رپورتاژ آگهی/

کاربرد تیرآهن ۱۸ در صنعت و ساختمان سازی

کاربرد تیرآهن ۱۸ در صنعت و ساختمان سازی
کدخبر : 54758

تیرآهن ۱۸ نه تنها در انواع سازه‌ها مورداستفاده بوده بلکه به یکی از گزینه‌های نخست صنایع مختلف تبدیل شده است. دوام و استحکام بالای این محصول موجب کارایی بالای آن در پروژه‌های متنوع شده است. درواقع گستره کاربرد تیرآهن 18 بسیار زیاد بوده و معمولا در اکثر پروژه‌های صنعتی و ساختمانی قابل مشاهده است. در ادامه ضمن معرفی ویژگی‌های این محصول، با انواع کاربرد آن آشنا خواهیم شد.

 

تیرآهن سایز 18

طول این محصول 180 میلی‌متر بوده و وزن شاخه 12 متری آن حدودا 225 کیلوگرم است. این تیرآهن در دسته محصولات با وزن بالا قرار داشته که براساس استاندارد IPE، INP و IPB تولید و به بازار عرضه می‌شود. بنابراین به عنوان یک مقطع سنگین نمی‌توان از آن در هر پروژه‌ای استفاده نمود و باید قبل از خرید از کاربردهای این محصول آگاه شوید. دلیل نامگذاری این تیرآهن با عنوان سایز 18، برخورداری از ارتفاع و ابعاد 18 سانتی‌متری است. همچنین فولاد به کاررفته در تولید این محصول از نوع st37، st44 و یا st52 بوده که هریک برای پروژه‌های منحصربه‌فردی مورداستفاده هستند.

کاربرد تیرآهن 18

همانطور که ذکر شد تیرآهن ۱۸ کاربرد فراوانی در صنعت و ساختمان به خود اختصاص داده ولی به دلیل وزن بالا لازم است پیش از تهیه از کاربرد دقیق این محصول مطلع شوید. همچنین قیمت تیرآهن ۱۸ به دلیل وزن بالاتر نسبت به سایر سایزها، بیشتر است بنابراین اطلاع از کاربرد این محصول می‌تواند در کنترل هزینه‌های نهایی به شما کمک کند. در ادامه به معرفی مهمترین کاربردهای این محصول در صنایع مختلف خواهیم پرداخت.

خرید تیرآهن  (2)

کاربرد تیرآهن ۱۸ در ساختمان سازی

یکی از مهمترین کاربردهای تیرآهن 18 در ساخت‌وساز است. در واقع برای اکثر پروژه‌های ساختمانی نیازمند سایز 18 تیرآهن خواهید بود. از این محصول در ساخت ستون و خرپا استفاده شده و یا به عنوان تیر اصلی یا شاه تیر مورداستفاده قرار می‌گیرد. به طورکلی در تمامی قسمت‌های پروژه که نیاز به تحمل بار زیاد دارد، استفاده از تیرآهن 18 ضروری خواهد بود. همچنین به دلیل وزن بالای این محصول، یکی از گزینه‌های نخست برای استفاده در سازه‌های بزرگ و با ارتفاع زیاد محسوب می‌شود.

ساخت ستون اصلی ساختمان یا سازه: تیرآهن 18 به دلیل تحمل بار زیاد و استحکام بالا برای ساخت ستون اصلی سازه مورداستفاده قرار می‌گیرد. مقاومت بالا در ستون اصلی سازه از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین توصیه می‌شود از تیرآهن باکیفیت برای این ستون استفاده شود. تیرآهن ۱۸ موجود در بازار براساس کارخانه تولیدی، مواد اولیه و استاندارد مورداستفاده کیفیت‌های متفاوتی دارد. بنابراین بهتر است قبل از خرید از کیفیت محصول موردنظر آگاه شوید. برای اطمینان از اصالت و کیفیت تیرآهن 18 می‌توانید به مراکز معتبر فروش این محصول مراجعه کنید.

تیرآهن خرپا: خرپا از کنارهم قرار گرفتن سه میله تولید شده و برای ساخت این مقطع استفاده از تیرآهن بسیار رایج است. چنانچه دوام و کیفیت نهایی سازه مهم باشد استفاده از تیرآهن 18 برای ساخت خرپا توصیه می‌شود.

تیرهای اصلی یا شاه تیر: تیرهای اصلی نیز به دلیل اهمیت استحکام بخشی به سازه، نقش مهمی در ساختمان دارند. برای حفظ استحکام تیرهای اصلی، از تیرآهن 18 به عنوان شاه تیر استفاده می‌شود.

تیرک‌های میانی: یکی دیگر از کاربردهای تیرآهن ۱۸ استفاده به عنوان تیرک میانی سازه است. این محصول به دلیل استحکام بالا موجب افزایش دوام این تیرها خواهد شد.

تیرهای باریک کرومیت: این تیرها نسبت به تیرک‌های میانی باریک‌تر بوده و طول بلندتری دارند. به دلیل اهمیت این محصول در سازه نیز توصیه می‌شود از تیرآهن 18 برای افزایش دوام آن استفاده گردد.

قیمت تیرآهن 18

فاکتورهای متعددی می‌تواند قیمت تیرآهن 18 را دچار نوسان کند. از همین رو بهتر است هنگام خرید، استعلام نهایی از قیمت داشته باشید. جهت اطلاع از آخرین قیمت می توانید روی لینک زیر کلیک کنید. (در لینک فوق، قیمت‌ها مرتبا در حال بروزرسانی هستند)

https://www.markazeahan.com/product-category/%D8%AA%DB%8C%D8%B1%D8%A2%D9%87%D9%86/beams-18-prices/

 

خرید تیرآهن  (3)

کاربرد تیرآهن 18 در صنعت

تیرآهن 18 علاوه بر استفاده در پروژه‌های ساختمانی، در صنایع مختلفی نظیر کشتی سازی و صنایع نفتی نیز مورداستفاده است. همچنین این محصول به دلیل وزن بالا در کنار دوام فوق‌العاده، در صنایع حساس استفاده بی شماری دارد. در ادامه به دومورد از بیشترین کاربرد تیرآهن ۱۸ در صنایع اشاره خواهیم کرد.

کشتی و اسکله‌سازی: تیرآهن 18 در ساخت کشتی و اسکله‌سازی کاربرد فراوانی دارد و اکثر صنعتگران از این محصول به دلیل وزن بالا و استقامت زیاد استفاده می‌کنند. کیفیت نهایی سازه به کیفیت تیرآهن وابسته بوده بنابراین استفاده از محصول بادوام از اهمیت بالایی برخوردار است.

پالایشگاه‌ها: تیرآهن 18 یکی از گزینه‌های مطلوب برای استفاده در پالایشگاه است و کاربرد فراوانی در این صنایع دارد.

قبل از خرید تیرآهن 18 به این نکات توجه کنید

تیرآهن در ساختمان‌سازی و صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارد و لازم است قبل از تهیه این محصول از سایز و کیفیت کالای موردنظر آگاه شوید. همچنین استفاده از این محصول در بخش‌های مختلف نیازمند محاسبات دقیق مهندسی خواهدبود. تیرآهن 18 یکی از پرمصرف‌ترین و محبوب‌ترین مقاطع مورداستفاده در صنایع مختلف است ولی عدم آگاهی از نحوه استفاده و کاربرد این محصول موجب ایجاد خسارت برای سازه خواهد شد. در این مقاله سعی کردیم شما را با کاربردهای مهم تیرآهن 18 آگاه سازیم تا بتوانید به راحتی از این محصول استفاده نمایید. علاوه بر کاربرد، دقت به کیفیت، برند تولیدی و دقت ابعادی این محصول نیز پیش از خرید ضروری است. همچنین توصیه می‌شود برای خرید تیرآهن ۱۸ به نمایندگی‌های معتبر فروش کارخانجات مراجعه کنید. زیرا اساس یک سازه را تیرآهن تشکیل داده و عدم توجه به کیفیت محصول مورداستفاده موجب کاهش کیفیت ساختمان خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه