رپورتاژ آگهی/

صفر تا صد شرایط تحصیل در کشور آمریکا

صفر تا صد شرایط تحصیل در کشور آمریکا
کدخبر : 54775

دانشگاه‌های معتبر زیادی در کشورهای انگلیسی‌زبان دنیا وجود دارند، اما آمریکا همچنان محبوب‌ترین مقصد برای دانشجویان بین‌المللی است. اعتبار بالای مدارک تحصیلی، فرهنگ مهاجرپذیر، محیط منعطف آموزشی و امکان بالای اشتغال پس از تحصیل، این کشور را در ابتدای لیست مقصدهای مورد علاقه دانشجویان برای ادامه تحصیل نگه داشته است. اگر شما نیز علاقه‌مند به مهاجرت تحصیلی به کشور آمریکا هستید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

 

تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا

دانشگاه‌های کشور آمریکا در 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری پذیرای دانشجویان از سراسر دنیا هستند. در ادامه به توضیح شرایط تحصیل در هر مقطع می‌پردازیم.

 

تحصیل در مقطع کارشناسی در آمریکا

مقطع کارشناسی می‌تواند آینده شغلی و تحصیلی شما را کاملا تغییر دهد. مدرک کارشناسی در یافتن شغلی مناسب با حقوق بالا و شرایط خوب، تاثیر بسزایی دارد. این مدرک همچنین در اخذ پذیرش از دانشگاه‌های مطرح برای گذراندن دوره کارشناسی ارشد بسیار موثر است.

مقطع کارشناسی در آمریکا یک دوره 4 ساله است که شما می‌توانید به‌صورت آنلاین و حضوری در دانشگاه‌ها یا کالج‌های این کشور بگذرانید. نمره آیلتس 6 برای دریافت پذیرش از بیشتر دانشگاه‌های آمریکا لازم است. انواع مختلفی از دوره کارشناسی در دانشگاه‌های ایالت متحده ارائه می‌شود که 3 نوع شناخته‌شده آن‌ها به شرح زیر است:

  • کارشناسی هنر (BA): برای رشته‌های علوم انسانی و علوم اجتماعی
  • کارشناسی علوم (BS): برای رشته‌های علوم طبیعی، مهندسی و علوم مرتبط با تکنولوژی
  • کارشناسی هنرهای زیبا (BFA): برای رشته‌های هنرهای نمایشی، موسیقی و تئاتر

 

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آمریکا

مقطع کارشناسی ارشد (MS) در آمریکا یک دوره 2 ساله است که در حدود 70 درصد از دانشگاه‌های این کشور برگزار می‌شود. شما برای ادامه تحصیل در این مقطع، لازم است که 16 سال سابقه تحصیل رسمی داشته باشید و نمره GPA شما بین 3 تا 4 باشد یا به‌عبارتی، معدل شما بین 14 تا 20 باشد.

نمره مدرک زبان مورد نیاز برای دریافت پذیرش در این مقطع، برای دانشگاه‌های مختلف متفاوت است، اما با نمره آیلتس 6 می‌توانید از بیشتر دانشگاه‌ها پذیرش بگیرید. شرایط برخی از دانشگاه‌ها، شامل کسب نمره GRE نیز می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط تحصیل در آمریکا در این مقطع، می‌توانید با مشاوران باتجربه موسسه مهاجرت تحصیلی مای آرمان تماس بگیرید.

 

تحصیل در مقطع دکتری در آمریکا

مقطع دکتری دوره‌ مورد علاقه‌ دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل در آمریکا است. احتمال دریافت کمک‌هزینه تحصیلی در این مقطع، بیشتر از مقاطع قبلی است. برای دریافت پذیرش از دانشگاه، لازم است که با اساتید فعال در رشته خود ارتباط بگیرید و رزومه خوبی در مقطع قبلی به دست آورده باشید. برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری در بیشتر دانشگاه‌ها، نمره آیلتس 7 یا بالاتر لازم است. برخی دانشگاه‌‌ها در یک یا دو مهارت آزمون زبان، نمره بالاتری را ملاک قرار داده‌اند.

مدت‌زمان تحصیل در مقطع دکتری در کشور آمریکا 4 تا 6 سال است. معمولا دانشجویان 4 سال ابتدایی را به گذراندن دوره‌های آموزشی اختصاص می‌دهند و 2 سال پایانی را صرف انجام پروژه تحقیقاتی خود می‌کنند.

 

بهترین رشته‌ها برای تحصیل در آمریکا

با اینکه دانشگاه‌های آمریکا برای اغلب رشته‌ها دوره برگزار می‌کنند، برخی از رشته‌ها پرطرفدارتر از سایر آن‌ها هستند. مبلغ شهریه دانشگاه، کیفیت آموزش، امکان اشتغال پس از تحصیل و محل دانشگاه از فاکتورهایی هستند که برخی دوره‌ها در برخی دانشگاه‌ها را محبوب‌تر می‌کنند. در ادامه این قسمت، به بررسی این دوره‌ها می‌پردازیم.

 

تحصیل رشته های مهندسی در آمریکا

برترین دانشگاه دنیا در رده‌بندی جهانی، بهترین دانشگاه برای ادامه تحصیل در رشته‌های مهندسی نیز محسوب می‌شود. دانشگاه MIT در ابتدای لیست دانشجویان بین‌المللی برای ادامه تحصیل در رشته‌های مهندسی هوافضا، شیمی، عمران و صنایع است. دانشگاه‌های استنفورد، برکلی، کالیفرنیا و هاروارد در ادامه این لیست قرار دارند.

 

تحصیل مهندسی در انگلستان

 

تحصیل رشته‌های مدیریت و MBA در آمریکا 

وجود شرکت‌های بزرگ مانند گوگل و آمازون در کشور آمریکا، تقاضا برای رشته‌های مدیریتی در این کشور را افزایش داده‌ است. محبوب‌ترین رشته‌های این حوزه، شامل مدیریت منابع انسانی، بیمه و بانکداری، مدیریت مالی، بازاریابی دیجیتال و مدیریت بین‌الملل است و دانشگاه‌های هاروارد، پنسیلوانیا، برکلی و MIT از دانشگاه‌های مطرح فعال در این رشته‌ها هستند.

 

تحصیل علوم کامپیوتر در آمریکا

رشته‌های مرتبط با علوم کامپیوتر از پرطرفدارترین رشته‌های آمریکا هستند. این رشته‌ها اطلاعات مربوط به تحلیل داده و امنیت سیستم و شبکه را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند که در مسیر یافتن شغل مناسب با درآمد بالا بسیار تاثیرگذار هستند. معروف‌ترین رشته‌های این حوزه، مهندسی کامپیوتر، علوم کامپیوتر، علوم داده، مهندسی نرم‌افزار و توسعه شبکه هستند که در دانشگاه‌های ذکر‌ شده در قسمت‌های پیشین تدریس می‌شوند.

 

نحوه اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

یکی از نگرانی‌های دانشجویان ایرانی در مسیر مهاجرت به آمریکا، مراحل اخذ ویزای تحصیلی است. برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور، لازم است که به یکی از کشورهایی که سفارت کشور آمریکا در آن‌ فعال است، مراجعه کنید.

انواع مختلفی از ویزاهای تحصیلی برای ورود به کشور آمریکا وجود دارند. ویزایی که بیشتر دانشجویان برای دریافت آن اقدام می‌کنند، ویزای F1 است. مدارک لازم برای اخذ این ویزا به شرح زیر است:

 

  • مدارک و نامه‌های مربوط به دریافت پذیرش از دانشگاه مقصد
  • مدرک زبان انگلیسی
  • مدارک مربوط به اثبات تمکن مالی

 

هزینه زندگی و کار دانشجویی در کشور آمریکا

هزینه زندگی دانشجویی در هر شهر و دانشگاه کشور آمریکا متفاوت است اما به‌طور متوسط، بدون در ‌نظر ‌گرفتن شهریه دانشگاه، هر ماه هزینه زندگی را می‌توان بین 1000 تا 1500 دلار برآورد کرد. شهریه دانشگاه‌ها به خصوصی یا دولتی ‌‌بودن دانشگاه بستگی دارد. حدود هزینه دانشگاه‌های دولتی 10 هزار تا 35 هزار دلار و دانشگاه‌های خصوصی 20 تا 55 هزار دلار است. بهتر است بدانید که بیشتر دانشگاه‌های این کشور، کمک‌هزینه‌هایی را به دانشجویان اختصاص می‌دهند که این امر، تحصیل در آمریکا را برای دانشجویان ساده‌تر می‌کند.

همچنین امکان انجام کار دانشجویی در زمان تحصیل نیز وجود دارد. دانشجویان در طول ترم تحصیلی، می‌توانند 20 ساعت در هفته را به شغل پاره‌وقت اختصاص دهند. پس از پایان ترم تحصیلی، این زمان به 40 ساعت در هفته افزایش می‌یابد.

 

سخن پایانی

کشور آمریکا یکی از پرطرفدارترین مقصدها برای ادامه تحصیل دانشجویان بین‌المللی است. با اینکه هزینه‌های زندگی و تحصیل در این کشور نسبت به سایر کشورهای انگلیسی‌زبان بالاتر است اما دانشجویان به کمک بورسیه‌های تحصیلی، فرصت مهاجرت به این کشور را پیدا می‌کنند. دریافت مدرک تحصیلی از دانشگاه‌های این کشور، تاثیر بسیار زیادی بر آینده شغلی دانشجویان می‌گذارد.

اگر شما نیز به دنبال اخذ پذیرش و تحصیل در آمریکا هستید، می‌توانید برای دریافت پاسخ سوالات خود در مورد شرایط تحصیل در آمریکا با کارشناسان موسسه مهاجرتی مای آرمان در ارتباط باشید و به‌سادگی از چالش‌های این مسیر عبور کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه