رپورتاژ آگهی/

قیمت فلز کروم ذوب فلزات محسنی ارزان شد!

قیمت فلز کروم ذوب فلزات محسنی ارزان شد!
کدخبر : 54431

برای خرید فلز کروم ارزان قیمت، روش های مختلفی وجود دارد، اما اگر اعتبار و کیفیت مهمترین اولویت های شما باشند، پیشنهاد ما خرید فلز کروم از مجموعه ذوب فلزات محسنی می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره فلز کروم، تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

 

کروم یک فلز خاکستری رنگ و براق است و مقاومت بالایی را در برابر کدورت دارد. این فلز بسیار ارزشمند می باشد اما علت اصلی ارزشمندی آن، قیمت فلز کروم نیست و این ارزشمندی بیشتر به دلیل کاربردهای گسترده این فلز می باشد. برای خرید فلز کروم ارزان قیمت، روش های مختلفی وجود دارد، اما اگر اعتبار و کیفیت مهمترین اولویت های شما باشند، پیشنهاد ما خرید فلز کروم از مجموعه ذوب فلزات محسنی می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره فلز کروم، تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

فلز کروم و ویژگی های آن

کروم یک فلز ارزشمند است که اولین بار در سال 1761 کشف شده است. این فلز معمولا به رنگ خاکستری می باشد و یکی از مهمترین ویژگی های ظاهری آن رنگ براق و جلای آن می باشد. البته ترکیبات رنگی دیگری نیز برای این فلز وجود دارد که از رنگدانه های آن، به عنوان ترکیبات اولیه صنعت رنگ های مصنوعی کاربرد دارند. این رنگدانه ها شامل زرد، قرمز و خاکستری هستند.

قیمت شمش آلومینیوم ریخته گری چقدر است؟ کلیک کنید.

دیگر ویژگی مهم این فلز، شکننده و آسیب پذیر بودن کروم می باشد؛ به همین دلیل در صورتی که بخواهید با چکش به این فلز شکل دهید، این فلز خواهد شکست. سطح فلز کروم در مجاورت اکسیژن هوا، دچار فرسایش نمی شود و به همین دلیل از فلز کروم در ساخت آلیاژهای مختلف مثل فولاد و استیل استفاده میکنند. نکته جالب دیگری که در مورد این فلز وجود دارد، ترکیبات فلز کروم در بدن انسان ها و تاثیر آن در سلامتی می باشد.

image002

کاربردهای فلز کروم در صنعت

همانطور که اشاره داشتیم، مهمترین عامل ارزشمندی فلز کروم کاربردهای گسترده آن در صنایع می باشد. البته این موضوع در قیمت فلز کروم نیز تاثیر گذار است و میتواند میزان تقاضا برای این فلز را افزایش دهد. از مهمترین کاربردهای فلز کروم در صنعت میتوانیم به آبکاری سایر فلزات و افزایش مقاومت آن ها در برابر خوردگی و فرسایش، اشاره کنیم؛ این کاربرد به واسطه مقاومت کروم در مجاورت هوا فراهم شده و یکی از مهمترین مزیت های این فلز می باشد.

قیمت هر کیلو تنگستن چقدر است؟ | کلیک کنید!

همچنین می توان فلز کروم را به عنوان یک لایه پوششی یا محافظتی برای آهن و فولادهای آهنی در نظر گرفت. به کمک فلز کروم، میزان نفوذ اکسیژن به لایه های زیرین آهن کاهش می یابد و به این ترتیب مقاومت آهن در برابر اکسایش بیشتر میشود. ترکیبات دی کرومات پتاسیم نیز به عنوان یکی از مهمترین کاربردهای فلز کروم می باشد. این ترکیبات در آزمایشگاه ها به منظور استریل کردن ظروف شیشه ای و از بین بردن میکروارگانیسم ها کاربرد دارد.

قیمت شمش روی امروز چند است؟ | کلیک کنید!

ساخت شیشه یکی دیگر از صنایعی است که از فلز کروم استفاده میشود. در این صنعت به منظور رنگ کردن شیشه ها، میتوان از ترکیبات نمکی فلز کروم استفاده کرد. از دیگر کاربردهایی که فلز کروم در صنایع مختلف دارد، عملکرد کاتالیزی یا شتاب دهنده در واکنش های شیمیایی است. با افزودن فلز کروم به برخی از واکنش های شیمیایی میتوان سریعتر به نتیجه رسید.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت فلز کروم

کروم یک فلز ارزشمند است، اما آیا میدانید که چه عواملی بر قیمت فلز کروم تاثیر گذارند؟ بدون شک اولین عاملی که میتواند قیمت فلز کروم را مشخص کند، قیمت جهانی این فلز می باشد. با توجه به اینکه بزرگترین معادن کروم جهان در کشورهای آفریقای جنوبی، فنلاند، زیمباوه، فیلیپین و قزاقستان قرار گرفته اند، عامل تاثیر گذار بعدی بر قیمت فلز کروم، نرخ ارز در کشورمان می باشد. نوسانات قیمت دلار میتواند قیمت کروم مورد نیاز صنایع را نیز تغییر دهد.

همه چیز درباره ی بوته چدنی | کلیک کنید.

با توجه به ماهیت فلز کروم، میتوان به این نتیجه رسید که میزان خلوص عنصر Cr، عامل مهم دیگری در تعیین قیمت فلز کروم می باشد. هر چه میزان ناخالصی های فلز کروم بیشتر باشد، قیمت آن نیز کمتر خواهد بود. البته کیفیت فلز کروم نیز عامل بسیار مهمی در تعیین قیمت آن می باشد و با افزایش کیفیت میتوان انتظار افزایش قیمت را داشت.

image003

خرید فلز کروم از مجموعه ذوب فلزات محسنی

مجموعه ذوب فلزات محسنی، در سال 1341 تاسیس شد و در حال حاضر بیش از 60 سال است که در زمینه ذوب فلزات و ریخته گری فعالیت دارد. این مجموعه با هدف ارائه بهترین مواد اولیه و ابزارهای مورد نیاز برای کارخانجات صنعتی کشور، محصولاتی با استاندارد بالا را تولید و به بازار داخلی عرضه میکند. البته مجموعه محسنی، به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی محصولات خود را با بهترین قیمت ممکن به آن ها ارائه کرده است.

برای اطلاع از قیمت بوته گرافیتی کلیک کنید!

یکی از محصولاتی که میتوانید از مجموعه ذوب فلزات محسنی تهیه کنید، فلز کروم می باشد. برای خرید فلز کروم ارزان، مجموعه محسنی بهترین گزینه برایتان خواهد بود. در صورتی که قصد خرید فلز کروم را دارید و یا میخواهید قیمت فلز کروم را استعلام کنید، راه های ارتباطی زیر به شما کمک خواهند کرد تا با مجموعه محسنی تماس بگیرید.

شماره تماس با دفتر مرکزی مجموعه: ۰۲۱۹۱۳۰۵۸۰۰

ارتباط در واتساپ: ۰۹۱۲۷۰۷۰۴۹۵

جمع بندی

کروم بسیار ارزشمند است اما دلیل اصلی این ارزشمندی قیمت فلز کروم نیست؛ بلکه عامل اصلی این ارزشمندی را میتوانیم کاربردهای گسترده آن در صنایع و ویژگی های منحصر به فرد کروم بدانیم. در این مقاله سعی کردیم فلز کروم و ویژگی های مهم آن را به شما معرفی کرده و کاربردهای مختلف این فلز را بررسی کنیم. مجموعه محسنی بهترین ارائه دهنده این فلز است و پیشنهاد ما برای یک خرید با کیفیت، این مجموعه می باشد.

سوالات متداول

1.      فلز کروم در کدام صنایع کاربرد دارد؟

همانطور که ذکر کردیم، فلز کروم کاربردهای بسیار گسترده ای را دارد که از مهمترین آن ها میتوانیم به آبکاری فلزات و فولاد آهنی، صنعت رنگ های مصنوعی، ساخت شیشه های رنگی و... اشاره داشته باشیم.

2.      آیا قیمت فلز کروم گران است؟

بله کروم یک فلز گران قیمت است، اما اصلی ترین دلیل این قیمت بالا را میتوانیم کاربردهای گسترده این فلز در حوزه های مختلف بدانیم.

3.      چطور فلز کروم را با قیمت ارزان بخریم؟

مجموعه ذوب فلزات محسنی به عنوان یکی از اصلی ترین تامین کنندگان کروم در ایران، امکان خرید کروم ارزان را برایتان فراهم کرده است. برای استعلام قیمت فلز کروم و خرید آن از مجموعه محسنی، تنها کافی است با شماره های زیر تماس بگیرید.

شماره تماس با دفتر مرکزی مجموعه: ۰۲۱۹۱۳۰۵۸۰۰

ارتباط در واتساپ: ۰۹۱۲۷۰۷۰۴۹۵

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه