رپورتاژ آگهی/

قشم گردی را از کجا شروع کنیم؟

کدخبر : 54556

جزیره قشم در جنوب کشورمان و در میان آب‌های خلیج نیلگون فارس، سالهاست به یکی از قطب‌های مهم گردشگری کشورمان تبدیل شده است. زیبایی دریا و سواحل در کنار مردم خونگرم و فرهنگ و آداب و رسوم جذاب جنوبی‌ها، سفر به قشم را لذتبخش و به یادماندنی می‌سازد. برای سفر به این شهر نیز مانند سایر نقاط ایران و جهان به یک راهنمای خوب نیاز دارید تا بتوانید در مدت اقامت خود از همه جاذبه‌های شهر لذت ببرید. در ادامه راهنمای سفر قشم را به طور مختصر در اختیار شما قرار می‌دهیم.

جزیره قشم در جنوب کشورمان و در میان آب‌های خلیج نیلگون فارس، سالهاست به یکی از قطب‌های مهم گردشگری کشورمان تبدیل شده است. زیبایی دریا و سواحل در کنار مردم خونگرم و فرهنگ و آداب و رسوم جذاب جنوبی‌ها، سفر به قشم را لذتبخش و به یادماندنی می‌سازد. برای سفر به این شهر نیز مانند سایر نقاط ایران و جهان به یک راهنمای خوب نیاز دارید تا بتوانید در مدت اقامت خود از همه جاذبه‌های شهر لذت ببرید. در ادامه راهنمای سفر قشم را به طور مختصر در اختیار شما قرار می‌دهیم.

image001

راهنمای سفر قشم

جزیره قشم در استان هرمزگان قرار گرفته، بندرعباس در شمال آن، جزیره لارک در شرق و جزیره هنگام در جنوب آن واقع شده است. ساده‌ترین و بهترین روش سفر به قشم، خرید بلیط هواپیما قشم و سفر هوایی به آن است. با این حال مسافران می‌توانند به روش زمینی یا هوایی خود را به بندرعباس رسانده و از آنجا با لنج به قشم بروند.

با توجه به آب و هوای گرم و خشک منطقه، بهترین زمان سفر به قشم پاییز و زمستان است. با این حال بهار و به خصوص عید نوروز، هم از زمان‌های پرطرفدار سفر به قشم است. یکی از فعالیت‌های جذاب در قشم، شکم گردی است. در سفر به قشم نباید از چشیدن طعم غذاهای محلی که بیشتر غذاهای دریایی را شامل می‌شود، غافل شد. خوراک صدف، میگو، کوسه و ماهی مرکب، فلافل و سمبوسه از غذاهایی است که در سفر خود باید امتحان کنید. می‌توانید در یکی از رستوران‌های معروف شهر مانند رستوران قلعه و رستوران خاله طعم غذاهای قشم را تجربه کنید.

اگر به آشنایی با فرهنگ و رسوم علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم مراسم و آیین‌های محلی قشم را از دست ندهید. جشن نخل و خرما یکی از پرطرفدارترین آداب و رسوم این منطقه است. در این مراسم، باغداران خرمای تازه و محصولاتی که از آن تهیه می‌شود، مانند سرکه، شیره، بیسکوییت و مربا را به فروش می‌رسانند. در کنار آن، موسیقی سنتی و بازی‌های متنوع نیز در این جشن اجرا می‌شود.

نوروز صیاد دیگر مراسم سنتی قشم است که در اواخر مرداد ماه برگزار می‌شود. مردم در این روز ماهیگیری نمی‌کنند و غذای دریایی نمی‌خورند، چرا که معتقدند این موضوع به تولیدمثل ماهی‌ها کمک می‌کند. رقص و بازی و تهیه غذاهای سنتی از جمله اقداماتی است که در این مراسم انجام می‌شود.

image002

جاهای دیدنی قشم

به یکی از مهمترین بخش‌های راهنمای سفر قشم یعنی معرفی جاذبه‌های گردشگری می‌پردازیم. قشم جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بسیاری دارد که باید در برنامه سفر خود بازدید از آنها را بگنجانید. از جمله مهمترین جاهای دیدنی قشم که بازدید از آنها را توصیه می‌کنیم، عبارتند از:

دره ستارگان قشم

این منطقه که محلیان به آن ستاره افتاده می‌گویند، به عقیده مردم محلی بر اثر برخورد شهاب سنگ شکل گرفته است. این منطقه از شگفتی های طبیعی قشم به شمار می رود که در یونسکو نیز به ثبت رسیده است. دیدن این منطقه با دره‌های عجیب و غریب را به خصوص در شب توصیه می کنیم.

جزیره ناز

از مهمترین جاذبه های قشم، جزایر زیبایی است که در اطراف آن قرار دارند. جزیره ناز در جنوب شرقی جزیره قشم قرار گرفته و با دیوارهای صخره‌ای احاطه شده است. این جزیره نیمی از روز خشک و نیمی از روز در آب است. چند ساعتی را به بازدید از این جزیره اختصاص دهید، زیرا امکانات ماندن طولانی مدت ندارد، گرچه می‌توانید در قسمت‌هایی که به منظور کمپینگ تعبیه شده است، چادر بزنید.

تنگه چاهکوه

یکی از مناطق دیدنی قشم به خصوص برای عکاسی تنگه چاهکوه است. گذر از میان دیوارهای بلند با حفره‌های طبیعی، تجربه‌ای خاص خواهد بود.

جنگل حرا

این جاذبه طبیعی، به طلای سبز قشم معروف است. پوشش جانوری متنوع و پوشش گیاهی که با هر بار مد، به زیر آب می‌رود، شما را مبهوت خود می‌کند. البته جزر و مد هر 6 ساعت یکبار رخ می‌دهد و باید از قایق برای دیدن جنگل استفاده کنید.

غار نمکدان

یکی از عجایب طبیعی قشم، کوه نمکدان قشم است که از لایه‌های رسوبی تشکیل شده است. قدمت غار نمکی به 570 سال می‌رسد و یکی از طولانی ترین غارهای جهان شناخته شده است. برای دیدن این جاذبه باید به روستای چاهکو بروید.

دره تندیس های قشم

در مرکز جزیره به سمت غرب، دره تندیس ها قرار گرفته که صخره هایی به شکل‌های عجیب و غریب را به نمایش می‌گذارد. با نگاه کردن به این صخره‌ها، می‌توانید تصاویر انسان، حیوان و اجسام را تشخیص دهید.

قلعه پرتغالی ها

این قلعه که به قلعه قرمز هم شهرت دارد، پوشیده از خاک سرخ جزیره است. پرتغالی‌ها در زمان تسلط خود بر جنوب کشور، این قلعه را ساخته‌اند و امروز می‌توانید بازمانده‌های آن را به تماشا بنشینید.

جاذبه‌هایی که معرفی شد، تنها تعدادی از دیدنی های جزیره زیبای قشم است. در سفر به این جزیره زیبا هیچ نقطه‌ای را نباید جا گذاشت و به هر طرف که بروید، زیبایی و عجایب خاص خواهید یافت.

image003

نکات سفر به قشم

راهنمای سفر قشم را با ذکر نکاتی به پایان می‌رسانیم که در سفر خود باید توجه کنید.

  • بسیاری از افراد با هدف خرید به جزیره قشم سفر می‌کنند. این جزیره از مناطق آزاد کشور است که اجناسی با قیمت ارزان در آن به فروش می‌رسد. درگهان قشم از مناطقی است که پاساژها و مراکز خرید بسیاری دارد. علاوه بر این، شما می‌توانید از قدم زدن در این محله و کافه‌های دنج آن نیز لذت ببرید.
  • کیک هلر، شیرینی محلی قشم است که پیشنهاد می‌کنیم در سفر خود امتحان کنید.
  • غواصی، از محبوب ترین تفریحات در قشم است. در قشم سواحل مختلفی برای تجربه غواصی اختصاص یافته است که ساحل زیتون یکی از معروف‌ترین آنهاست.
  • خرما، نان تموشی، کیک هلر و ادویه از سوغاتی های قشم است. صدف، لباس‌های محلی مانند برقع و صنایع دستی قشم هم از مواردی است که به عنوان سوغات قشم می‌توانید با خود به شهرتان ببرید.
  • برای رفت و آمد در جزیره می‌توانید تاکسی بگیری یا خودرو اجاره کنید.

خرید بلیط و رزرو هتل در قشم با فلای تودی

طبیعت زیبا و تماشایی قشم، هر گردشگری را عاشق خود می‌کند. چه بار اول باشد که به این جزیره سفر می‌کنید و چه از آن دسته افراد هستید که بارها و بارها قشم را برای سفر خود انتخاب کرده‌اید، با فلای تودی می‌توانید سفر مقرون به صرفه‌ای را تجربه کنید. رزرو هتل قشم و بلیط تهران قشم در سایت فلای تودی با ارزانترین قیمت و پشتیبانی 24 ساعته ارائه می‌شود. تنها کافی است چمدان ببندید و سری به سایت فلای تودی بزنید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه