • امکان ثبت و مدیریت حساب‌های بانکی در پنل کاربری
  • انتقال داخلی رمزارزها به‌صورت کاملا رایگان
  • پشتیبانی از تمام شبکه‌های بلاکچین

همان طور که در معرفی صرافی ارزینجا به آن اشاره کردیم، این صرافی یکی از با سابقه‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال است که سال‌ها طیف وسیعی از کاربران از آن برای انجام معاملات خود استفاده می‌کنند و همواره با افزودن امکانات جدیدی به پلتفرم خود سعی در برطرف کردن تمام نیازهای کاربران داشته است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید ارزهای دیجیتال و خرید بیت کوین به سایت ارزینجا مراجعه فرمایید.


این مطلب، یک خبر آگهی بوده و شمانیوز در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

  • دانیال ده حقی
    0

    سلام ممنونم از سایت خوبتون، امروز خرید کردم بیت کوین یک مقدار از ارزینجا عالیه، سرعت خوبی داشت و پشتیبانی ام لحظه ای پاسخگو بود

  • MiladRastgoftar
    0

    پشتیبانیشون خیلی با صبر و حوصله جهت انتقال ارزم از تراست ولت به ارزینجا برای فروش راهنماییم کردن و مبلغ هم تقریبا 10 دقیقه بعد از برداشت به کارتم واریز شد خیلی راهنماییشون واسم با ارزش و مفید ممنونم از سایت خوبتون امیدوارم که همیشه همینقدر خوب باش

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه