رپورتاژ آگهی/

بهترین زمان سفر به تهران

کدخبر : 55189

تهران، بزرگترین شهر و پایتخت ایران است. بنابراین افراد برای تجارت، تحصیل، کار یا تفریح و گشت و گذار به این کلانشهر سفر می‌کنند. اگر از آن دسته افرادی هستید که به قصد تفریح بلیط تهران تهیه کرده‌اید، بهتر است بدانید که چه زمانی برای سفر به تهران مناسب‌تر خواهد بود. در ادامه با ما همراه باشید تا با دیدنی‌های تهران آشنا شوید و بدانید که بهترین زمان سفر به تهران چه زمانی است.

تهران، بزرگترین شهر و پایتخت ایران است. بنابراین افراد برای تجارت، تحصیل، کار یا تفریح و گشت و گذار به این کلانشهر سفر می‌کنند. اگر از آن دسته افرادی هستید که به قصد تفریح بلیط تهران تهیه کرده‌اید، بهتر است بدانید که چه زمانی برای سفر به تهران مناسب‌تر خواهد بود. در ادامه با ما همراه باشید تا با دیدنی‌های تهران آشنا شوید و بدانید که بهترین زمان سفر به تهران چه زمانی است.

دیدنی های تهران

جاهای دیدنی تهران را می‌توان به چند دسته تقسیم کرد که شامل کاخ‌ها و موزه‌ها، پارک‌ها و فضای سبز و بازارها و مراکز خرید می شوند. البته بعضی رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها هم می‌توانند در فهرست دیدنی های تهران قرار بگیرند. در ادامه چند مورد از مهمترین جاهای دیدنی تهران را معرفی خواهیم کرد.

کاخ‌ ها و موزه ‌های تهران

کاخ ‌های تهران که زمانی محل سکونت پادشاهان بوده‌اند، با معماری باشکوه و فضای زیبای خود، از جذاب‌ترین دیدنی های تهران هستند. هنگام سفر به تهران، حتما فرصتی را به بازدید از این کاخ‌ها اختصاص دهید. کاخ گلستان، کاخ سعدآباد، کاخ نیاوران و عمارت مسعودیه از مشهورترین کاخ‌های تهران هستند. علاوه بر این، در موزه‌ های تهران می‌توایند آثار به جا مانده از دوران مختلف تاریخ را مشاهده کنید. موزه ملی ایران، موزه مقدم، موزه پول، باغ موزه فردوس، موزه رضا عباسی، موزه ملی جواهرات و موزه آبگینه و سفال بعضی از موزه‌های معروف تهران هستند که بازدید از آنها را به شما توصیه می‌کنیم.

پارک ها و فضای سبز تهران

در تهران صدها پارک و فضای سبز وجود دارد که برای دور شدن از شلوغی‌های شهر می‌توانید به آنها سر بزنید. پارک‌های جمشیدیه، قیطریه، نیاوران، پرواز، گفت و گو، ساعی، بعث و لویزان از جمله پارک‌های معروف تهران هستند که در هنگام سفر به تهران می‌توانید به آنها سر بزنید. علاوه بر این، پل طبیعت که دو پارک آب و آتش و طالقانی را به هم وصل می‌کند از دیگر جاذبه‌های تهران است که نباید از دست بدهید.

بازارها و مراکز خرید تهران

اگر بلیط هواپیما تهران را به قصد خرید کردن در این شهر رزرو کرده‌اید، بهتر است با بازارهای سنتی و اصلی و همچنین بهترین مراکز خرید این شهر آشنا شوید. برای مثال، بازار بزرگ تهران، بازار تجریش، بازار مولوی و بازار شوش جزو بازارهای قدیمی تهران هستند که برای خرید کلی و جزئی مناسب هستند. اگر برای خرید در تهران، در جستجوی مراکز خرید لوکس هستید، به مرکز خرید پالادیوم، گالریا، سام سنتر، روشا، اسکای سنتر یا مرکز خرید مدرن الهیه سر بزنید. اگر هم برای خرید کردن و گشت و گذار در مراکز خرید محبوب تهران به این شهر سفر کرده‌اید، به مرکز خرید کوروش، بام لند، مگامال، اپال، ایران مال یا تیراژه سر بزنید و خریدهای خود را انجام دهید. در این مراکز که نام برده شد، علاوه بر خرید کردن می‌توانید در یک رستوران خوب غذا میل کنید، ساعاتی را به تفریح بپردازید یا به سینما بروید؛ چون این مراکز خرید، همه این امکانات را با هم دارند.

بهترین زمان سفر به تهران

در شمال تهران، رشته کوه البرز قرار دارد و آب و هوای تهران، تحت تاثیر کوهستان از شمال و دشت از جنوب است. البته منطقه شمال تهران، بیشتر هوای کوهستانی دارد و تهران به طور کلی، در مرز شرایط جوی بری و اقیانوسی قرار دارد. هوای تهران نسبتا خشک است. اگر قصد سفر به تهران را دارید، زمستان های تهران سرد و تابستان‌های آن گرم می‌شود. همچنین، باید توجه داشته باشید که در زمستان، به دلیل پدیده وارونگی هوا، میزان آلودگی هوا بالاست که برای کودکان و گروه‌های حساس مناسب نیست.

لازم به ذکر است، تهران به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری ایران چه برای مسافران داخلی و چه برای مسافران خارجی، همیشه مملو از جمعیت گردشگران است. اما شلوغ‌ترین فصل سفر به تهران از بهمن ماه تا خرداد ماه به خصوص در ایام نوروز و از ماه شهریور تا آبان محسوب می شود. به طور کلی بهترین زمان سفر به تهران به شرح زیر است:

-بهترین زمان سفر به تهران برای گردش: تعطیلات نوروز

-بهترین زمان سفر به تهران برای خرید: پایان هر فصل

-بهترین آب و هوا برای سفر به تهران: بهار و پاییز

-بهترین زمان سفر به تهران از لحاظ هزینه‌ها: اواسط تابستان و زمستان

رزرو هتل و بلیط ارزان تهران در فلای تودی

دیدنی های تهران کم نیستند؛ بنابراین؛ برای اینکه حداقل به چند مورد مهم آنها سر بزنید باید چند روز در تهران اقامت داشته باشید. برای رزرو بلیط ارزان هواپیما به مقصد تهران، به بخش رزرو بلیط سایت فلای تودی سر بزنید تا ارزان‌ترین نرخ بلیط هواپیما را ببینید و رزرو کنید. برای رزرو هتل تهران از 5 ستاره تا مسافرخانه و اقامتگاه گردشگری نیز، به بخش رزرو هتل سایت فلای تودی مراجعه کنید. شما می‌توانید با مقایسه قیمت‌ها و بررسی موقعیت مکانی هتل‌ها، بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

پس فرصت را از دست ندهید و برای خرید بلیط و رزرو هتل در تهران با ارزان‌ترین قیمت به فلای تودی مراجعه کنید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه